דף הבית » יותר » מה מעלה יותר סוכר: לחם מלא או עגבנייה?
2023-06-25 21:43:00+02:00

מה מעלה יותר סוכר: לחם מלא או עגבנייה?

לחם מקמח מלא וסוכר

לחם מקמח מלא הוא פריט מזון פופולרי, ממנו נהנים אנשים רבים ברחבי העולם. הוא עשוי מקמח חיטה שנטחן לאבקה דקה ולאחר מכן מעורבב עם מים ושמרים. לאחר מכן אופים את הבצק שנוצר לכיכר. לחם מלא הוא מקור טוב לסיבים תזונתיים, חלבון, ויטמינים ומינרלים, ובדרך כלל נחשב למזון בריא. אבל מה לגבי תכולת הסוכר שלו? האם לחם מקמח מלא הוא בחירה טובה למי שרוצה לשמור על צריכת סוכר נמוכה? התשובה היא כן ולא. לחם מקמח מלא מכיל פחמימות, אשר מתפרקות לסוכרים במהלך העיכול. המשמעות היא שלחם מקמח מלא יכול להעלות את רמות הסוכר בדם, בדיוק כמו כל מזון אחר שעשיר בפחמימות. עם זאת, כמות הסוכר בלחם מלא בדרך כלל נמוכה בהרבה מאשר במזונות אחרים העשירים בפחמימות, כמו לחם לבן, עוגות ועוגיות.

האינדקס הגליקמי של לחם מלא

האינדקס הגליקמי (GI) הוא מדד למהירות שבה מזון מעלה את רמות הסוכר בדם. מזונות עם GI גבוה (70 ומעלה) מעלים את רמות הסוכר בדם במהירות, בעוד שמזונות עם GI נמוך (55 או פחות) מעלים את רמות הסוכר בדם לאט יותר. ללחם מקמח מלא יש GI של כ-55, מה שאומר שהוא מעלה את רמות הסוכר בדם לאט יותר מאשר מזונות עשירים בפחמימות אחרים. זה הופך אותו לבחירה טובה יותר עבור אלה שרוצים לשמור על צריכת סוכר נמוכה.

הערך התזונתי של לחם מלא

לחם מקמח מלא הוא מקור טוב לסיבים תזונתיים, חלבון, ויטמינים ומינרלים. פרוסת לחם מקמח מלא מכילה כ-60 קלוריות ו-2 גרם סיבים תזונתיים. הוא מכיל גם כ-4 גרם חלבון, כמו גם כמויות קטנות של ויטמינים ומינרלים, כולל ברזל, אבץ ומגנזיום.

עגבניות וסוכר

עגבניות הן פריט מזון פופולרי, שאנשים רבים נהנים ממנו ברחבי העולם. הם מקור טוב לסיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים, ובדרך כלל נחשבים למזון בריא. אבל מה לגבי תכולת הסוכר שלהם? האם עגבנייה היא בחירה טובה למי שרוצה לשמור על צריכת סוכר נמוכה? התשובה היא כן. עגבניות מכילות פחמימות, אשר מתפרקות לסוכרים במהלך העיכול. משמעות הדבר היא שעגבניות יכולות להעלות את רמות הסוכר בדם, בדיוק כמו כל מזון אחר שעשיר בפחמימות. עם זאת, כמות הסוכר בעגבניות בדרך כלל נמוכה בהרבה מאשר במזונות אחרים העשירים בפחמימות, כמו לחם לבן, עוגות ועוגיות.

האינדקס הגליקמי של עגבניה

לעגבניות יש GI של כ-40, מה שאומר שהן מעלות את רמות הסוכר בדם לאט יותר מאשר מזונות אחרים העשירים בפחמימות. זה הופך אותם לבחירה טובה יותר עבור אלה שרוצים לשמור על צריכת סוכר נמוכה.

הערך התזונתי של העגבנייה

עגבניות מהוות מקור טוב לסיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים. עגבנייה בגודל בינוני מכילה כ-25 קלוריות ו-1.5 גרם סיבים תזונתיים. הוא מכיל גם כמויות קטנות של ויטמינים ומינרלים, כולל ויטמין C, אשלגן וחומצה חומצה.

מה מעלה יותר סוכר: לחם מלא או עגבנייה?

כשזה מגיע לתכולת הסוכר, לחם מקמח מלא ועגבניה הן שתי בחירות טובות למי שרוצה לשמור על צריכת סוכר נמוכה. לשניהם יש GI נמוך, מה שאומר שהם מעלים את רמות הסוכר בדם לאט יותר ממזונות אחרים העשירים בפחמימות. עם זאת, לחם מקמח מלא מכיל יותר פחמימות מאשר עגבנייה, כך שהוא עשוי להעלות מעט יותר את רמות הסוכר בדם.

סיכום

לחם מקמח מלא ועגבניה הם שניהם בחירה טובה למי שרוצה לשמור על צריכת סוכר נמוכה. לחם מקמח מלא מכיל יותר פחמימות מאשר עגבנייה, כך שהוא עשוי להעלות מעט יותר את רמות הסוכר בדם. עם זאת, לשניהם יש GI נמוך, מה שאומר שהם מעלים את רמות הסוכר בדם לאט יותר ממזונות אחרים העשירים בפחמימות. כשזה מגיע לבחירת מזון שיעזור לך לשמור על צריכת סוכר נמוכה, לחם מקמח מלא ועגבנייה הן שתי אפשרויות טובות. שניהם מזינים, דלים בסוכר ובעלי GI נמוך. לכן, אם אתם מחפשים מזון שיעזור לכם לשמור על רמות הסוכר שלכם, כל אחד מהם הוא בחירה מצוינת.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן