דף הבית » טופ 10 » מה לעשות נגד צרידות?
מה לעשות נגד צרידות?

מה לעשות נגד צרידות?

מהי צרידות?

צרידות היא מצב המשפיע על הקול, גורם לו להישמע חלש, צרוד או מתוח. זה יכול להיגרם על ידי מגוון רחב של מצבים, כולל הצטננות, אלרגיות ומחלת ריפלוקס קיבה-וופגיאלי (GERD). צרידות יכולה להיגרם גם ממתח קולי עקב שימוש יתר בקול או עישון.

גורמים לצרידות

צרידות נגרמת בדרך כלל מדלקת או גירוי של מיתרי הקול. גורמים נפוצים לצרידות כוללים:

  • זיהומים ויראליים, כגון הצטננות או שפעת
  • אלרגיות
  • מחלת ריפלוקס קיבה ושט (GERD)
  • לעשן
  • שימוש מופרז בקול
  • בעיות בבלוטת התריס
  • גידולים של הגרון

טיפולים לצרידות

הטיפול בצרידות תלוי בגורם הבסיסי. אם זה נגרם על ידי זיהום ויראלי, זה עלול להיעלם מעצמו ללא טיפול. אם זה נגרם על ידי אלרגיות, אנטיהיסטמינים עשויים להירשם כדי להפחית דלקת וגירוי של מיתרי הקול. עבור GERD, ניתן לרשום תרופות כגון מעכבי משאבת פרוטון להפחתת ריפלוקס חומצה.

מנוחה קולית

מנוחה בקול היא אחד הטיפולים החשובים ביותר לצרידות. הדבר כרוך בהימנעות מפעילויות הדורשות שימוש בקול, כגון דיבור, שירה או צעקות. חשוב לתת למיתרי הקול זמן לנוח ולהחלים. אם צרידות נגרמת מעישון, גם הפסקת עישון חשובה.

תרגילים ווקאליים

תרגילי קול יכולים לעזור בחיזוק ומתיחה של מיתרי הקול, מה שיכול לעזור להפחית צרידות. דוגמאות לתרגילים ווקאליים כוללים זמזום, שפתיים ותקיעות לשון. חשוב להתייעץ עם פתולוג דיבור להדרכה על תרגילי קול.

לחות

לחות יכולה לעזור להפחית גירוי ודלקת של מיתרי הקול. ניתן לעשות זאת על ידי שימוש במכשיר אדים בבית או על ידי שתייה מרובה של נוזלים. חשוב להימנע מהתייבשות שעלולה להחמיר את הצרידות.

מניעת צרידות

ניתן למנוע צרידות על ידי הימנעות מפעילויות שעלולות לאמץ או לגרות את מיתרי הקול. זה כולל הימנעות מעישון ושימוש מופרז בקול. חשוב גם לטפל במצבים בסיסיים, כגון אלרגיות או GERD, כדי להפחית דלקת וגירוי של מיתרי הקול.

למידע נוסף, צפה בסרטון זה מ- YouTube .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן