דף הבית » יותר » מה יותר גדול שמינית או 3.4?
2023-05-19 06:18:00+02:00

מה יותר גדול שמינית או 3.4?

השוואת שברים ועשרוניים

כאשר משווים שברים ועשרונים, חשוב להבין את המתמטיקה מאחוריהם. שברים הם מספרים המייצגים חלק משלם. הם כתובים כמונה (המספר העליון) על פני מכנה (המספר התחתון). המונה מייצג את מספר החלקים, בעוד המכנה מייצג את המספר הכולל של החלקים בשלם. לדוגמה, שמינית תיכתב כ-1/8. עשרונים הם מספרים המייצגים חלק משלם, אך נכתבים בצורה שונה משברים. במקום להיכתב כמונה על פני מכנה, עשרוניות נכתבות כמספר ואחריו נקודה עשרונית. המספר שלפני הנקודה העשרונית מייצג את המספר השלם, בעוד המספר שאחרי הנקודה העשרונית מייצג את החלק השברירי. לדוגמה, 3.4 ייכתב כ-3.4.

השוואת אחת שמינית ל-3.4

כדי להשוות שמינית אחת ו-3.4, עלינו להמיר אותם תחילה לאותה צורה. נוכל להמיר שמינית לעשרוני על ידי חלוקת המונה (1) במכנה (8). התשובה היא 0.125. לכן, שמינית שווה ל-0.125. כעת, אנו יכולים להשוות בין שני המספרים. מכיוון ש-0.125 קטן מ-3.4, שמינית קטנה מ-3.4.

השוואת שברים ועשרוניים

חשוב להבין את ההבדלים בין שברים לעשרונים כדי להשוות ביניהם. שברים נכתבים כמונה על פני מכנה, בעוד שברים עשרוניים נכתבים כמספר ואחריו נקודה עשרונית. כאשר משווים שברים ועשרונים, חשוב להמיר אותם לאותה צורה. ניתן להמיר שברים לעשרונים על ידי חלוקת המונה במכנה. ניתן להמיר את המספר העשרוני לשברים על ידי כתיבת המספר לפני הנקודה העשרונית כמונה, והמספר שאחרי הנקודה העשרונית כמכנה.

השוואת שברים ועשרונים עם מחשבונים

השוואת שברים ועשרוניים יכולה להתבצע בקלות בעזרת מחשבון. לרוב המחשבונים יש מפתח שברים, שניתן להשתמש בו כדי להמיר שברים לעשרונים. בנוסף, למחשבונים יש גם מפתח עשרוני, שבו ניתן להשתמש כדי להמיר עשרוניים לשברים.

שימוש במחשבון כדי להשוות בין שמינית ל-3.4

כדי להשוות שמינית ו-3.4 באמצעות מחשבון, הזינו תחילה את השבר 1/8 למחשבון. לאחר מכן הקש על מקש השבר כדי להמיר אותו לעשרוני. התשובה היא 0.125. לאחר מכן, הזינו את המספר העשרוני 3.4 למחשבון. לאחר מכן הקש על המקש העשרוני כדי להמיר אותו לשבר. התשובה היא 17/5. לבסוף, השווה את שני השברים. מכיוון ש-0.125 קטן מ-17/5, שמינית קטנה מ-3.4.

השוואת שברים ועשרוניים עם סרגל

השוואת שברים ועשרונים יכולה להיעשות גם בעזרת סרגל. לשם כך, צייר קו על הסרגל המחולק לחלקים שווים. ספור את מספר החלקים וכתוב אותו כמכנה. לאחר מכן, ספור את מספר החלקים המרכיבים את השבר או העשרוני וכתוב אותו כמונה.

שימוש בסרגל כדי להשוות בין שמינית ל-3.4

כדי להשוות שמינית ו-3.4 באמצעות סרגל, תחילה צייר קו המחולק לשמונה חלקים שווים. לאחר מכן, ספרו את מספר החלקים המרכיבים שמינית וכתוב אותו כמונה. התשובה היא 1. לאחר מכן, צייר קו המחולק לחמישה חלקים שווים. לאחר מכן, ספור את מספר החלקים המרכיבים את 3.4 וכתוב אותו כמונה. התשובה היא 17. לבסוף, השווה את שני השברים. מכיוון ש-1 קטן מ-17, שמינית קטנה מ-3.4.

סיכום

לסיכום, שמינית קטנה מ-3.4. הסיבה לכך היא ש-0.125 (הצורה העשרונית של שמינית) קטן מ-3.4. ניתן לקבוע זאת בקלות באמצעות מחשבון או סרגל.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן