דף הבית » יותר » מה יותר גרוע מנגיף קורונה או שפעת?
2023-06-10 15:07:00+02:00

מה יותר גרוע מנגיף קורונה או שפעת?

מבוא

העולם נפגע קשה ממגיפת הקורונה, וקשה לדמיין משהו גרוע יותר מהנגיף הזה. אבל האמת היא שיש הרבה מחלות שיכולות להיות אפילו יותר מסוכנות משפעת או נגיף הקורונה. במאמר זה, נבחן כמה מהמחלות הגרועות משפעת או נגיף הקורונה, וכיצד להגן על עצמך מפניהן.

מה יותר גרוע משפעת או מנגיף הקורונה?

יש הרבה מחלות שהן גרועות יותר משפעת או נגיף הקורונה. חלק מהמחלות הללו כוללות:

דַלֶקֶת קְרוֹם הַמוֹחַ

דלקת קרום המוח היא זיהום רציני של ממברנות המגן המכסות את המוח וחוט השדרה. זה יכול להיגרם על ידי וירוס, חיידקים או פטרייה, ויכול להיות קטלני. תסמינים של דלקת קרום המוח כוללים חום גבוה, כאב ראש חמור, צוואר נוקשה, בלבול ורגישות לאור. אם אתה חושב שיש לך דלקת קרום המוח, חשוב לפנות מיד לטיפול רפואי.

שַׁחֶפֶת

שחפת (TB) היא מחלה זיהומית הנגרמת על ידי חיידקים. זה בדרך כלל משפיע על הריאות, אבל יכול להשפיע גם על חלקים אחרים של הגוף. תסמינים של שחפת כוללים שיעול רע הנמשך יותר משלושה שבועות, כאבים בחזה, שיעול דם, עייפות וירידה במשקל. ניתן לטפל בשחפת באנטיביוטיקה, אך אם לא מטפלים בה, היא עלולה להיות קטלנית.

אבולה

אבולה הוא וירוס קטלני שמתפשט באמצעות מגע עם נוזלי גוף של אדם נגוע. תסמינים של אבולה כוללים חום, כאבי ראש, כאבי שרירים, עייפות ודימום. כרגע אין תרופה לאבולה, והיא עלולה להיות קטלנית.

איידס

HIV (נגיף הכשל החיסוני האנושי) הוא וירוס התוקף את מערכת החיסון. אם לא מטופל, זה יכול להוביל לאיידס (תסמונת כשל חיסוני נרכש). תסמינים של HIV/איידס כוללים חום, עייפות, ירידה במשקל וזיהומים תכופים. HIV/איידס מטופל בתרופות אנטי-רטרו-ויראליות, אך אין תרופה.

איך להגן על עצמך

הדרך הטובה ביותר להגן על עצמך מפני מחלות אלו היא לתרגל היגיינה טובה ולפעול לפי פרוטוקולי בטיחות. שטפו את הידיים לעיתים קרובות במים וסבון, הימנע ממגע קרוב עם אנשים חולים וחבש מסיכה במקומות ציבוריים. חיסונים זמינים גם עבור חלק מהמחלות הללו, לכן חשוב לדבר עם הרופא שלך על אילו חיסונים עליך לקבל. חשוב גם לנקוט בצעדים לחיזוק המערכת החיסונית שלך. אכילת תזונה בריאה, שינה מספקת, פעילות גופנית סדירה והפחתת מתח יכולים כולם לעזור לשמור על מערכת החיסון שלך חזקה. נטילת ויטמינים ותוספי מזון יכולה גם לעזור לחיזוק המערכת החיסונית שלך.

סיכום

מגיפת הקורונה הייתה תקופה קשה לכולם, אבל חשוב לזכור שיש מחלות אחרות שעלולות להיות מסוכנות אפילו יותר משפעת או נגיף הקורונה. דלקת קרום המוח, שחפת, אבולה ו-HIV/איידס הן כולן מחלות שיכולות להיות גרועות יותר משפעת או נגיף הקורונה. כדי להגן על עצמך, חשוב להקפיד על היגיינה טובה ולעקוב אחר פרוטוקולי בטיחות, להתחסן במידת האפשר ולנקוט בצעדים לחיזוק המערכת החיסונית שלך. למידע נוסף, אתה יכול לצפות בסרטון זה של ארגון הבריאות העולמי על מה יותר גרוע מנגיף קורונה או שפעת .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן