דף הבית » בידור ופנאי » מה לעשות עם סוללות משומשות? – טיפים ועצות
מה לעשות עם סוללות משומשות? - טיפים ועצות

מה לעשות עם סוללות משומשות? – טיפים ועצות

מה לעשות עם סוללות משומשות?

יש לך סוללות ישנות מונחות? אם כן, אתה לא לבד. לפי הסוכנות להגנת הסביבה האמריקאית (EPA), האמריקאים זורקים 3 מיליארד סוללות מדי שנה. זה הרבה בזבוז!

החדשות הטובות הן שיש דרכים להשליך ולמחזר כראוי סוללות משומשות. הנה כמה טיפים מה לעשות עם סוללות משומשות.

השלכת סוללות משומשות

בעת השלכת סוללות משומשות, חשוב לנקוט באמצעי הזהירות המתאימים. סוללות מכילות חומרים מסוכנים, כמו עופרת, קדמיום וכספית, שעלולים להזיק לסביבה ולבני אדם אם לא מטפלים בהם נכון.

הדרך הטובה ביותר להשליך סוללות משומשות היא לקחת אותן למרכז מיחזור מקומי. בערים ועיירות רבות יש מרכזי מיחזור שמקבלים סוללות, וכך גם יש קמעונאים וחנויות אלקטרוניקה. אתה יכול גם לבדוק עם חברת ניהול הפסולת המקומית שלך כדי לראות אם היא מציעה שירותי מיחזור סוללות.

מה אסור לעשות עם סוללות משומשות

חשוב לציין שאסור לזרוק סוללות לפח. הסיבה לכך היא שסוללות עלולות לדלוף כימיקלים מסוכנים לסביבה. בנוסף, לעולם אל תנסה להטעין סוללה משומשת, מכיוון שהדבר עלול לגרום לסוללה להתחמם יתר על המידה ועלול להתלקח.

אחסון סוללות משומשות

אם יש לכם סוללות ישנות שאתם עדיין לא מוכנים להשליך, חשוב לאחסן אותן כראוי. יש לאחסן סוללות במקום קריר ויבש. אם הסוללות חשופות לטמפרטורות קיצוניות, הן עלולות להינזק וייתכן שלא יפעלו כראוי.

כמו כן, חשוב לאחסן סוללות הרחק מחפצי מתכת, כגון מטבעות, מהדקי נייר או תכשיטים. הסיבה לכך היא שחפצי מתכת עלולים לגרום לקצר חשמלי, שעלול לגרום לסוללה להתחמם יתר על המידה ועלול להתלקח.

כיצד לגרום לסוללות להחזיק מעמד זמן רב יותר

אם אתה רוצה לגרום לסוללות שלך להחזיק מעמד זמן רב יותר, יש כמה דברים שאתה יכול לעשות. ראשית, הקפד לאחסן את הסוללות שלך במקום קריר ויבש. בנוסף, עליך לנסות להימנע מחשיפת הסוללות שלך לטמפרטורות קיצוניות, מכיוון שהדבר עלול לגרום להן להתפרק מהר יותר.

לבסוף, חשוב להימנע מטעינת יתר של הסוללות. סוללות מודרניות רבות מצוידות בתכונות בטיחות מובנות המונעות מהן טעינת יתר, אך עדיין מומלץ לפקוח עין על רמת הטעינה ולנתק את הסוללה כשהיא מלאה.

מיחזור סוללות משומשות

מיחזור סוללות משומשות הוא דרך מצוינת להפחית בזבוז ולעזור לאיכות הסביבה. בערים ועיירות רבות יש מרכזי מיחזור שמקבלים סוללות, וכך גם יש קמעונאים וחנויות אלקטרוניקה. בנוסף, חברות מסוימות לניהול פסולת מציעות שירותי מיחזור סוללות.

בעת מיחזור סוללות, חשוב לנקוט באמצעי הזהירות המתאימים. סוללות מכילות חומרים מסוכנים, כמו עופרת, קדמיום וכספית, שעלולים להזיק לסביבה ולבני אדם אם לא מטפלים בהם נכון.

על ידי הקדשת זמן להשליך ומיחזור סוללות משומשות כראוי, אתה יכול לעזור להפחית את הפסולת ולהרחיק חומרים מסוכנים מהסביבה.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן