דף הבית » יותר » מה זה גדול יותר, כוכב או כוכב לכת?
2023-05-02 13:47:00+02:00

מה זה גדול יותר, כוכב או כוכב לכת?

מה זה כוכב?

כוכב הוא כדור פלזמה זוהר המוחזק יחד על ידי כוח הכבידה שלו. הכוכב הקרוב ביותר לכדור הארץ הוא השמש, שהיא מקור רוב האנרגיה על פני כדור הארץ. כוכבים אחרים נראים מכדור הארץ במהלך הלילה, ומופיעים כמספר רב של נקודות מאירות קבועות בשמים בשל מרחקם העצום מכדור הארץ. בדרך כלל, כוכבים הם כדוריים ומורכבים בעיקר ממימן והליום.

מה זה כוכב לכת?

כוכב לכת הוא גוף אסטרונומי המקיף כוכב או שריד כוכבי, שהוא מסיבי מספיק כדי להיות מעוגל בכוח המשיכה שלו, אינו מסיבי מספיק כדי לגרום להתמזגות תרמו-גרעינית, ופינה את האזור השכן שלו מכוכבי הלכת. המונח כוכב הלכת הוא עתיק יומין, עם קשרים להיסטוריה, אסטרולוגיה, מדע, מיתולוגיה ודת.

ההבדל בין כוכבים וכוכבי לכת

כוכבים וכוכבי לכת שונים זה מזה במובנים רבים. כוכבים גדולים בהרבה מכוכבי לכת, והם מורכבים מגז, בעוד שכוכבי לכת מורכבים מחומר מוצק. כוכבים זוהרים מאוד, בעוד שכוכבי לכת לא. כוכבים מכילים גם הרבה אנרגיה, בעוד האנרגיה של כוכבי לכת היא הרבה פחות. כוכבים מופעלים על ידי היתוך גרעיני, בעוד שכוכבי לכת מופעלים על ידי האנרגיה של כוכב האם שלהם.

מה יותר גדול, כוכב או כוכב לכת?

כוכבים הרבה יותר גדולים מכוכבי לכת. השמש, הכוכב הקרוב ביותר לכדור הארץ, גדול פי 1.3 מיליון מכדור הארץ. הכוכב הידוע הגדול ביותר, UY Scuti, גדול פי 1,708 מהשמש. לשם השוואה, כוכב הלכת הידוע הגדול ביותר, צדק, גדול רק פי 11.2 מכדור הארץ.

ההשוואה במספרים

לְהִתְנַגֵד גודל (ק"מ) גודל (כדור הארץ)
שמש 1,392,000 1,300,000
UY סקוטי 2,200,000 1,708
צדק 142,800 11.2

מהטבלה לעיל, ברור שכוכבים הרבה יותר גדולים מכוכבי לכת. השמש, הכוכב הקרוב ביותר לכדור הארץ, גדול פי 1.3 מיליון מכדור הארץ. הכוכב הידוע הגדול ביותר, UY Scuti, גדול פי 1,708 מהשמש. לשם השוואה, כוכב הלכת הידוע הגדול ביותר, צדק, גדול רק פי 11.2 מכדור הארץ.

סיכום

לסיכום, כוכבים הרבה יותר גדולים מכוכבי לכת. כוכבים הם כדורי גז זוהרים, בעוד שכוכבי לכת מורכבים מחומר מוצק. כוכבים מופעלים על ידי היתוך גרעיני, בעוד שכוכבי לכת מופעלים על ידי האנרגיה של כוכב האם שלהם. השמש, הכוכב הקרוב ביותר לכדור הארץ, גדול פי 1.3 מיליון מכדור הארץ. הכוכב הידוע הגדול ביותר, UY Scuti, גדול פי 1,708 מהשמש. לשם השוואה, כוכב הלכת הידוע הגדול ביותר, צדק, גדול רק פי 11.2 מכדור הארץ.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן