דף הבית » הכי נצפים » מה לעשות אם יש יותר מדי שעווה באוזניים

מה לעשות אם יש יותר מדי שעווה באוזניים

מה לעשות אם יש יותר מדי שעווה באוזניים יותר מדי שעווה באוזניים עלולה להיות לא נוחה ואף יכולה להוביל לאובדן שמיעה אם לא מטופלים כראוי. חשוב לדעת מה לעשות אם יש לך יותר מדי שעווה באוזניים, ואיך למנוע את זה בעתיד.

מה גורם ליותר מדי שעוות אוזניים?

שעווה אוזניים, או cerumen, היא חומר טבעי המיוצר על ידי הגוף כדי להגן על תעלת האוזן מפני לכלוך, אבק וחלקיקים זרים אחרים. זה גם עוזר לשמור על תעלת האוזן משומנת ומונע ממנה להתייבש. עם זאת, כאשר מייצרים יותר מדי שעווה, היא עלולה להיפגע ולגרום לחסימה בתעלת האוזן. זה יכול להוביל לאובדן שמיעה, כאב ואפילו זיהום.

מהם התסמינים של יותר מדי שעוות אוזניים?

התסמין השכיח ביותר של יותר מדי שעווה באוזן הוא תחושת מלאות או לחץ באוזן. אתה עלול גם לחוות שמיעה עמומה, צלצול באוזן או תחושה של משהו תקוע באוזן. במקרים מסוימים, אתה עלול גם לחוות כאב או גירוד באוזן.

כיצד להסיר יותר מדי שעוות אוזניים

הדרך הטובה ביותר להסיר יותר מדי שעוות אוזניים היא לפנות לרופא או לרופא. הם יוכלו לקבוע את דרך הפעולה הטובה ביותר עבור המצב הספציפי שלך. במקרים מסוימים, הם עשויים להמליץ על שימוש בערכה להסרת שעוות אוזניים ללא מרשם. ערכות אלו מכילות בדרך כלל תמיסה שעוזרת לרכך את השעווה, כמו גם מזרק או נורה לשטוף את השעווה.

תרופות ביתיות להסרת שעוות אוזניים

אם אתה לא רוצה להשתמש בערכה ללא מרשם, יש כמה תרופות ביתיות שאתה יכול לנסות. אחת התרופות הביתיות הפופולריות ביותר היא להשתמש בכמה טיפות של שמן זית חם או שמן תינוקות באוזן. זה עוזר לרכך את השעווה, מה שמקל על הסרה. אתה יכול גם לנסות להשתמש בכמה טיפות של מי חמצן או חומץ תפוחים באוזן.

מניעת יותר מדי שעוות אוזניים

הדרך הטובה ביותר למנוע יותר מדי שעווה באוזן היא להימנע מלהכניס שום דבר לאוזן, כגון צמר גפן, סיכות או חפצים אחרים. כדאי גם להימנע משימוש באטמי אוזניות או אוזניות לעתים קרובות מדי, מכיוון שהדבר עלול לגרום להצטברות השעווה. אם אתה צריך להשתמש באטמי אוזניות או אוזניות, הקפד לנקות אותם באופן קבוע.

מתי לפנות לרופא

אם אתה חווה אחד מהתסמינים של יותר מדי שעוות אוזניים, חשוב לראות את הרופא או איש מקצוע רפואי. הם יוכלו לקבוע את דרך הפעולה הטובה ביותר עבור המצב הספציפי שלך. הם עשויים להמליץ על שימוש בערכה להסרת שעוות אוזניים ללא מרשם, או שהם עשויים להציע טיפול מתקדם יותר. יותר מדי שעווה באוזניים עלולה להיות לא נוחה ואף יכולה להוביל לאובדן שמיעה אם לא מטופלים כראוי. חשוב לדעת מה לעשות אם יש לך יותר מדי שעווה באוזניים, ואיך למנוע את זה בעתיד. למידע נוסף, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן