דף הבית » יותר » שבר אשר גדול יותר – מדריך מקיף
2023-07-06 03:53:00+02:00

שבר אשר גדול יותר – מדריך מקיף

מה זה שבר?

שבר הוא חלק משלם, מבוטא כמספר חלקים שווים. זה כתוב כשני מספרים מופרדים באמצעות קו נטוי. המספר העליון נקרא מונה, והמספר התחתון נקרא מכנה. לדוגמה, 2/3 הוא שבר. המונה הוא 2, והמכנה הוא 3.

מהו שבר גדול יותר?

שבר גדול יותר הוא שבר בעל ערך גדול יותר משבר אחר. כדי להשוות שברים, עליך להסתכל על המונה והמכנה של כל שבר. אם המונה גדול מהמונה של השבר השני, אז השבר גדול יותר. אם המונה זהה, עליך להסתכל על המכנה. אם המכנה גדול יותר, אז השבר קטן יותר.

כיצד לחשב איזה שבר גדול יותר

כדי לחשב איזה שבר גדול יותר, תחילה עליך להמיר את שני השברים למכנה משותף. המשמעות היא שעליך למצוא מספר שניתן להכפיל בו את שני המכנים כדי לקבל את אותו מספר. ברגע שיש לך את המכנה המשותף, תוכל להשוות בין המונים כדי לראות איזה שבר גדול יותר.

דוגמא:

נניח שאתה רוצה להשוות את השברים 2/3 ו-5/6. כדי למצוא את המכנה המשותף, עליך להכפיל את המכנים יחד. זה נותן לנו 6×3 = 18. פירוש הדבר שניתן להכפיל את שני השברים ב-6 וב-3 בהתאמה כדי לקבל 18 כמכנה. כעת, כשיש לנו את המכנה המשותף, נוכל להשוות את המונים. 2 x 6 = 12, ו-5 x 3 = 15. זה אומר ש-5/6 הוא השבר הגדול יותר, מכיוון ש-15 גדול מ-12.

טיפים לחישוב שברים גדולים יותר:

  • מצא קודם את המכנה המשותף.
  • הכפל כל שבר במספר שאתה צריך כדי לקבל את המכנה המשותף.
  • השווה את המונים כדי לראות מי גדול יותר.

סיכום

השוואת שברים יכולה להיות מסובכת, אבל עם הכלים הנכונים, זה יכול להיעשות במהירות ובקלות. על ידי מציאת המכנה המשותף והשוואת המונים, תוכל לקבוע איזה שבר גדול יותר. עם קצת תרגול, אתה יכול להפוך למומחה בהשוואת שברים.

דעה אישית

אני מוצא את זה מרתק שאפשר להשתמש בשברים כדי להשוות ערכים. זה מדהים שקונספט כל כך פשוט יכול להיות כל כך חזק. היכולת לחשב איזה שבר גדול יותר יכולה להיות מיומנות מצוינת. בין אם אתה סטודנט או מקצוען, הבנת שברים יכולה להיות נכס שלא יסולא בפז.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן