דף הבית » הכי נצפים » עצירות בהריון: מה לעשות

עצירות בהריון: מה לעשות

עצירות בהריון: מה לעשות

מה גורם לעצירות במהלך ההריון?

עצירות במהלך ההריון היא בעיה נפוצה. היא נגרמת משילוב של שינויים הורמונליים, לחץ מוגבר על המעיים וירידה בפעילות הגופנית. הורמון הפרוגסטרון מרפה את השרירים במערכת העיכול, מה שמאט את העיכול ועלול להוביל לעצירות. הרחם הגדל יכול גם להפעיל לחץ על המעיים, מה שיכול להקשות על מעבר הצואה. לבסוף, נשים הרות רבות פחות פעילות מהרגיל, מה שעלול לתרום לעצירות.

כיצד לטפל בעצירות במהלך ההריון

הדרך הטובה ביותר לטפל בעצירות במהלך ההריון היא לבצע שינויים באורח החיים. אכילת תזונה עשירה בסיבים, שתיית נוזלים מרובה ופעילות גופנית סדירה יכולה לעזור לשמור על פעילות חלקה של מערכת העיכול. אכילת מזונות עשירים בסיבים, כגון פירות, ירקות ודגנים מלאים, יכולה לעזור לשמור על הצואה רכה ולהקל על המעבר. שתייה מרובה של נוזלים, כמו מים, יכולה גם לעזור לשמור על הצואה רכה ולהקל על המעבר. פעילות גופנית יכולה לעזור לשמור על פעילות חלקה של מערכת העיכול על ידי גירוי השרירים במעיים.

תרופות ללא מרשם

אם שינויים באורח החיים אינם מספיקים כדי להקל על עצירות, ישנן תרופות ללא מרשם שיכולות לעזור. מרככי צואה, כגון נתרן דוקוסטה, יכולים לעזור להפוך את הצואה לרכה יותר וקלה יותר למעבר. משלשלים, כגון לקטולוזה ופוליאתילן גליקול, יכולים לעזור לעורר את המעיים ולהקל על העברת הצואה. חשוב לדבר עם הרופא שלך לפני נטילת תרופות ללא מרשם, שכן חלקן עלולות להיות מסוכנות במהלך ההריון.

מתי לפנות לרופא

אם שינויים באורח החיים ותרופות ללא מרשם אינן מספיקות כדי להקל על עצירות, חשוב לפנות לרופא. עצירות חמורה יכולה להיות סימן לבעיה חמורה יותר, כמו חסימה במעיים. חשוב לקבל עזרה רפואית אם אתה חווה עצירות חמורה, כאבי בטן או דימום פי הטבעת. עצירות במהלך ההריון היא בעיה נפוצה, אך ניתן לטפל בה באמצעות שינויים באורח החיים ובמידת הצורך תרופות ללא מרשם. אם שינויים באורח החיים ותרופות ללא מרשם אינן מספיקות כדי להקל על עצירות, חשוב לפנות לרופא. למידע נוסף, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן