דף הבית » יותר » ריצה לעומת הליכה: מה שורף יותר קלוריות?
2023-05-03 14:53:00+02:00

ריצה לעומת הליכה: מה שורף יותר קלוריות?

מבוא

פעילות גופנית סדירה חיונית לאורח חיים בריא. בין אם אתה רק מתחיל במסע הכושר שלך ובין אם אתה ספורטאי מנוסה, חשוב לדעת איזו פעילות שורפת יותר קלוריות. במאמר זה נשווה ריצה והליכה כדי לראות איזו מהן יעילה יותר לשריפת קלוריות.

יסודות שריפת קלוריות

קלוריות הן יחידת אנרגיה, וכמות האנרגיה שאנו משתמשים בה אנו מתעמלים נמדדת בקלוריות. כדי לרדת במשקל, אתה צריך לשרוף יותר קלוריות ממה שאתה צורך. ככל שהפעילות אינטנסיבית יותר, כך תשרוף יותר קלוריות. ריצה והליכה הן שתיים מצורות האימון הפופולריות ביותר, אך איזו מהן יעילה יותר לשריפת קלוריות?

ריצה מול הליכה

כשזה מגיע לשריפת קלוריות, הריצה היא המנצחת הברורה. לפי המועצה האמריקאית לפעילות גופנית, אדם במשקל 155 קילו יכול לשרוף 372 קלוריות ב-30 דקות של ריצה בקצב של 5.2 מייל לשעה. אותו אדם ישרוף רק כמחצית מהכמות הזו – 186 קלוריות – ב-30 דקות הליכה בקצב של 3.5 מייל לשעה.

היתרונות של ריצה

האינטנסיביות הגבוהה יותר של הריצה פירושה שהיא יעילה יותר לשריפת קלוריות, אך יש לה גם יתרונות נוספים. ריצה היא דרך מצוינת לבנות סיבולת ולשפר את בריאות הלב וכלי הדם. זה גם עוזר לחזק את העצמות והשרירים, ויכול לעזור להפחית את רמות הלחץ.

היתרונות של הליכה

הליכה אולי לא יעילה כמו ריצה לשריפת קלוריות, אבל עדיין יש לה יתרונות. זוהי פעילות בעלת השפעה נמוכה, כך שהיא מעמיסה פחות על המפרקים. זה הופך אותה לאופציה טובה עבור אנשים שרק מתחילים במסע הכושר שלהם, או אלה עם בעיות משותפות. הליכה היא גם דרך מצוינת לצאת לטבע וליהנות מהחוץ.

איזה מהם מתאים לך?

הדרך הטובה ביותר להחליט איזו פעילות מתאימה לך היא לשקול את המטרות שלך. אם אתם מחפשים לרדת במשקל, ריצה היא האפשרות הטובה ביותר לשריפת קלוריות. אם אתה רק מתחיל במסע הכושר שלך, או שיש לך בעיות במפרקים, הליכה עשויה להיות בחירה טובה יותר. לא משנה באיזו פעילות תבחר, חשוב לשמור על עקביות. שאפו לפחות 30 דקות של פעילות גופנית ביום, חמישה ימים בשבוע. זה יכול להיות שילוב של ריצה והליכה, או רק אחד או אחר.

סיכום

ריצה והליכה הן צורות נהדרות של פעילות גופנית, ושתיהן יכולות לעזור לך להגיע ליעדי הכושר שלך. ריצה יעילה יותר לשריפת קלוריות, אבל הליכה היא אופציה טובה למי שרק מתחיל או שיש להם בעיות מפרקים. הדרך הטובה ביותר להחליט איזו פעילות מתאימה לך היא לשקול את המטרות שלך ולמצוא שגרת פעילות גופנית שמתאימה לך. כדי להגיע למטרות הכושר שלך, חשוב לדעת איזה פעילות שורפת יותר קלוריות. במאמר זה, אנו משווים בין הריצה להליכה כדי לראות איזה מהם יותר יעיל לשריפת קלוריות. הריצה מציבה בחזרה ביותר עבור שריפת קלוריות, אבל הליכה מתאימה יותר עבור אלו שמתחילים רק או שיש להם בעיות בעצמות. חשוב להישאר בפעילות פיזית, ולנסות להתעסק בפעילות של לפחות 30 דקות ביום, חמישה ימים בשבוע. כדי להבין את ההבדל בין הריצה להליכה יותר מדויק, לבקר בוויקיפדיה או לצפות בסרטונים ביוטיוב .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן