דף הבית » מה לעשות עם הבריאות תנאים » מה לעשות נגד יבלות בציפורניים בכף הרגל? המדריך המלא
מה עושים נגד יבלות מסמר בכף הרגל

מה לעשות נגד יבלות בציפורניים בכף הרגל? המדריך המלא

יבלות בציפורניים הן הנפוצות ביותר בכף הרגל. הם מופיעים על הסוליה ועלולים לגרום נזק חמור לכף הרגל.

יבלות על הציפורניים הן יבלת שקשה לטפל בה. הם עשויים להיות אפורים או חומים ולהופיע על כפות הרגליים, הקרסוליים ולעיתים אפילו בחלקים אחרים של הגוף כמו הידיים, הרגליים ואיברי המין. הם כואבים ביותר ולא ניתן לטפל בהם בתרופות קונבנציונליות. יש אנשים שמשתמשים בקרמים וטיפות מקומיות לטיפול ביבלות על הציפורניים.

לפעמים, יבלות מופיעות באזורים בגוף שאינם מכוסים בדרך כלל בעור רגיל. לדוגמה, הם יכולים להימצא בחלקים של איברי המין, כגון איבר המין ושק האשכים, או הישבן . יבלות נמצאות גם בילדים הנגרמות לעיתים קרובות על ידי זיהום HPV. הסרת יבלות היא קשה אך קיימות שיטות טיפול יעילות.

עדיף לפנות לרופא לטיפול. בדרך כלל הם יטפלו ביבלות בציפורניים עם הדברים הבאים:

חומצה סליצילית

קריותרפיה

אימונותרפיה

טיפול בלייזר

רפואה אקטואלית

מה גורם ליבלות בציפורניים וכיצד ניתן למנוע אותן?

מניעה היא הרבה יותר קשה מטיפול אבל זו הדרך היחידה להימנע מטיפולים כואבים ויקרים יותר בעתיד. השלבים הבאים יעזרו לך למנוע מצב כואב זה: תרגל היגיינה טובה לאחר שימוש במוצרי טיפוח אישי, כגון לק, על עור יבש. הימנע מלגעת בציפורניים עם הציפורניים שלך, במיוחד העבות שלך. שטיפת ידיים לפני כל זה רעיון טוב. לעולם אל תשתמש בסבון לניקוי הציפורניים שלך בגלל הסיכון לזיהום. אם אין לך את השלבים האלה, אתה מעמיד את עצמך ואחרים בסיכון לזיהומים חמורים והתפרצויות.

עור קשה וכואב בכף הרגל

כף הרגל היא החלק הרגיש ביותר בגוף. הוא מכיל הרבה כלי דם, עצבים וקצות עצבים. כל אלה חשובים מאוד לבריאות ולרווחה שלנו. גם העור בכף הרגל רגיש מאוד ודורש טיפול.

ישנם סוגים שונים של בעיות בכף הרגל: המכון האמריקאי לציפורניים (ANI) קובע כי כל פגיעה בכף הרגל עלולה לגרום לכאב.

פציעות יכולות להיות שטחיות או עמוקות, אך אחת הסיבות השכיחות לכאב היא זיהום, הנגרם לרוב על ידי זיהום בציפורניים. זיהום בציפורניים יתרחש בדרך כלל תוך פחות מ-24 שעות לאחר שאדם קיבל את הציפורניים שלו מטופחות ומפושטות. “זה נפוץ שטכנאי ציפורניים משתמש יותר מדי בכוח בזמן עבודה על הרגליים והציפורניים, מה שגורם לחיכוך ונזק לעור ולציפורניים”.

ה-AAP ממליצה לאנשים עם בעיות בכף הרגל, בין אם הן נגרמות ממחלה או מפציעה, לראות את הפצעים שלהם על ידי רופא פודיאטר. בכפות רגליים עם אנטומיה תקינה ונקודות לחץ יש לטפל באופן מיידי מכיוון שהדבר עלול לגרום לכאב.

הזיהומים החיידקיים הנפוצים ביותר בכף הרגל הם “Pityriasis Rosea” (פצעונים ורודים), “Molluscum Praeputiale” (מחלת רופא נעליים מבריקות) ו-“Tinea Capitis”, זיהום פטרייתי בעור הנגרמת על ידי פטריית ‘tinea capitis’, אשר הוא מצב שכיח אצל ילדים. הפטרייה גדלה על הציפורן והפרסה כשהיא יבשה. זה מתפשט לעתים קרובות לחלקים אחרים של הגוף , הגורם למגוון תסמינים. מצבים נוספים הנגרמים על ידי פטריות כוללים “Dry Canine Encephalomyelitis” (DCME) ו-“Palo Duro Medullary Keratoconjunctivitis”.

יבלת ויראלית

יבלת ויראלית היא מחלת עור נפוצה, הפוגעת בעיקר בקשישים. תסמיני המחלה כוללים אדמומיות בעור, גירוד וכאב. במקרים מסוימים, זה יכול אפילו להוביל למוות. . יבלות בכבד ובכיס המרה נגרמות מאותו וירוס. יבלות אלו שכיחות בפנים ובידיים. דבר חשוב הוא לדעת שיבלות ויראליות יכולות להיות בלתי ניתנות להשגה אם אינך רוצה אותן כלל. לכן, עדיף ללמוד על השיטות הטובות ביותר להסרת סוג זה של יבלת מהעור.

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן