דף הבית » יותר » מה בריא יותר, קינואה או בולגור?
2023-05-02 10:42:00+02:00

מה בריא יותר, קינואה או בולגור?

מבוא

קינואה ובורגול הם שניים מהדגנים הבריאים ביותר שיש. שניהם עשירים בסיבים, חלבון, ויטמינים ומינרלים, ויש להם אינדקס גליקמי נמוך. אבל מה יותר בריא? במאמר זה נשווה את הערך התזונתי, העלות והזמינות של קינואה ובורגול כדי לעזור לך להחליט מהי הבחירה הטובה ביותר עבורך.

ערך תזונתי של קינואה ובולגור

קינואה היא חלבון מלא, כלומר מכיל את כל תשע חומצות האמינו החיוניות. הוא גם עשיר בסיבים, מגנזיום, זרחן ומנגן. בולגור הוא דגן מלא, ולכן הוא גם עשיר בסיבים ומכיל כמות משמעותית של ברזל, מגנזיום וזרחן. כשזה מגיע לקלוריות, הקינואה מעט יותר גבוהה מבולגור. מנה אחת של קינואה מבושלת מכילה 222 קלוריות, בעוד שמנה אחת של בורגול מבושל מכילה 151 קלוריות.

עלות קינואה ובולגור

קינואה בדרך כלל יקרה יותר מבולגור. שקית קינואה במשקל של קילו יכולה לעלות בין 30-50 ש"ח, בעוד שקית של קילו אחד של בולגור יכולה לעלות אפילו 10 ש"ח.

זמינות קינואה ובולגור

קינואה זמינה באופן נרחב ברוב חנויות המכולת וחנויות הטבע. Bulgur זמין גם הוא באופן נרחב, אך ייתכן שיהיה קשה יותר למצוא אותו באזורים מסוימים.

סיכום

גם קינואה וגם בורגול הם דגנים בריאים ועתירי תזונה. קינואה היא חלבון מלא וכמות הקלוריות גבוהה יותר מבולגור, אבל היא גם יקרה יותר. בולגור הוא דגן מלא והוא נמוך יותר בקלוריות מקינואה, אבל הוא גם פחות יקר. בסופו של דבר, הבחירה באיזה דגן בריא יותר תלויה בצרכים התזונתיים ובתקציב שלך. למידע נוסף על היתרונות הבריאותיים של קינואה ובורגול, בדוק את הסרטון הזה ביוטיוב .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן