דף הבית » יותר » מה קרוב יותר לישראל, למרכז או למערב אירופה?
2023-06-18 06:52:00+02:00

מה קרוב יותר לישראל, למרכז או למערב אירופה?

מה ההבדל בין מרכז ומערב אירופה?

כשמדברים על אירופה, חשוב להבין את ההבדל בין מרכז אירופה למערבה. מרכז אירופה הוא אזור באמצע היבשת, בעוד מערב אירופה הוא אזור הממוקם בחלק המערבי של היבשת. מרכז אירופה מורכבת ממדינות כמו גרמניה, אוסטריה, פולין, צ’כיה, סלובקיה, הונגריה, סלובניה, קרואטיה, בוסניה והרצגובינה. מערב אירופה מורכבת ממדינות כמו צרפת, בלגיה, הולנד, לוקסמבורג, שוויץ, ליכטנשטיין, איטליה, ספרד, פורטוגל ובריטניה.

נושאים קשורים:

 

ההבדל בגיאוגרפיה

מרכז אירופה ממוקמת באמצע היבשת וגובלת בים הבלטי בצפון, בים השחור בדרום ובים התיכון במערב. מערב אירופה ממוקמת בחלק המערבי של היבשת וגובלת באוקיינוס האטלנטי ממערב ובים התיכון מדרום. מרכז אירופה הוא אזור המאופיין באקלים הממוזג שלו, בשטח ההררי שלו ובתרבויותיו המגוונות. . מערב אירופה היא אזור המאופיין באקלים המתון שלו, בשטח השטוח שלו ובתרבויות ההומוגניות יותר שלו.

ההבדל באוכלוסיה

מרכז אירופה היא ביתם של אוכלוסייה של כ-105 מיליון איש, בעוד שבמערב אירופה גרים אוכלוסייה של כ-200 מיליון איש. אוכלוסיית מרכז אירופה מגוונת יותר מבחינה אתנית ודתית מאוכלוסיית מערב אירופה.

מרכז אירופה

רוב אוכלוסיית מרכז אירופה מורכבת מגרמנים אתניים, אוסטרים, פולנים, צ’כים, סלובקים, הונגרים, סלובנים, קרואטים, בוסנים והרצגובינים. רוב אוכלוסיית מרכז אירופה היא קתולית, עם אחוז קטן של פרוטסטנטים ומוסלמים.

מערב אירופה

רוב אוכלוסיית מערב אירופה מורכבת מצרפתים אתניים, בלגים, הולנדים, לוקסמבורגים, שוויצרים, ליכטנשטיינים, איטלקים, ספרדים, פורטוגזים ובריטים. רוב אוכלוסיית מערב אירופה היא קתולית, עם אחוז קטן של פרוטסטנטים ומוסלמים.

ההבדל בכלכלה

למרכז אירופה כלכלה מגוונת יותר ממערב אירופה. מרכז אירופה היא ביתם של מגוון רחב של תעשיות, כגון רכב, אלקטרוניקה, תרופות ועיבוד מזון. למרכז אירופה יש גם מגזר חקלאי חזק. מערב אירופה, לעומת זאת, היא ביתה של כלכלה מפותחת יותר, עם התמקדות בפיננסים, טכנולוגיה ושירותים.

ההבדל ביוקר המחיה

יוקר המחיה במרכז אירופה נמוך בדרך כלל מיוקר המחיה במערב אירופה. עלות המחיה הממוצעת במרכז אירופה נעה סביב 11,000 ש”ח לחודש, בעוד יוקר המחיה הממוצע במערב אירופה נע סביב 17,000 ש”ח לחודש.

מה יותר קרוב לישראל?

בכל הנוגע לקרבה לישראל, מרכז אירופה קרובה יותר ממערב אירופה. מרכז אירופה ממוקמת כ-1,500 ק”מ (930 מייל) מישראל, בעוד שמערב אירופה ממוקמת כ-2,000 ק”מ (1,240 מייל) מישראל.

סיכום

לסיכום, מרכז אירופה קרובה לישראל יותר ממערב אירופה. שני האזורים נבדלים זה מזה בגיאוגרפיה, באוכלוסייה, בכלכלה ויוקר המחיה. כדי ללמוד עוד על ההבדלים בין מרכז ומערב אירופה, צפו בסרטון זה.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן