דף הבית » כמה זמן? » כמה זמן יכול להיות בשר טחון מופשר במקרר?
2023-03-08 00:15:00+02:00

כמה זמן יכול להיות בשר טחון מופשר במקרר?

מה זה בשר טחון?

בשר טחון הוא סוג של בשר שעבר עיבוד לחתיכות קטנות. הוא עשוי בדרך כלל מבשר בקר, חזיר, עוף או הודו. בשר טחון הוא מרכיב פופולרי במנות רבות, כגון המבורגרים, טאקו וקציץ בשר.

כמה זמן יכול להיות בשר טחון מופשר במקרר?

בשר טחון מופשר ניתן לשמור במקרר עד יומיים. חשוב לציין שאת הבשר הטחון יש לבשל במסגרת זמן זו. אם הבשר הטחון לא מבושל תוך יומיים, יש לזרוק אותו.

טיפים לאחסון בשר טחון מופשר

כשמאחסנים בשר טחון מופשר במקרר, יש לזכור כמה טיפים:

  • אחסן את הבשר הטחון בכלי אטום או בשקית ניילון.
  • סמן את המיכל או השקית עם התאריך שבו הם הופשרו.
  • מניחים את המיכל או השקית על המדף התחתון של המקרר.
  • בדוק את הבשר הטחון עבור כל סימני קלקול לפני הבישול.

איך להפשיר בשר טחון

ניתן להפשיר בשר טחון במקרר, במים קרים או במיקרוגל. חשוב לציין שאסור להשאיר את הבשר הטחון בטמפרטורת החדר יותר משעתיים.

הקפאה מחדש של בשר טחון מופשר

לאחר הפשרה, אין להקפיא מחדש בשר טחון. הקפאה מחדש של בשר טחון עלולה לגרום לו להיות קשה ויבש. אם הבשר הטחון לא הולך לשמש תוך יומיים, יש לבשלו ולאחר מכן להקפיא.

בישול בשר טחון מופשר

כשמבשלים בשר טחון מופשר, חשוב לבשל אותו היטב. יש לבשל בשר טחון לטמפרטורה פנימית של לפחות 160°F (71°C). טמפרטורה זו תבטיח שכל חיידק הקיים בבשר הטחון נהרג.

ניתן להפשיר בשר טחון בבטחה במקרר עד יומיים.
ניתן להפשיר בשר טחון בבטחה במקרר עד יומיים.

כמה זמן בשר טוב לאחר הפשרה?

משך הזמן שהבשר מתאים לאחר ההפשרה תלוי במספר גורמים, ביניהם סוג הבשר, תנאי האחסון ושיטת ההפשרה. להלן כמה הנחיות כלליות:

  • הפשרת מקרר: אם הפשרתם את הבשר במקרר, ניתן לשמור אותו במקרר 1-2 ימים נוספים לפני שיש לבשלו או לצרוך אותו. מסגרת זמן זו יכולה להשתנות בהתאם לסוג הבשר.
  • הפשרת מים קרים: אם השתמשתם בשיטת המים הקרים להפשרת הבשר, שם אתם מטביעים אותו במים קרים, יש לבשל או לצרוך את הבשר מיד לאחר ההפשרה. אין להקפיא מחדש בשר שהופשר בשיטה זו.
  • בשר מבושל: לאחר שהבשר מופשר ומבושל לחלוטין, ניתן לשמור אותו במקרר למשך 3-4 ימים נוספים. הקפידו לאחסן כראוי את הבשר המבושל במיכלים אטומים או לעטוף אותו היטב בנייר כסף או בניילון.

חשוב לציין שטווחי זמן אלו הם קווים מנחים כלליים, וחשוב להעריך את איכותו וריח הבשר לפני בישולו או צריכתו. אם הבשר מראה סימני קלקול, כגון ריח רע, מרקם יוצא דופן או שינוי צבע, עדיף להשליך אותו כדי להבטיח בטיחות מזון.

כדי למקסם את חיי המדף של בשר מופשר, מומלץ לבשל אותו מיד או להקפיא אותו לאחסון ארוך יותר. בעת ההקפאה יש לוודא שהבשר ארוז כראוי כדי למנוע צריבה במקפיא ולשמור על איכותו.

איך יודעים אם בשר בקר טחון רע לאחר הפשרה?

לאחר הפשרה של בשר בקר טחון, ישנם מספר אינדיקטורים שיכולים לעזור לקבוע אם הוא השתבש. הנה כמה סימנים שצריך לשים לב אליהם:

  • צבע ומראה: לבשר בקר טחון טרי צריך להיות צבע אדום בוהק. אם הבשר נראה אפרפר או חום, זה יכול להיות אינדיקציה לקלקול.
  • ריח: בשר בקר טחון מקולקל עלול להפיץ ריח חזק ולא נעים. אם לבשר יש ריח חמוץ, דמוי אמוניה או רקוב, סביר להניח שהוא מקולקל ואסור לצרוך אותו.
  • מרקם: לבשר בקר טחון טרי צריך להיות מרקם מעט מוצק ולח. אם הבשר מרגיש רירי, דביק או יבש בצורה יוצאת דופן, ייתכן שהוא התקלקל ויש לזרוק אותו.
  • עובש או קלקול גלוי: בדוק אם יש סימנים של צמיחת עובש או קלקול גלוי, כגון כתמים ירוקים או שחורים גלויים. אלו הן אינדיקציות ברורות לכך שבשר הבקר הטחון אינו בטוח יותר לאכילה.

אם אתם מבחינים באחד מהסימנים הללו, מומלץ לטעות בזהירות ולזרוק את בשר הבקר הטחון. צריכת בשר מקולקל עלולה להוביל למחלות המועברות במזון. חשוב לתת עדיפות לבטיחות המזון ואחסון נכון כדי לשמור על טריות ואיכות בשר בקר טחון. בעת טיפול והפשרה של בשר בקר טחון, ודא שהוא מאוחסן בטמפרטורות בטוחות ושימוש במסגרת הזמן המומלצת.

חשוב לבשל או להקפיא מחדש את הבשר בתוך מסגרת זמן זו כדי לשמור על טריותו ולמזער את הסיכון לצמיחת חיידקים.
חשוב לבשל או להקפיא מחדש את הבשר בתוך מסגרת זמן זו כדי לשמור על טריותו ולמזער את הסיכון לצמיחת חיידקים.

האם יש להפשיר בשר טחון במלואו לפני הבישול?

בשר בקר טחון לא בהכרח חייב להיות מופשר לגמרי לפני הבישול, אבל הוא מומלץ בדרך כלל לקבלת התוצאות הטובות ביותר. להלן מספר שיקולים:

  • בישול אחיד: הפשרת בשר בקר טחון מאפשרת בישול אחיד ועקבי יותר. בהקפאה, מרכז הבשר יישאר קר, מה שיוביל לפוטנציאל בישול לא אחיד ומרקם פחות רצוי.
  • בטיחות מזון: בישול בשר בקר טחון קפוא חלקית עלול לגרום לכך שהשכבות החיצוניות יגיעו לטמפרטורה בטוחה, בעוד שהמרכז יישאר לא מבושל. זה יכול להגביר את הסיכון לצמיחת חיידקים ולמחלות הנישאות במזון. הפשרה של הבשר מראש מבטיחה שהוא מתבשל עד לטמפרטורה פנימית בטוחה.
  • זמן בישול: בישול בשר טחון קפוא ייקח בדרך כלל זמן רב יותר מבישול בשר בקר טחון מופשר. מצב הבשר הקפוא ידרוש זמן בישול נוסף כדי להגיע לרמת העשייה הרצויה.

אם אתה בוחר לבשל בשר בקר טחון ממצב קפוא חלקית, חיוני להתאים את טכניקת הבישול שלך בהתאם. השתמשו בהגדרות חום נמוכות יותר ואפשרו זמן בישול נוסף כדי להבטיח שהבשר מבושל היטב ומגיע לטמפרטורה פנימית בטוחה של 160°F (71°C) עבור בשר בקר טחון, בהתאם להנחיות USDA.

לתוצאות מיטביות ובטיחות מזון, מומלץ להפשיר בשר בקר טחון במקרר למשך הלילה או להשתמש בפונקציית ההפשרה במיקרוגל לפני הבישול. בשר בקר טחון מופשר יניב מרקם טוב יותר, אפילו בישול, ויקטין את הסיכון למחלות המועברות במזון.

סיכום

בשר טחון מופשר ניתן לשמור במקרר עד יומיים. חשוב לאחסן את הבשר הטחון בכלי אטום או בשקית ניילון ולתייג אותו בתאריך הפשרה. יש לבשל בשר טחון לטמפרטורה פנימית של לפחות 160 מעלות צלזיוס (71 מעלות צלזיוס) כדי להבטיח שכל החיידקים הקיימים נהרגו. לאחר הפשרה, אין להקפיא מחדש בשר טחון. למידע נוסף, בקר בוויקיפדיה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן