דף הבית » יותר » מה בריא יותר: עדשים כתומות או ירוקות?
2023-05-15 09:22:00+02:00

מה בריא יותר: עדשים כתומות או ירוקות?

מבוא

עדשים הן קטניה מזינה מאוד, והן מרכיב עיקרי בדיאטות רבות ברחבי העולם. בין אם אתה טבעוני, צמחוני או סתם מחפש אפשרויות לארוחות בריאות, עדשים הן בחירה מצוינת. אבל האם תהיתם פעם איזה סוג של עדשים בריא יותר? עדשים כתומות או ירוקות? המשך לקרוא כדי לגלות.

פרופיל תזונתי של עדשים

עדשים הן מקור נהדר לחלבון, סיבים וויטמינים ומינרלים חיוניים אחרים. הם דלים בשומן ובקלוריות, מה שהופך אותם לאופציה מצוינת עבור אלה המעוניינים לרדת במשקל או לשמור על משקל בריא. כוס אחת של עדשים מבושלות מכילה כ-230 קלוריות, 18 גרם חלבון, 15 גרם סיבים ו-16 גרם פחמימות. מבחינת ויטמינים ומינרלים, עדשים הן מקור מצוין לפולאט, מגנזיום, זרחן, אבץ וברזל. הם גם מקור טוב לתיאמין, ריבופלבין, ניאצין, ויטמין B6 ואשלגן.

כתומים מול עדשים ירוקות

כשמדובר בעדשים כתומות וירוקות, ישנם כמה הבדלים עדינים בפרופיל התזונתי שלהן. עדשים כתומות מכילות מעט יותר קלוריות ופחמימות, ופחות חלבון וסיבים תזונתיים מאשר עדשים ירוקות. כוס אחת של עדשים כתומות מבושלות מכילה כ-250 קלוריות, 16 גרם חלבון, 13 גרם סיבים ו-19 גרם פחמימות. מבחינת ויטמינים ומינרלים, עדשים כתומות הן מקור מצוין לפולאט, מגנזיום, זרחן, אבץ וברזל. הם גם מקור טוב לתיאמין, ריבופלבין, ניאצין, ויטמין B6 ואשלגן.

טעם ומרקם

בכל הנוגע לטעם ולמרקם, העדשים הכתומות נוטות להיות מעט מתוקות ורכות יותר מעדשים ירוקות. הם גם יותר קלים לבישול, מכיוון שהם דורשים פחות זמן לבישול מאשר עדשים ירוקות. זה הופך אותם לבחירה מצוינת עבור מנות כמו מרקים, תבשילים וקארי.

מחיר

כשזה מגיע למחיר, עדשים כתומות וירוקות נוטות להיות זהות בערך. תלוי איפה אתה קונה אותם, אתה יכול לצפות לשלם בין 8-15 ₪ לשקית של 500 גרם.

מה יותר בריא?

כשזה מגיע להחלטה איזה סוג של עדשים בריא יותר, זה באמת תלוי בצרכים התזונתיים האישיים שלך. אם אתם מחפשים תכולת חלבון וסיבים גבוהה יותר, אז עדשים ירוקות עשויות להיות הבחירה הטובה ביותר. עם זאת, אם אתם מחפשים טעם מתוק יותר ומרקם רך יותר, אז עדשים כתומות עשויות להיות האפשרות הטובה יותר. בסך הכל, עדשים כתומות וירוקות הן אפשרויות מזינות ובריאות. שניהם מקורות מצוינים לחלבון, סיבים, ויטמינים ומינרלים. הדרך הטובה ביותר להחליט איזה סוג עדשים בריא יותר עבורכם היא להתנסות בשניהם ולראות איזה מהם אתם מעדיפים.

סיכום

לסיכום, גם עדשים כתומות וגם עדשים ירוקות הן אפשרויות מזינות ובריאות. שניהם מכילים כמויות גבוהות של חלבון, סיבים, ויטמינים ומינרלים. עם זאת, ישנם כמה הבדלים עדינים בין השניים מבחינת הפרופיל התזונתי, הטעם והמרקם שלהם. הדרך הטובה ביותר להחליט איזה סוג עדשים בריא יותר עבורכם היא להתנסות בשניהם ולראות איזה מהם אתם מעדיפים.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן