דף הבית » הכי נצפים » מה לעשות עם צרבת במהלך ההריון?
מה לעשות עם צרבת במהלך ההריון?

מה לעשות עם צרבת במהלך ההריון?

מהי צרבת?

צרבת היא תחושת צריבה בחזה הנגרמת על ידי חומצת קיבה שעולה אל הוושט. זהו סימפטום שכיח של הריון, המשפיע על עד 80% מהנשים ההרות. זה יכול להיות לא נוח ויכול לגרום לטעם חמוץ או מר בחלק האחורי של הגרון.

גורמים לצרבת במהלך ההריון

צרבת במהלך ההריון נגרמת על ידי הורמון הפרוגסטרון, אשר מרפה את השסתום בין הוושט לקיבה. זה מאפשר לחומצת הקיבה לגבות אל הוושט, מה שגורם לתחושת הצריבה. הרחם הגדל יכול גם להפעיל לחץ על הקיבה, מה שיכול לתרום לצרבת.

מניעת צרבת במהלך ההריון

אכלו ארוחות קטנות יותר

אכילת ארוחות קטנות יותר בתדירות גבוהה יותר יכולה לסייע במניעת צרבת. אכילת ארוחות גדולות יותר עלולה לגרום לקיבה להתמלא יתר על המידה, מה שעלול להוביל לצרבת. אכילת ארוחות קטנות יותר יכולה לעזור למנוע מהבטן להיות מלאה מדי.

הימנע ממזונות טריגר

מזונות מסוימים יכולים לעורר צרבת, כגון מזון חריף, מזון מטוגן, פירות הדר, עגבניות, שום ובצל. הימנעות ממזונות אלו יכולה לסייע במניעת צרבת.

הישאר זקוף לאחר האכילה

הישארות זקופה לאחר האכילה יכולה לעזור למנוע חומצת הקיבה לעלות אל הוושט. נסו להמתין לפחות שעתיים לאחר האכילה לפני שאתם שוכבים.

טיפול בצרבת במהלך ההריון

אם הצרבת הופכת לא נוחה מדי, יש כמה דברים שניתן לעשות כדי להתמודד עם זה.

תרופות ללא מרשם

ישנן מספר תרופות ללא מרשם שיכולות לסייע בטיפול בצרבת. סותרי חומצה יכולים לעזור לנטרל חומצת קיבה ולספק הקלה. חוסמי H2 יכולים לעזור להפחית את כמות החומצה המיוצרת על ידי הקיבה.

שינויים תזונתיים

ביצוע שינויים תזונתיים יכול לעזור להפחית את הסימפטומים של צרבת. אכילת ארוחות קטנות יותר ותכופות יותר יכולה לסייע במניעת צרבת. הימנעות ממזונות טריגר יכולה גם לעזור להפחית את הסימפטומים.

תרופות סבתא

ישנן מספר תרופות ביתיות שיכולות לסייע בטיפול בצרבת. שתיית כוס חלב קר יכולה לעזור לנטרל חומצת הקיבה. לעיסת מסטיק יכולה לעזור להגביר את ייצור הרוק, מה שיכול לעזור לנטרל חומצת הקיבה. שתיית כוס תה קמומיל יכולה לעזור להרגיע את מערכת העיכול.

טבלה: טיפול בצרבת במהלך ההריון

הַנהָלָה תיאור
תרופות ללא מרשם סותרי חומצה וחוסמי H2 יכולים לסייע בהפחתת חומצת הקיבה.
שינויים תזונתיים אכילת ארוחות קטנות יותר ותכופות יותר והימנעות ממזונות טריגר יכולים לעזור להפחית צרבת.
תרופות סבתא שתיית חלב קר, לעיסת מסטיק ושתיית תה קמומיל יכולים לעזור בטיפול בצרבת.

סיכום

צרבת היא סימפטום שכיח של הריון, המשפיע על עד 80% מהנשים ההרות. זה נגרם על ידי הורמון פרוגסטרון, אשר מרפה את השסתום בין הוושט לקיבה. ישנם מספר דברים שניתן לעשות כדי למנוע ולנהל צרבת, כמו אכילת ארוחות קטנות יותר, הימנעות ממזונות טריגר ושימוש בתרופות ביתיות. אם הצרבת הופכת לא נוחה מדי, ניתן להשתמש גם בתרופות ללא מרשם.

למד עוד

  • צפה בסרטון זה כדי ללמוד עוד על צרבת במהלך ההריון.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן