דף הבית » לא להאמין » מה עושים בחנוכה?

מה עושים בחנוכה?

מה עושים בחנוכה?

מה זה חנוכה?

חנוכה הוא חג יהודי שנחגג במשך שמונה ימים. הוא ידוע גם כפסטיבל האורות והוא נחגג בחורף. החג מציין את חנוכתו מחדש של בית המקדש השני בירושלים. חוגגים אותו בהדלקת החנוכייה, משחק בסביבון ואכילת מאכלים מסורתיים.

תולדות חנוכה

סיפור חנוכה מתחיל במאה השנייה לפני הספירה. במהלך תקופה זו, השליט הסורי-יווני אנטיוכוס הרביעי אפיפנס הוציא מחוץ לחוק מנהגים יהודיים וחילל את בית המקדש השני. קבוצה קטנה של יהודים, המכונה המכבים, נלחמה נגד הסורים-יוונים והצליחה להחזיר את המקדש. כשהלכו לחנוך מחדש את בית המקדש, גילו שיש מספיק שמן להדליק את המנורה ליום אחד. באורח פלא השמן החזיק שמונה ימים, ולכן חוגגים את חנוכה שמונה ימים.

מסורות חנוכה

אחת המסורות הפופולריות ביותר של חג החנוכה היא הדלקת החנוכייה. בכל ליל חנוכה מדליקים נר חדש עד להדלקת כל שמונת הנרות. את החנוכייה מדליקים בנר מיוחד הנקרא שמש, המשמש להדלקת הנרות האחרים. מסורת פופולרית נוספת היא משחק בסביבון. דריידל הוא משחק שמשחקים עם סביבון בעל ארבעה צדדים. בכל צד של הסביבון יש אות מהאלפבית העברי. האותיות מייצגות את המשפט "נס גדול קרה שם". שחקנים מסובבים בתורו את הסביבון ובהתאם לאות שהוא נוחת, הם מנצחים או מפסידים.

המאכלים של חנוכה

אחד המאכלים הפופולריים ביותר של חג החנוכה הוא לאטקס. לאטקס הם לביבות תפוחי אדמה שמטגנים בשמן. זוהי תזכורת לנס השמן שנמשך שמונה ימים. מזונות מסורתיים אחרים כוללים סופגניות, שהן סופגניות במילוי ג'לי, וקוג'ל, שהוא סוג של תבשיל.

מתנות ופעילויות

מתן מתנות הוא מסורת פופולרית במהלך חג החנוכה. נהוג לתת מתנות קטנות למשפחה ולחברים. יש אנשים שגם נותנים כסף, המכונה ג'לט, לילדים. בנוסף למתן מתנות, ישנן פעילויות רבות בהן ניתן ליהנות במהלך חג החנוכה. אלה כוללים משחק בסביבון, הכנת מלאכת יד ואפיית מאכלים מסורתיים. אנשים גם נהנים לצפות בסרטים ולהאזין למוזיקה הקשורה לחג.

סיכום

חנוכה הוא חג משמח שנחגג במשך שמונה ימים. זה הזמן לחגוג את נס השמן שנמשך שמונה ימים ולזכור את המכבים שנלחמו למען החירות. בחג החנוכה נהנים להדליק את החנוכייה, לשחק בסביבון, לאכול מאכלים מסורתיים ולהעניק מתנות. זה הזמן להתכנס עם המשפחה והחברים ולחגוג את החג. למידע נוסף על חנוכה, ניתן לצפות בסרטון זה מיוטיוב.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן