דף הבית » כמה זמן? » כמה זמן אפשר לשמור טחינה ביתית במקרר?
2023-03-26 19:38:00+02:00

כמה זמן אפשר לשמור טחינה ביתית במקרר?

מה זה טחינה?

טחינה היא משחה העשויה משומשום טחון. זהו תבלין פופולרי במטבח המזרח התיכון והים תיכוני, והוא משמש לעתים קרובות בחומוס, באבא גנוש ומנות אחרות. יש לו טעם אגוזי, מעט מריר ומרקם קרמי. זה גם מקור נהדר לשומנים בריאים, חלבון ומינרלים.

איך מכינים טחינה ביתית

הכנת טחינה ביתית קלה להפתיע. כל מה שאתה צריך זה שומשום, מעבד מזון ועוד כמה מרכיבים. התחל בקליית השומשום במחבת יבשה על אש בינונית במשך כ-5 דקות, תוך ערבוב לעתים קרובות. לאחר מכן, הניחו לזרעים להתקרר מספר דקות לפני שמעבירים אותם למעבד מזון. הוסיפו כמה כפות שמן זית, קורט מלח ומעט מיץ לימון. מעבדים את התערובת עד שהיא חלקה וקרמית.

אחסון טחינה ביתית

לאחר שהכנתם את הטחינה הביתית שלכם, חשוב לאחסן אותה כמו שצריך. הדרך הטובה ביותר לאחסן טחינה היא בכלי אטום במקרר. זה יעזור לשמור על טריותו ולמנוע ממנו להתעפש. כמו כן, חשוב לוודא שהמכל אטום לחלוטין, שכן טחינה יכולה לספוג ריחות ממאכלים אחרים במקרר.

כמה זמן אפשר לשמור טחינה ביתית במקרר?

טחינה ביתית יכולה להחזיק עד חודשיים במקרר. עם זאת, חשוב לפקוח עליו עין ולוודא שהוא לא מתחיל להריח או לטעום. אם כן, עדיף לזרוק אותו.

טיפים להכנה ואחסון טחינה

להלן מספר טיפים להכנה ואחסון של טחינה:

  • קולים את השומשום לפני עיבודם כדי להוציא את טעמם.
  • הוסף כמה כפות שמן זית למעבד המזון כדי לעזור ליצור מרקם קרמי.
  • שומרים טחינה בכלי אטום במקרר.
  • בדקו את הטחינה באופן קבוע לאיתור סימני קלקול.
  • אם הטחינה מתחילה להריח או לטעום, השליכו אותה.

טחינה היא תבלין טעים ורב-תכליתי שניתן להשתמש בו במגוון מנות. קל להכנה וניתן לשמור במקרר עד חודשיים. רק הקפידו לפקוח עליו עין ולהשליך אותו אם הוא מתחיל להריח או לטעום. למידע נוסף על טחינה, בדוק את הסרטון הזה מ-YouTube.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן