דף הבית » יותר » מה יותר חצי או שלושה רבעים?
2023-05-17 20:57:00+02:00

מה יותר חצי או שלושה רבעים?

מה הם שברים?

שברים הם דרך לייצג חלקים של שלם. הם כתובים כמספר מעל מספר אחר, כשקו מפריד ביניהם. המספר העליון נקרא מונה, והמספר התחתון נקרא מכנה. לדוגמה, השבר 1/2 נקרא "חצי" ופירושו חלק משני חלקים. שברים יכולים לייצג כל מספר של חלקים, החל משבר זעיר של שלם ועד לשלם עצמו. לדוגמה, 1/2 הוא חצי מהשלם, בעוד 1/4 הוא רבע מהשלם. שברים משמשים גם לייצוג יחסים, כגון 2/3, כלומר שניים מתוך שלושה חלקים.

השוואת שברים

כאשר משווים שברים, חשוב לזכור כי המונה והמכנה חשובים שניהם. לדוגמה, 1/2 אינו זהה ל-2/4. המונים זהים, אבל המכנים שונים. כדי להשוות בין שני שברים, תחילה עליך לקבוע אם יש להם אותו מכנה. אם כן, אתה יכול להשוות את המונה. השבר עם המונה הגדול יותר הוא השבר הגדול יותר. אם לשברים יש מכנים שונים, תחילה עליך להמיר אותם לשברים שווים בעלי אותו מכנה. לשם כך, עליך למצוא מכנה משותף על ידי הכפלת המכנים יחד. לאחר מכן, חלקו את המונים במכנה והכפילו אותם במכנה המשותף.

מה יותר חצי או שלושה רבעים?

השבר 1/2 הוא חצי משלם, בעוד ש-3/4 הוא שלושת רבעי שלם. כדי להשוות את שני השברים הללו, עלינו להמיר אותם תחילה לשברים שווים בעלי אותו מכנה. המכנה המשותף ל-1/2 ו-3/4 הוא 4, לכן נמיר את השברים ל-2/4 ו-3/4. מכיוון שהמכנים זהים, נוכל להשוות בין המונים. המונה של 3/4 גדול יותר מהמונה של 2/4, ולכן 3/4 הוא השבר הגדול יותר. לכן, שלושה רבעים זה יותר מחצי.

תשובות ושאלות

מה זה שבר?

שבר הוא דרך לייצג חלקים של שלם. הוא כתוב כמספר מעל מספר אחר, כשקו מפריד ביניהם.

איך משווים שברים?

כדי להשוות בין שני שברים, תחילה עליך לקבוע אם יש להם אותו מכנה. אם כן, אתה יכול להשוות את המונה. אם יש להם מכנים שונים, תחילה עליך להמיר אותם לשברים שווים עם אותו מכנה.

מה יותר גדול, חצי או שלושה רבעים?

שלושה רבעים זה יותר מחצי.

סיכום

שברים הם דרך לייצג חלקים של שלם. כדי להשוות בין שני שברים, תחילה עליך לקבוע אם יש להם אותו מכנה. אם כן, אתה יכול להשוות את המונה. אם יש להם מכנים שונים, תחילה עליך להמיר אותם לשברים שווים עם אותו מכנה. במאמר זה, הסתכלנו על הדוגמה של 1/2 ו-3/4. קבענו ש-3/4 הוא השבר הגדול יותר, כך ששלושת רבעי הוא יותר מחצי.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן