דף הבית » הכי נצפים » מה לעשות כאשר האוזניים שלך חסומות

מה לעשות כאשר האוזניים שלך חסומות

מה לעשות כאשר האוזניים שלך חסומות

מה גורם לאוזניים חסומות?

אוזניים חסומות יכולות להיגרם ממגוון דברים, כולל הצטברות שעווה, אלרגיות, דלקות בסינוסים ואפילו הצטננות. במקרים מסוימים, אוזן חסומה יכולה להיגרם ממצב בסיסי חמור יותר, כגון דלקת אוזניים או גידול. חשוב לראות רופא אם אתה חווה אוזניים חסומות מתמשכות, שכן זה יכול להיות סימן למצב חמור יותר.

מהם התסמינים של אוזניים חסומות?

התסמין השכיח ביותר של אוזניים חסומות הוא תחושת מלאות או לחץ באוזניים. אתה עלול גם לחוות שמיעה עמומה, צלצולים באוזניים או תחושת סחרחורת. במקרים מסוימים, אתה עלול לחוות כאב או אי נוחות באוזניים.

כיצד לבטל את חסימת האוזניים שלך

אם האוזניים שלך חסומות בגלל הצטברות שעווה, אתה יכול לנסות להשתמש בערכה להסרת שעווה באוזן ללא מרשם. ערכות אלו מכילות טיפות שעוזרות לרכך את השעווה, מה שמקל על הסרה. אתה יכול גם לנסות להשתמש בקומפרס חם על האוזן הפגועה כדי לעזור לרכך את השעווה. אם האוזניים החסומות שלך נובעות מזיהום, ייתכן שתצטרך לקחת אנטיביוטיקה. הרופא שלך עשוי להמליץ גם על שימוש בחומר משחרר גודש או אנטי-היסטמין כדי לעזור להפחית את הדלקת ולנקות את החסימה.

כיצד למנוע אוזניים חסומות

הדרך הטובה ביותר למנוע אוזניים חסומות היא לתרגל היגיינת אוזניים טובה. זה כולל הימנעות מלהכניס חפצים לאוזניים, כגון צמר גפן או אוזניות. כדאי גם להימנע משחייה במים מזוהמים, מכיוון שהדבר עלול להגביר את הסיכון לדלקות אוזניים. בנוסף, כדאי להימנע מלנשוף את האף חזק מדי, מכיוון שהדבר עלול לדחוף את השעווה יותר לתוך תעלת האוזן.

מתי לפנות לרופא

אם האוזניים החסומות שלך מלוות בכאב או בהפרשות, עליך לפנות לרופא. בנוסף, אם האוזניים החסומות שלך נמשכות יותר מכמה ימים, עליך לפנות לטיפול רפואי. הרופא שלך יכול לעזור באבחון הגורם לאוזניים החסומות שלך ולהמליץ על הטיפול הטוב ביותר.

סיכום

אוזניים חסומות יכולה להיות חוויה מאוד לא נוחה. אם אתם חווים אוזניים חסומות, חשוב לנקוט בצעדים כדי לבטל את החסימה ולמנוע מהן לקרות שוב. אם האוזניים החסומות שלך מלוות בכאב או בהפרשות, או אם הן נמשכות יותר מכמה ימים, עליך לפנות לטיפול רפואי. למידע נוסף על מה לעשות כאשר האוזניים שלך חסומות, בדוק את הסרטון הזה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן