דף הבית » יותר » טונה לעומת גבינת קוטג': מה בריא יותר?
2023-05-14 11:36:00+02:00

טונה לעומת גבינת קוטג': מה בריא יותר?

טונה לעומת גבינת קוטג': מה בריא יותר?

טונה וגבינת קוטג' הם מאכלים פופולריים ומזינים כאחד, אבל מה בריא יותר? אנו משווים את הערכים התזונתיים של שניהם כדי לעזור לך להחליט איזה לכלול בתזונה שלך. טונה היא סוג של דג עשיר בחלבון ודל בשומן. זה גם מקור טוב לחומצות שומן אומגה 3, שיכולות לעזור להפחית את הדלקת ולקדם את בריאות הלב. גבינת קוטג' היא מוצר חלב עתיר חלבון וסידן. הוא גם מקור טוב לויטמין B12, שחשוב לשמירה על בריאות תאי דם אדומים.

השוואה תזונתית של טונה וגבינת קוטג'

כדי לקבוע איזה מזון בריא יותר, עלינו להשוות את הערכים התזונתיים של טונה ושל גבינת קוטג' כאחד. להלן פירוט התוכן התזונתי שלהם ל-100 גרם.

מֵזִין טונה גבינת קוטג
קלוריות 93 98
חֶלְבּוֹן 20.5 גרם 14 גרם
שמן 1.3 גרם 4 גרם
פחמימות 0 גרם 3.4 גרם
נתרן 85 מ"ג 113 מ"ג
סִידָן 14 מ"ג 118 מ"ג
ויטמין B12 2.7 מק"ג 0.6 מק"ג

כפי שניתן לראות, גם טונה וגם גבינת קוטג' דלים בקלוריות ובשומן. בטונה יש יותר חלבון מאשר בגבינת קוטג', אבל בגבינת קוטג' יש יותר סידן וויטמין B12.

שיקולים מעשיים

כשאתה מחליט איזה מזון בריא יותר עבורך, יש לזכור מספר שיקולים מעשיים.

מחיר

טונה בדרך כלל יקרה יותר מגבינת קוטג'. שימורי טונה עולה בדרך כלל בסביבות 20 ש"ח לפחית, בעוד מיכל של 500 גרם גבינת קוטג' יכול לעלות בסביבות 15 ש"ח.

נוֹחוּת

שימורי טונה היא אפשרות נוחה וקלה להכנה. אפשר לאכול אותו ישר מהפחית או להוסיף לסלטים, כריכים ומנות אחרות. גבינת קוטג', לעומת זאת, דורשת יותר הכנה ובדרך כלל צריך לאכול אותה עם מאכלים אחרים.

טַעַם

לטונה יש טעם עדין, מעט מלוח, בעוד שלגבינת קוטג' יש טעם עדין ומעט חריף. אנשים מסוימים עשויים למצוא את הטונה דגית מדי, בעוד שאחרים עשויים למצוא את גבינת הקוטג' סתמית מדי. הכל תלוי בהעדפה אישית.

סיכום

טונה וגבינת קוטג' הן אפשרויות בריאות ומזינות. טונה מכילה יותר חלבון, בעוד שגבינת קוטג' מכילה יותר סידן וויטמין B12. זה מסתכם גם בהעדפה אישית כאשר מחליטים איזה מהם בריא יותר עבורך. יש לקחת בחשבון גם מחיר, נוחות וטעם. בסופו של דבר, זה תלוי בך להחליט איזה מזון עדיף לתזונה שלך.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן