דף הבית » יותר » לחץ דם סיסטולי או דיאסטולי: מה יותר חשוב?
2023-05-11 21:23:00+02:00

לחץ דם סיסטולי או דיאסטולי: מה יותר חשוב?

מהו לחץ דם סיסטולי?

לחץ דם סיסטולי הוא המספר העליון של קריאת לחץ דם. זה מודד את הלחץ בעורקים שלך כאשר הלב שלך מתכווץ ומזרים דם דרך הגוף שלך. קריאת לחץ דם סיסטולי תקין היא בדרך כלל בין 90 ל-120 מילימטר כספית (מ"מ כספית).

מהו לחץ דם דיאסטולי?

לחץ דם דיאסטולי הוא המספר התחתון של קריאת לחץ דם. זה מודד את הלחץ בעורקים שלך כאשר הלב שלך נרגע בין פעימות. קריאת לחץ דם דיאסטולי תקין היא בדרך כלל בין 60 ל-80 מ"מ כספית.

מה חשוב יותר: לחץ דם סיסטולי או דיאסטולי?

חשוב לשמור על לחץ הדם הסיסטולי והדיאסטולי שלך בטווח בריא. עם זאת, לחץ דם סיסטולי עשוי להיות חשוב יותר לניטור, מכיוון שהוא מנבא טוב יותר להתקף לב ושבץ. לחץ דם סיסטולי גבוה נוטה גם יותר להוביל לאי ספיקת לב ומחלת כליות.

מה גורם ללחץ דם גבוה?

לחץ דם גבוה יכול להיגרם ממגוון גורמים, כולל בחירות אורח חיים כמו עישון, דיאטה וחוסר פעילות גופנית. מצבים רפואיים אחרים, כגון כולסטרול גבוה, סוכרת והשמנת יתר, יכולים גם הם לתרום ליתר לחץ דם.

מניעה וניהול של לחץ דם גבוה

למרבה המזל, ישנם מספר צעדים שאתה יכול לנקוט כדי למנוע ולנהל לחץ דם גבוה. הנה כמה עצות:

  • אכלו תזונה בריאה דלת מלח, שומן רווי וכולסטרול.
  • התאמן באופן קבוע.
  • שמרו על משקל תקין.
  • הגבל את צריכת האלכוהול.
  • תפסיק לעשן.
  • עקוב אחר לחץ הדם שלך באופן קבוע.
  • קח תרופות כפי שנקבע על ידי הרופא שלך.

אם יש לך לחץ דם גבוה, חשוב לנקוט בצעדים להורדתו. שינויים באורח החיים, כמו אכילת תזונה בריאה ופעילות גופנית סדירה, יכולים לעזור בהורדת לחץ הדם שלך. בנוסף, הרופא שלך עשוי לרשום תרופות שיסייעו בהורדת לחץ הדם שלך.

סיכום

חשוב לנטר את לחץ הדם הסיסטולי והדיאסטולי. עם זאת, לחץ דם סיסטולי עשוי להיות חשוב יותר לניטור, מכיוון שהוא מנבא טוב יותר להתקף לב ושבץ. לחץ דם גבוה ניתן למנוע ולנהל בעזרת שינויים באורח החיים ותרופות. חשוב לנקוט בצעדים להורדת לחץ הדם שלך אם הוא גבוה. למידע נוסף על לחץ דם גבוה, בדוק את הסרטון הזה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן