דף הבית » יותר » מה קרוב יותר לישראל מרכז האיחוד האירופי או האיחוד האירופי המערבי
2023-06-18 06:59:00+02:00

מה קרוב יותר לישראל מרכז האיחוד האירופי או האיחוד האירופי המערבי

מבוא

כשמדברים על האיחוד האירופי (EU), בדרך כלל מוזכרים שני אזורים שונים: מרכז אירופה ומערב אירופה. אבל מי מהם קרוב יותר לישראל? מאמר זה ישווה בין שני האזורים ויסביר את ההבדלים במונחים של גיאוגרפיה, תרבות וכלכלה.

גֵאוֹגרַפיָה

מרכז אירופה ממוקמת באמצע היבשת, גובלת בגרמניה, אוסטריה, פולין וצ'כיה. היא מורכבת ממדינות כמו הונגריה, סלובקיה, רומניה ובולגריה. מערב אירופה ממוקמת ממערב למרכז אירופה וכוללת מדינות כמו צרפת, ספרד, איטליה ובריטניה. בכל הנוגע למרחק, מרכז אירופה קרובה יותר לישראל ממערב אירופה. המרחק בין ישראל למרכז אירופה הוא כ-2,500 ק"מ, בעוד המרחק בין ישראל למערב אירופה הוא כ-4,500 ק"מ.

תַרְבּוּת

ההבדלים התרבותיים בין מרכז אירופה למערב אירופה משמעותיים למדי. מרכז אירופה ידועה בהיסטוריה העשירה שלה ובמנהגים המסורתיים, בעוד שמערב אירופה מודרנית וקוסמופוליטית יותר. לדוגמה, מרכז אירופה היא ביתם של אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו רבים, כמו מחנה הריכוז אושוויץ-בירקנאו בפולין והמרכז ההיסטורי של פראג בצ'כיה. מבחינת שפה, מרכז אירופה מורכבת בעיקר ממדינות הדוברות גרמנית, הונגרית ופולנית, בעוד מערב אירופה מורכבת ממדינות הדוברות צרפתית, ספרדית, איטלקית ואנגלית.

כלכלה

בכל הנוגע לפיתוח כלכלי, מרכז אירופה עדיין מדביקה את מערב אירופה. למרכז אירופה יש תוצר לנפש נמוך יותר ממערב אירופה, וכלכלותיה מגוונות פחות. עם זאת, מרכז אירופה ראתה זינוק לאחרונה בצמיחה הכלכלית, והאזור הופך לאטרקטיבי יותר ויותר למשקיעים. מבחינת יוקר המחיה, מרכז אירופה זולה בהרבה ממערב אירופה. לדוגמה, שכר הדירה הממוצע במרכז אירופה הוא כ-2,000 ש"ח לחודש, בעוד ששכר הדירה הממוצע במערב אירופה הוא כ-5,000 ש"ח לחודש.

סיכום

לסיכום, מרכז אירופה קרובה לישראל יותר ממערב אירופה מבחינת גיאוגרפיה, ושני האזורים שונים זה מזה באופן משמעותי מבחינת תרבות וכלכלה. מרכז אירופה ידועה בהיסטוריה העשירה שלה ובמנהגים המסורתיים, בעוד שמערב אירופה מודרנית וקוסמופוליטית יותר. גם למרכז אירופה יש תוצר לנפש נמוך יותר ממערב אירופה, ויוקר המחיה שלה זול בהרבה.

שולחן

אזור מרחק מישראל (ק"מ) שפה תוצר לנפש שכר דירה ממוצע (ש"ח)
מרכז אירופה 2,500 גרמנית, הונגרית, פולנית נמוך ממערב אירופה 2,000
מערב אירופה 4,500 צרפתית, ספרדית, איטלקית, אנגלית גבוה ממרכז אירופה 5,000

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן