דף הבית » מה לעשות עם הבריאות תנאים » מה עושים עם גודש בחזה לאחר לידה? המדריך המלא
מה עושים עם גודש בחזה אחרי לידה

מה עושים עם גודש בחזה לאחר לידה? המדריך המלא

גודש בחזה היא תלונה נפוצה לאחר לידה. הסיבה השכיחה ביותר היא הצטברות נוזלים בחלל החזה. זה קורה בגלל הלחץ שמפעיל התינוק בזמן התנועה והנשימה. זה גורם לאי נוחות וכאב, שבמקרים מסוימים יכולים להיות כה חמורים עד שהם מובילים למוות. זה גורם לשיעול, צפצופים, קוצר נשימה וקשיי נשימה. הסיבה העיקרית לגודש בחזה היא הצטברות אוויר בחלל החזה ובריאות.

הפתרון לגודש בחזה לאחר לידה הוא לאפשר הרבה זמן לדיכוי לחץ בחזה, אך הדבר מצריך עזרה של רופא. רופא יכול לעזור לך עם דחיסת חזה על ידי ביצוע הליך שאיבה או על ידי החדרת צינור דרכי אוויר לאף שלך כדי להסיר את הריאות שלך מחלל החזה.

כאבים בחזה אחרי לידה

כאבים בחזה הם בעיה שכיחה לאחר לידה. זה נגרם לעתים קרובות על ידי פגיעה ראשו של התינוק בחזה של האם במהלך הלידה. ניתן לטפל בתרופות ופיזיותרפיה. . תמיכה רגשית לאחר לידה היא תמיד טובה, במיוחד אם יש תינוק לדאוג לו. זה ישחרר אותך מהאחריות והלחצים של החיים.

Postpartum

לאחר לידה הוא זמן של מעבר ושינוי. זה הזמן שבו האם מרפאה מהטראומה של הלידה. האם צריכה להתמודד עם ילדה, בעלה ובני משפחתה. היא גם צריכה להתאושש מהטלטלה הרגשית שספגה במהלך ההריון, הלידה ואחרי הלידה.

גוף האישה הוא גוף מורכב והוא דורש טיפול זהיר. בזמן שהיא בהריון, היא צריכה להיות מודעת לבריאותה ולסיכונים הכרוכים בה. היא צריכה לדאוג לבריאותה לפני, במהלך ואחרי הלידה.

התקופה שלאחר הלידה יכולה להיות מאתגרת עבור נשים רבות, במיוחד אלו שחוו טראומה או התעללות משמעותית במהלך ההריונות שלהן. בחלק זה, נדון כיצד להתמודד עם השינויים הפיזיים והרגשיים המתרחשים בתקופה זו, וכן כיצד להתמודד עם ההשפעות הפסיכולוגיות של שינויים אלו על בריאותנו הנפשית.

דיכאון לאחר לידה היא מחלה המופיעה בכ-1 מכל 12 נשים במהלך ההריון. התסמינים מתרחשים בדרך כלל במהלך החודשים הראשונים לאחר הלידה ומאופיינים בדרך כלל במצב רוח ירוד, תחושת עצב או ירידה, חוסר עניין בפעילויות חברתיות ושינה מרובה או לא בכלל (האחרון מכונה שינה לא משקמת ). תסמינים אחרים יכולים לכלול חרדה, עצבנות, קושי להתרכז או לדבר עם אחרים. ייתכן שיחלפו שבועות עד שהאישה תרגיש שוב נורמלית. והתסמינים יכולים להימשך חודשים. במקרים מסוימים, דיכאון לאחר לידה חמור (PPD) עשוי להיות קשור לאוטם שריר הלב. התסמינים בדרך כלל משתפרים תוך כחודש ואז מתפוגגים בהדרגה כאשר האישה מסוגלת לתפקד שוב כרגיל.

דיכאון לאחר לידה לא תמיד מזוהה או מאובחן במהלך ההריון, לכן חשוב להיות מודעים לסימנים והתסמינים של PPD אם ילדת לאחרונה. אם אתה חושב שאולי יש לך PPD , שוחח עם הרופא שלך בפגישות ייעוץ שניתן לקבוע במהלך ההריון.

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן