דף הבית » מדריך מה לעשות » כל מה שצריך לדעת על מה עושים עם הילדים בפסח?
מה עושים עם הילדים בחול המועד פסח

כל מה שצריך לדעת על מה עושים עם הילדים בפסח?

פסח הוא חג יהודי המציין את יציאת מצרים. הוא נחגג בירח המלא הראשון לאחר שוויון האביב.

זהו אחד החגים החשובים ביהדות והוא הפך לאחד החגים הפופולריים ביותר בשנים האחרונות. הוא ידוע גם בשם “יום הכפרה” מכיוון שהוא מציין את היום שבו כל החטאים נסלחים. זה אומר שאפשר לסלוח לאנשים על כל מה שהם עשו ואי פעם יעשו, גם אם לא התכוונו לעשות זאת כלל.

את החג קבע דוד המלך, שהוגלה מירושלים עקב ניאוף עם בת שבע, אישה ממשפחת מלוכה אחרת, שהיתה נשואה לאוריה, מפקד צבא דוד. הוא בנה מקדש בירושלים בשם מקדש שלמה והזמין את כל היהודים לבוא לשם לפסח מדי שנה עד שמת בשנת 1007 לפני הספירה. מסורת זו נמשכה עד שהמלך יאשיהו ציווה על עמו להפסיק לאכול מאכלים מסוימים במהלך הפסח בגלל שהוא היה החג היחיד המותר בחודש ניסן, כאשר יש לוותר על כל שאר החגים. באותה תקופה נאסר על כל היהודים לאכול כל מאכל שיוצר על ידי אויבי ישראל כמו לחם מחמצת, צנוניות ובצל. העם היהודי נאלץ לאכול את מה שנשאר משנה אחת, שזכתה לכינוי “דבקה לוית”, או “כיכר אחת” (). הכיכרות נאפו על מה שנשאר במקרה של רעב עקב המלחמה עם גוג ומגוג.

נהוג למצוא ילדים מתרוצצים בבית במהלך החג. הם בדרך כלל מאוד נרגשים ושמחים. עם זאת, כאשר הם צריכים לעשות הרבה עבודה, הם לעתים קרובות מותשים ולפעמים אפילו כועסים.

מאמר זה עוסק כיצד תוכלו לגרום לילדים שלכם להרגיש רגועים יותר בפסח. ואתה יכול לעזור להם ליהנות מהחגים בצורה חיובית יותר. איך לגרום לילדיכם להרגיש רגועים יותר בפסח? אל תצפו מילדים להיות שמחים ורגועים במהלך החג. ראשית עליך לתת להם זמן מנוחה לפני שהם צריכים להתחיל את ההכנות לחג. לחץ לא טוב לאף אחד, אבל במיוחד ילדים עסוקים ולחוצים צפויים לכעוס ולדיכאון כאשר לפניהם עבודה רבה.

פסח הוא חג יהודי החוגג את יציאת מצרים. ילדים לומדים על סיפור חג הפסח בדרכים רבות. זה כולל משחקים, שירים ופעילויות. כדי לעזור להם ללמוד על סיפור יציאת מצרים. אנו מקווים שתיהנו מפעילויות חג הפסח שלנו – ושילדכם ילמד עוד על החג המיוחד הזה.

פעילויות לפסח

חג הפסח היהודי הוא זמן הרהור. זה זמן לתפילה. וזה גם זמן שבו אנחנו נפגשים עם חברים ובני משפחה ונהנים מאוכל ומשקאות טעימים.

משחקים לפסח הם דרך מצוינת לוודא שאנשים ירגישו רעננים והתחדשות באירוע חגיגי זה. ניתן להשתמש בהם בדרכים שונות ממשחקים פשוטים ועד למשחקים מורכבים הדורשים עבודת צוות, אסטרטגיה ותכנון. אלו משחקים שתוכלו לשחק במהלך החגים:

1.) הגדה למי שאינו קוראים.

2.) ערבול ארבע שאלות

3.) יציאת צינורות קרטון

4.) בית מצות

5.) פסח מסביב לעולם

6.) פלייסמטים לסדר

7.) בלשי פסח

8.) גביע אליהו

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן