דף הבית » מדריך מה לעשות » מה עושים לפני הבדלה או נרות חנוכה? טיפים חשובים ומקוריים
מה עושים קודם הבדלה או נרות חנוכה

מה עושים לפני הבדלה או נרות חנוכה? טיפים חשובים ומקוריים

הבדלה הוא חג יהודי הנחגג ביום הראשון של חודש תשרי. זה זמן להתבוננות והתבוננות. הבדלה היא גם זמן לחגיגה של חיים חדשים, כפי שהיא זמן לחגוג את החיים ואת ראשיתם. . כדי להצליח לחגוג את החג כמו שצריך צריך נר מיוחד. נר הבדלה לא צריך להכיל שום צורה של חומר סינטטי. אסור גם לעשות עם שעווה עמידה למים או עמידה בחום.

נרות הבדלה נמכרים בדרך כלל בסטים של ארבעה, היכולים לשמש גם לטקס יום טוב ושבת וגם לחתונות. הסט כולל ארבעה נרות הבדלה, כל אחד מכיל כ-300-400 גרם של דוֹנַג. נרות הבדלה הם לא הדרך היחידה לחגוג את החג.

הבדלה היא התהליך הדתי היהודי של הדלקת הנר ואמירת הברכות על סעודת השבת.

זהו גם אחד הימים החשובים בחיי היהודים, במיוחד עבור צעירים. זהו יום של תקווה, אושר ואהבה. הבדלה פירושה “בוקר”, כי היא מתחילה בתפילה, אור ושמחה. . זהו תחילתה של שנה נוספת ושל שלב חדש בחיים היהודיים. הבדלה נחגגת בשמחה ובריפוי מהסיבות הבאות: נכון לעכשיו, אין חוקים האוסרים על יהודים לאכול חזיר, אך אסור לאכול בשר בחול המועד, בשבעת הימים שבין יום הכיפורים לשבועות. איסור זה ידוע ומקובל. בשר אפשר לאכול בחגים אחרים, אבל לא בחול המועד. מותר לאכול אותו ארבע פעמים בשנה: סוכות (סביבות סוכות), פסח ( בסביבות פסח), פסחים (סביבות פסח), ושבועות. באמריקה, אדם רשאי לאכול בשר פעם בשנה, הוא לא יכול לאכול בשר ארבע פעמים בסביבות חג השבועות. הלכות אלו מבוססות על מנהגי העם היהודי הקדום. האדם שאוכל לפני אדם אחר עשוי להתברך ממנו.

חג הפסח

חג הפסח הוא חג יהודי חשוב ביותר. הוא נחגג ביום ה-14 של חודש ניסן העברי, שחל במרץ או באפריל. ואולם, בשנה המסוימת היא חלה בבוקרו של היום הראשון של ראש השנה. . הסיבה לשינוי היא שהוא נחגג במקור ב-30 לאחר חג הפסח, וזה לא יום טוב ללכת לבית הכנסת. החג מצוין באופן מסורתי בחגיגות וחגיגה גדולה בישראל, כולל קונצרטים ומופעים בתיאטראות, מוזיאונים ומסעדות. אפשר לקרוא לו גם “ראש השנה” (שפירושו “ראש השנה”). ילדים רואים בראש השנה הזדמנות לשחק לפני השינה על ידי שירים עם השירים שלהם . היום הוא גם זמן למשפחה, חברים ומפגשים רומנטיים. “ראש השנה” לנוצרים פירושו “ראש השנה”. הוא מתחיל בירח החדש היהודי של האביב, המציין את תחילת האביב (כלומר, החורף הסתיים). השנה הוא חל ב-21 במרץ 2018. הפסטיבל הזה נקרא בעברית גם יום כיפור או סוכות, פסטיבל זה מתחיל בצום ומסתיים בארוחת ערב ידועה. טקס שנקרא “שבת שלום” (חג הנטיעות, או הקציר). להלן רשימת החגים המצוינים על ידי הקהילה היהודית בישראל: ביהדות נהוג לקיים את כל החגים לפי הלוח העברי והחלטות בית

 

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן