דף הבית » מידע מקצועי » מה אתה עושה כשיש לך צרבת?

מה אתה עושה כשיש לך צרבת?

מה אתה עושה כשיש לך צרבת?

מהי צרבת?

צרבת היא סימפטום נפוץ של ריפלוקס חומצי, כלומר כאשר חומצת הקיבה זורמת חזרה אל הוושט. זוהי תחושת צריבה בחזה שיכולה להיות מלווה בטעם חמוץ בפה, כאב גרון, קושי בבליעה וקול צרוד. צרבת בדרך כלל גרועה יותר לאחר אכילה או שכיבה ויכולה להימשך מספר שעות.

מה גורם לצרבת?

צרבת נגרמת על ידי ריפלוקס של חומצת קיבה לתוך הוושט. זה יכול לנבוע ממספר גורמים, לרבות אכילת מזונות מסוימים, עודף משקל, עישון או בקע. סיבות אחרות כוללות תרופות מסוימות, כגון אספירין, איבופרופן ותרופות מסוימות ללחץ דם. הריון יכול לגרום גם לצרבת בגלל הלחץ המוגבר על הקיבה.

שינויים באורח החיים כדי להפחית צרבת

ביצוע שינויים באורח החיים יכול לעזור להפחית את תדירות וחומרת הצרבת. אכילת ארוחות קטנות יותר בתדירות גבוהה יותר יכולה לעזור להפחית את כמות החומצה בקיבה. הימנעות ממזונות המעוררים צרבת, כגון מזונות חריפים או חומציים, יכולה גם לעזור. הפסקת עישון והימנעות מאלכוהול יכולים גם לעזור להפחית את הסימפטומים של צרבת.

תרופות לצרבת

ישנן מספר תרופות זמינות לטיפול בצרבת. נוגדי חומצה, כגון טום ורולאיד, יכולים לעזור לנטרל חומצת קיבה ולספק הקלה בצרבת. חוסמי H2, כגון Zantac ו-Pepcid, יכולים לעזור להפחית את כמות החומצה המיוצרת בקיבה. מעכבי משאבת פרוטון, כגון פרילוסק ונקסיום, יכולים לסייע בהפחתת כמות החומצה המיוצרת בקיבה ולספק הקלה ארוכת טווח בצרבת.

מתי לפנות לרופא

אם שינויים באורח החיים ותרופות ללא מרשם אינן מספקות הקלה בצרבת, חשוב לפנות לרופא. צרבת יכולה להיות סימפטום של מצבים רפואיים אחרים, כגון מחלת ריפלוקס גסטרו-וופגיאלי (GERD) או מחלת כיב פפטי. רופא יכול לאבחן את הסיבה הבסיסית לצרבת ולספק טיפול להפחתת הסימפטומים. צרבת יכולה להיות סימפטום כואב ולא נוח של ריפלוקס חומצי. ביצוע שינויים באורח החיים, כגון אכילת ארוחות קטנות יותר והימנעות ממזונות מסוימים, יכולים לסייע בהפחתת תדירות וחומרת הצרבת. גם תרופות ללא מרשם יכולות לספק הקלה. אם שינויים באורח החיים והתרופות לא מספקות הקלה, חשוב לפנות לרופא כדי לאבחן ולטפל בגורם הבסיסי לצרבת. למידע נוסף על צרבת, בקר ב-YouTube .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן