דף הבית » יותר » מה יותר גדול: שבתאי או מאדים?
2023-05-19 02:53:00+02:00

מה יותר גדול: שבתאי או מאדים?

מבוא

זה לא סוד שהיקום מלא בשפע של כוכבי לכת, כוכבים וגופים שמימיים אחרים. אבל איך אנחנו מודדים את הגודל שלהם? ואיזה כוכב לכת גדול יותר – שבתאי או מאדים? במאמר זה, אנו משווים את הגודל של שבתאי ומאדים כדי לראות מי מהם גדול יותר.

מה גודלו של שבתאי?

שבתאי הוא כוכב הלכת השישי מהשמש, והוא הכוכב השני בגודלו במערכת השמש. יש לו רדיוס ממוצע של 58,232 ק"מ, שהם פי תשעה מרדיוס כדור הארץ. שבתאי הוא גם כוכב הלכת היחיד במערכת השמש עם מערכת טבעות גלויה. יש לו מסה של 5.683e26 ק"ג, שהיא פי 95 מהמסה של כדור הארץ.

מה גודלו של מאדים?

מאדים הוא כוכב הלכת הרביעי מהשמש, והוא הכוכב השני הקטן ביותר במערכת השמש. יש לו רדיוס ממוצע של 3,390 ק"מ, שהוא חצי מהרדיוס של כדור הארץ. למאדים יש מסה של 6.39e23 ק"ג, שהם רק 11% מהמסה של כדור הארץ.

מה יותר גדול – שבתאי או מאדים?

כשזה מגיע לגודל, שבתאי גדול בהרבה ממאדים. שבתאי הוא פי תשעה מרדיוס כדור הארץ, בעוד שמאדים הוא רק חצי מרדיוס כדור הארץ. לשבתאי יש גם פי 95 מסה של כדור הארץ, בעוד למאדים יש רק 11% מהמסה של כדור הארץ. אז ברור ששבתאי הרבה יותר גדול ממאדים.

סיכום

לסיכום, שבתאי גדול בהרבה ממאדים. לשבתאי רדיוס ממוצע של 58,232 ק"מ, שהוא פי תשעה מרדיוס כדור הארץ. יש לו גם מסה של 5.683e26 ק"ג, שהיא פי 95 מהמסה של כדור הארץ. מצד שני, למאדים יש רדיוס ממוצע של 3,390 ק"מ, שהוא חצי מהרדיוס של כדור הארץ. יש לו גם מסה של 6.39e23 ק"ג, שהם רק 11% מהמסה של כדור הארץ.

מערכת הטבעות הנראות של שבתאי

אחת התכונות המדהימות ביותר של שבתאי היא מערכת הטבעות הנראות לעין. הטבעות מורכבות מחלקיקים קטנים של קרח ואבק, וגילם מוערך בין 10 מיליון למיליארד שנים. הטבעות נראות מכדור הארץ, והן מראה עוצר נשימה לעין.

האטמוספירה של מאדים

מאדים ידוע באטמוספירה הדקה שלו, המורכבת ברובה מפחמן דו חמצני. האטמוספירה דקה מאוד, ועל פי ההערכות היא בעובי של רק 1% מהאטמוספירה של כדור הארץ. האטמוספירה הדקה הזו מקשה על קיום מים נוזליים על פני מאדים.

המחיר של טיול לשבתאי

אם הייתם נוסעים לשבתאי, זה היה עולה לכם אגורה יפה. כרטיס הלוך ושוב מכדור הארץ לשבתאי יעלה כ-500 מיליון שקל. זה הרבה כסף!

המחיר של טיול למאדים

כרטיס הלוך ושוב מכדור הארץ למאדים יעלה כ-100 מיליון שקל. זה עדיין הרבה כסף, אבל זה הרבה פחות מטיול לשבתאי.

דעה אישית

לדעתי, שבתאי הרבה יותר מעניין ממאדים. לשבתאי יש מערכת טבעות מדהימה הנראית מכדור הארץ, בעוד שלמאדים יש אטמוספרה דקה וללא מים נוזליים על פניו. בנוסף, טיול לשבתאי יעלה הרבה יותר מטיול למאדים. אז אם אתם מחפשים מקום מרתק לחקור בו, שבתאי הוא בהחלט המקום ללכת אליו.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן