דף הבית » יותר » מה מסוכן יותר משפעת או קורונה?
2023-06-13 05:30:00+02:00

מה מסוכן יותר משפעת או קורונה?

מבוא

העולם מתמודד עם מגיפה עם נגיף הקורונה החדש, וחשוב להבין את הסכנות של הנגיף הזה כמו גם מחלות אחרות שעלולות להיות מסוכנות יותר. חשוב גם להיות מודעים למחלות ומחלות מדבקות אחרות שעלולות להיות מסוכנות יותר משפעת או נגיף קורונה. במאמר זה נדון במה מסוכן יותר משפעת או נגיף הקורונה ומדוע חשוב להיות מודע למחלות אלו.

מה מסוכן יותר משפעת או נגיף קורונה?

יש הרבה מחלות שמסוכנות יותר משפעת או נגיף קורונה. אלה כוללים וירוסים אחרים כגון HIV/איידס, שחפת וחצבת. מחלות אחרות שמסוכנות יותר משפעת או נגיף קורונה הן מחלות לב, סרטן ושבץ מוחי. HIV/איידס היא אחת המחלות המסוכנות ביותר בעולם. לפי ארגון הבריאות העולמי, HIV/איידס הוא גורם המוות המוביל באפריקה שמדרום לסהרה. HIV/איידס הוא וירוס התוקף את מערכת החיסון, ומקשה על הגוף להדוף זיהומים. HIV/איידס מתפשט באמצעות מגע עם נוזלי גוף, כגון דם, זרע והפרשות נרתיקיות. שחפת היא עוד מחלה מסוכנת. זוהי מחלה זיהומית הפוגעת בריאות ועלולה להתפשט באוויר. לפי ארגון הבריאות העולמי, שחפת היא הגורם המוביל למוות מגורם זיהומי יחיד. תסמינים של שחפת כוללים שיעול שנמשך יותר משלושה שבועות, כאבים בחזה וירידה בלתי מוסברת במשקל. חצבת היא נגיף מדבק מאוד שעלול לגרום לסיבוכים חמורים, כולל דלקת ריאות ודלקת מוח. על פי ארגון הבריאות העולמי, חצבת היא אחת מגורמי המוות העיקריים בקרב ילדים מתחת לגיל חמש. תסמינים של חצבת כוללים חום, פריחה ונזלת. מחלת לב היא מחלה חמורה נוספת שעלולה להיות מסוכנת יותר משפעת או נגיף קורונה. מחלת לב היא מונח המשמש לתיאור מגוון מצבים המשפיעים על הלב. מצבים אלה כוללים מחלת עורקים כליליים, התקף לב ושבץ מוחי. תסמינים של מחלת לב כוללים כאבים בחזה, קוצר נשימה ועייפות. סרטן היא קבוצה של מחלות שיכולות להשפיע על כל חלק בגוף. לפי ארגון הבריאות העולמי, סרטן הוא גורם המוות השני בעולם. תסמיני הסרטן משתנים בהתאם לסוג הסרטן, אך יכולים לכלול עייפות, ירידה במשקל ושינויים בתיאבון. שבץ מוחי הוא מצב חירום רפואי המתרחש כאשר אספקת הדם למוח מופסקת. לפי ארגון הבריאות העולמי, שבץ מוחי הוא גורם המוות השני בעולם. תסמינים של שבץ כוללים חוסר תחושה או חולשה פתאומיים בצד אחד של הגוף, בלבול וקושי בדיבור.

טבלת השוואה

מחלה הפצה תסמינים עלות טיפול (ש"ח)
שפעת/קורונה טיפות מוטסות חום, שיעול, עייפות 200-500
איידס נוזלי גוף חום, פריחה, בלוטות לימפה נפוחות 10,000-20,000
שַׁחֶפֶת טיפות מוטסות שיעול, כאבים בחזה, ירידה במשקל 2,000-5,000
חַצֶבֶת טיפות מוטסות חום, פריחה, נזלת 200-500
מחלת לב לא מדבק כאבים בחזה, קוצר נשימה, עייפות משתנה
מחלת הסרטן לא מדבק עייפות, ירידה במשקל, שינויים בתיאבון משתנה
שבץ לא מדבק חוסר תחושה או חולשה, בלבול, קושי בדיבור משתנה

מניעה וטיפול

חשוב לנקוט בצעדים למניעת התפשטותן של מחלות מסוכנות יותר משפעת או נגיף הקורונה. שלבים אלה כוללים שטיפת ידיים לעתים קרובות, הימנעות ממגע קרוב עם אנשים חולים והתעדכנות לגבי חיסונים. הטיפול במחלות מסוכנות יותר משפעת או נגיף הקורונה ישתנה בהתאם למחלה. HIV/איידס מטופל בתרופות אנטי-רטרו-ויראליות, שיכולות לעזור להאט את התקדמות הנגיף. שחפת מטופלת באנטיביוטיקה. ניתן למנוע חצבת באמצעות חיסון, והטיפול כולל מנוחה ונוזלים. מחלות לב מטופלות באמצעות שינויים באורח החיים, כגון אכילת תזונה בריאה ופעילות גופנית סדירה. הסרטן מטופל באמצעות ניתוח, כימותרפיה והקרנות. שבץ מוחי מטופל באמצעות תרופות ושינויים באורח החיים.

סיכום

חשוב להיות מודעים למחלות שמסוכנות יותר משפעת או קורונה. מחלות אלו כוללות HIV/איידס, שחפת, חצבת, מחלות לב, סרטן ושבץ מוחי. חשוב לנקוט בצעדים למניעת התפשטות מחלות אלו, כגון שטיפת ידיים לעיתים קרובות והימנעות ממגע קרוב עם אנשים חולים. הטיפול במחלות אלו ישתנה בהתאם למחלה, אך יכול לכלול תרופות, שינויים באורח החיים וחיסונים.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן