דף הבית » מדריך מה לעשות » ערב חג הפסח השני: מדריך למסורות ולחגיגות
מה עושים בערב חג שני של פסח

ערב חג הפסח השני: מדריך למסורות ולחגיגות

זה ערב פסח. הקהילה היהודית חוגגת חג החוגג את יציאת מצרים והשחרור מעבדות. הוא ידוע גם בשם “חג החירות” או “חג המצות”. חג זה, בניגוד לחגים אחרים, אינו נחגג על ידי שום דת ספציפית.

זה הזמן שבו אנשים אמורים לחשוב על החופש והעצמאות שלהם. הם אמורים להרהר בחוויות העבר שלהם ולמצוא בהם השראה לחייהם הנוכחיים.

כולנו יודעים שתקופת החגים היא תקופה שבה אנשים יוצאים מגדרם כדי לרצות את משפחותיהם וחבריהם. אבל מה עושים בערב פסח? מהם הטקסים והמסורות שאנו מבצעים עם המשפחות והחברים שלנו.

הכתבה הבאה עוסקת בשני חגים שאנשים עשו במשך מאות שנים, האחד בו חוגגים את יציאת מצרים והשני בו חוגגים את חג הפסח. חגים אלה מכונים לעתים קרובות “פסח” או “ערב פסח” מכיוון שהם מתרחשים במהלך חגי ישראל. של פסח ושבועות. הטקסים הרבים שהם חלק משבת רגילה כוללים שימוש ב”ספוג”, שיכול להיות כדור מצה, כוס מתנודדת או אפילו קצה הנעל. ה”ספוג” מונח על גבי שולחן שבו הילדים יכולים לראות מה הם יאכלו לארוחת ערב וכמה זה עולה למשפחותיהם. שיר בשם “הלולב” (מבוטא כמו ה המילה האנגלית ל”lavatherium”) מושרת. הבית הראשון של השיר נקרא “הלולב היפה”. את הלולב יש להקים בכניסה לכל בית. מעל הלולב מניחים כוס קטנה, המכונה גם “כיפה”, (מבטאים כמו כיפה), המכילה חתיכת לחם ספוגה במים.

הילד סופר לעצמו תוך שהוא מרים את האצבע ושר “לו-לה” (המילה העברית עבור “אני”. לאחר מכן מורידים את הגביע מהכיפה ומניחים אותו על הלולב כסמל לאחדות. זה נעשה על ידי הנחתו בעדינות מעל הלולב, לא לדחוף אותו למקומו, ולהרים אותו מעט בכל פעם. ניתן לקרוא את “The Lavatherium” בעברית או באנגלית.

טקס דומה מעט נערך מאז ימי המקרא כדי לתקשר עם אלוהים לפני שהוא מביא גשם לישראל במהלך מסירות השבת המכונה את ‘הליכת שבת’.

סגולות שביעי של פסח

הסגולה השביעית של חג הפסח היא “שמע בקול ה’ אלוקיך”, כלומר עלינו להקשיב לה’ ולהישמע. הרעיון של חג הפסח הוא לחגוג את חירותו וחירותו של הפרט.

פסח הוא אחד החגים היהודיים הפופולריים ביותר. הוא נחגג מדי שנה ב-14 בניסן, שחל ב-14 באפריל בלוח הגרגוריאני.

הוא נחגג ברחבי העולם ובמיוחד בישראל, שם צפויים כל היהודים לקיים אותו, כולל ילדים בני שנה.

החגיגות מתחילות בסעודה הנקראת “פסח” (פסח). האוכל הנצרך במהלך ארוחה זו אינו כשר ואסור לאכול על ידי גויים. כתוצאה מכך מכינים מנות שונות לכל סעודה של פסח ואין שתי ארוחות דומה. לכל מנה יש טעם ושיטת הכנה מיוחדים משלה; ניתן לאכול מנות מסוימות רק פעם או פעמיים בשנה, בעוד שאחרות עשויות להיאכל במהלך כל תקופת החגים.

על מנת לוודא שכולם ייהנו מהארוחות המיוחדות הללו בפסח, הן מוכנות לפי מתכונים ספציפיים שנמסרו על פני דורות מדור לדור. מסורת זו הועברה למאות

תיקון ליל שביעי של פסח

ישנן שתי גישות שונות לתיקון ליל שביעי של פסח. הראשון הוא להביא כומר ולבקש ממנו לקרוא בתורה באותו לילה. השני הוא שרב יבוא ויקרא בתורה באותו לילה.

ליל שביעי של פסח הוא חג יהודי הנחגג בסוף חודש ניסן, ביום הראשון של חודש אדר העברי. זה זמן להרהור ולהרהור על מה שקרה בתולדות המקרא במהלך השבוע הזה. זהו גם זמן לחגיגה, שכן הוא מציין את פתיחתה מחדש של הדלת לישראל לאחר שנסגרה במשך שבעים שנה עקב משבר בינלאומי.

במהלך השבוע הזה ילדה בת פרעה את משה בהר סיני, וכשמתה הוציא את עמו ממצרים לחירות. השבוע הזה יכול להיחשב כחופשה אחת ארוכה עם אירועים רבים שמתקיימים סביבו. האירוע החשוב ביותר היה ככל הנראה כאשר אלוהים התגלה למשה בהר סיני ונתן לו את הוראותיו כיצד רצה שבני עמו יחיו: “והסר את כל פשעיכם בשמירת חוקתי והלכתם בהם; תשבו בארץ אשר נתתי לאבותיכם.”

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן