דף הבית » יותר » מה יותר גדול מהשמש?
2023-05-09 14:54:00+02:00

מה יותר גדול מהשמש?

מה יותר גדול מהשמש?

כשמסתכלים למעלה לשמי הלילה, זה יכול להיות קשה להבין את גודלו העצום של היקום. השמש היא אחד העצמים הגדולים בשמיים, וקשה לדמיין משהו גדול יותר. אבל מה יותר גדול מהשמש? התשובה היא שעצמים רבים ביקום גדולים מהשמש. למעשה, חלקם כה גדולים שניתן לראותם בעין בלתי מזוינת. הדוגמה הברורה ביותר היא גלקסיית שביל החלב, שרוחבה יותר מ-100,000 שנות אור ומכילה מיליארדי כוכבים, כולל השמש שלנו. גלקסיות אחרות, כמו גלקסיית אנדרומדה, הן אפילו גדולות יותר.

העצמים הידועים הגדולים ביותר ביקום

כשמדברים על גודלם של עצמים ביקום, חשוב לזכור שהגודל הוא יחסי. השמש שלנו ענקית בהשוואה לכוכב הלכת שלנו, אבל היא זעירה בהשוואה לגלקסיות. אז, מהם העצמים הידועים הגדולים ביותר ביקום? העצמים הידועים הגדולים ביותר ביקום הם צבירי-על. צבירי-על הם קבוצות של גלקסיות המוחזקות יחד על ידי כוח הכבידה. צביר העל הידוע הגדול ביותר נקרא החומה הגדולה של הרקולס-קורונה בוראליס, ורוחבו יותר מ-10 מיליארד שנות אור. מבנים גדולים אחרים ביקום כוללים חללים, שהם אזורים גדולים בחלל המכילים מעט מאוד גלקסיות. הריק הידוע הגדול ביותר הוא הריק של KBC, שרוחבו יותר מ-350 מיליון שנות אור.

הכוכבים הידועים הגדולים ביותר

בעוד שגלקסיות וצבירי-על הם העצמים הידועים הגדולים ביותר ביקום, הם מורכבים מעצמים קטנים יותר, כמו כוכבים. אז מה הם הכוכבים הידועים הגדולים ביותר? הכוכבים הידועים הגדולים ביותר נקראים ענקים אדומים. כוכבים אלה כה גדולים שניתן לראותם מכדור הארץ ללא עזרת טלסקופ. הענק האדום הגדול ביותר הידוע הוא UY Scuti, שגודלו יותר מפי 1,700 מהשמש שלנו.

כוכבי הלכת הידועים הגדולים ביותר

בנוסף לכוכבים, גלקסיות וצבירי-על, היקום מכיל גם כוכבי לכת. כוכבי הלכת הידועים הגדולים ביותר נקראים ענקי גז, והם מורכבים בעיקר מגז ומחומרים אחרים. ענק הגז הידוע הגדול ביותר הוא צדק, שגודלו יותר מפי 11 מכדור הארץ.

סיכום

כשמסתכלים למעלה לשמי הלילה, זה יכול להיות קשה להבין את גודלו העצום של היקום. אבל כשאנחנו מתבוננים מקרוב, אנחנו יכולים לראות שיש הרבה עצמים שגדולים מהשמש. העצמים הידועים הגדולים ביותר ביקום הם צבירי-על, שרוחם יכול להיות יותר מ-10 מיליארד שנות אור. הכוכבים הידועים הגדולים ביותר הם ענקים אדומים, וכוכב הלכת הידוע הגדול ביותר הוא צדק, שגודלו יותר מפי 11 מכדור הארץ. כדי ללמוד עוד על היקום, אתה יכול לבקר בהויקיפדיה או לצפות בסרטוני YouTube על הנושא.

שאלות נפוצות

  • מה יותר גדול מהשמש?
  • עצמים רבים ביקום גדולים יותר מהשמש, כולל גלקסיות, צבירי-על, ענקים אדומים וענקי גזים.
  • מהו העצם הידוע הגדול ביותר ביקום?
  • העצם הידוע הגדול ביותר ביקום הוא החומה הגדולה של הרקולס-קורונה בוראליס, שרוחבה יותר מ-10 מיליארד שנות אור.
  • מהו הכוכב הידוע הגדול ביותר?
  • הכוכב הידוע הגדול ביותר הוא UY Scuti, שגודלו יותר מפי 1,700 מהשמש שלנו.
  • מהו כוכב הלכת הידוע הגדול ביותר?
  • כוכב הלכת הידוע הגדול ביותר הוא צדק, שגודלו יותר מפי 11 מכדור הארץ.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן