דף הבית » יותר » סדר כוכבי לכת ננסיים מהגדול לקטן ביותר – קרוב יותר לשמש
2023-05-07 17:49:00+02:00

סדר כוכבי לכת ננסיים מהגדול לקטן ביותר – קרוב יותר לשמש

מה הם כוכבי לכת ננסיים?

כוכבי לכת ננסיים הם גופים שמימיים המקיפים את השמש, אך הם אינם גדולים מספיק כדי להיחשב ככוכב לכת מן המניין. הם בדרך כלל קטנים בהרבה משמונת כוכבי הלכת במערכת השמש שלנו, והם אינם מסוגלים לנקות את מסלולם מעצמים אחרים. ישנם כיום חמישה כוכבי לכת ננסיים ידועים במערכת השמש שלנו, והם ממוקמים במערכת השמש הפנימית והחיצונית כאחד.

סדר כוכבי לכת ננסיים מהגדול לקטן ביותר – קרוב יותר לשמש

1. פלוטו

פלוטו הוא הגדול והרחוק ביותר מבין חמשת כוכבי הלכת הננסיים. הוא ממוקם בחגורת קויפר, שהיא אזור של פסולת קפואה מעבר למסלולו של נפטון. קוטרו של פלוטו הוא 2,377 ק"מ, והוא נמצא במרחק של כ-5.9 מיליארד ק"מ מהשמש.

2. אריס

אריס הוא כוכב הלכת הננסי השני בגודלו במערכת השמש שלנו. הוא ממוקם בחגורת קויפר, וקוטרו 2,326 ק"מ. אריס נמצאת במרחק של כ-10 מיליארד ק"מ מהשמש.

3. Makemake

Makemake הוא כוכב הלכת הננסי השלישי בגודלו במערכת השמש שלנו. הוא ממוקם בחגורת קויפר, וקוטרו 1,430 ק"מ. Makemake נמצא במרחק של כ-6.5 מיליארד ק"מ מהשמש.

4. האומאה

האומאה הוא כוכב הלכת הננסי הרביעי בגודלו במערכת השמש שלנו. הוא ממוקם בחגורת קויפר, וקוטרו 1,430 ק"מ. האומאה נמצאת במרחק של כ-5.3 מיליארד ק"מ מהשמש.

5. קרס

קרס הוא הקטן והקרוב ביותר מבין חמשת כוכבי הלכת הננסיים. הוא ממוקם בחגורת האסטרואידים בין מאדים לצדק, וקוטרו 945 ק"מ. קרס נמצאת במרחק של כ-413 מיליון ק"מ מהשמש.

תשובות ושאלות

ש: מהו כוכב לכת ננסי?

ת: כוכב לכת ננסי הוא גוף שמימי המקיף את השמש, אך הוא אינו גדול מספיק כדי להיחשב ככוכב לכת מן המניין.

ש: כמה כוכבי לכת ננסיים ידועים במערכת השמש שלנו?

ת: ישנם כיום חמישה כוכבי לכת ננסיים ידועים במערכת השמש שלנו.

ש: מהו כוכב הלכת הננסי הגדול ביותר במערכת השמש שלנו?

ת: כוכב הלכת הננסי הגדול ביותר במערכת השמש שלנו הוא פלוטו, בקוטר של 2,377 ק"מ.

דעה אישית

אני מוצא את זה מרתק שיש חמישה כוכבי לכת ננסיים ידועים במערכת השמש שלנו, וכל אחד מהם כל כך שונה מהאחרים. זה מדהים לחשוב שהגופים השמימיים האלה כל כך רחוקים מאיתנו, אך עדיין בהישג ידנו. זה גם מדהים לחשוב על כמה קטנים כוכבי הלכת הננסיים האלה בהשוואה לשמונה כוכבי הלכת במערכת השמש שלנו. זו תזכורת לכמה היקום שלנו עצום, וכמה יש עוד מה לגלות.

סיכום

במאמר זה, דנו בסדר כוכבי הלכת הננסיים מהגדול לקטן ככל הקרוב יותר לשמש. דנו בגדלים ובמרחקים השונים מהשמש של כל כוכב לכת ננסי. ענינו גם על כמה שאלות נפוצות על כוכבי לכת ננסיים ונתנו את דעתנו האישית על הנושא.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן