דף הבית » רק אצלנו » מה לעשות כאשר ילדים עד גיל 3 סובלים מעצירות

מה לעשות כאשר ילדים עד גיל 3 סובלים מעצירות

מה לעשות כאשר ילדים עד גיל 3 סובלים מעצירות

מהי עצירות?

עצירות היא בעיה שכיחה בילדים עד גיל 3. היא מוגדרת כבעלת פחות משלוש יציאות בשבוע. עצירות יכולה להיגרם ממגוון דברים, כולל תזונה דלה בסיבים, אי שתיית מים, אי פעילות גופנית ותרופות מסוימות. זה יכול להיגרם גם ממצב רפואי כמו חסימת מעיים או תת פעילות בלוטת התריס.

מהם התסמינים של עצירות?

התסמין השכיח ביותר של עצירות הוא קושי במתן צואה. תסמינים אחרים עשויים לכלול כאבי בטן, נפיחות ובחילה. אם ילדכם סובל מעצירות, הוא עלול גם להתקשות בשינה, להיות עצבני וירידה בתיאבון.

מה יכולים הורים לעשות כדי להקל על עצירות?

ישנם מספר דברים שהורים יכולים לעשות כדי להקל על עצירות בילדים עד גיל 3.

הגדל את צריכת הסיבים

הוספת יותר סיבים לתזונה של ילדכם יכולה לעזור להקל על עצירות. מזונות עשירים בסיבים כוללים פירות, ירקות, דגנים מלאים וקטניות.

הגדל את צריכת המים

לוודא שילדכם שותה מספיק מים יכולה לעזור להקל על עצירות. מים עוזרים לרכך את הצואה ולהקל עליהן.

עודדו פעילות גופנית

עידוד ילדך להיות פעיל יכול לעזור להקל על עצירות. פעילות גופנית עוזרת להמריץ את מערכת העיכול ויכולה לסייע בהעברת צואה דרך המעיים.

נסה חומר משלשל

אם העצירות של ילדך חמורה, הרופא שלך עשוי להמליץ על חומר משלשל. חומרים משלשלים יכולים לעזור לרכך את הצואה ולהקל עליהם לעבור.

מתי לפנות לרופא

אם העצירות של ילדכם אינה משתפרת עם תרופות ביתיות, או אם הוא חווה כאבי בטן עזים, הקאות או חום, חשוב לפנות לרופא. הרופא שלך עשוי להמליץ על בדיקות נוספות כדי לקבוע את הגורם לעצירות.

השוואה מהירה

יַחַס תיאור
הגדל את צריכת הסיבים הוספת יותר סיבים לתזונה של ילדכם יכולה לעזור להקל על עצירות.
הגדל את צריכת המים לוודא שילדכם שותה מספיק מים יכולה לעזור להקל על עצירות.
עודדו פעילות גופנית עידוד ילדך להיות פעיל יכול לעזור להקל על עצירות.
נסה חומר משלשל אם העצירות של ילדך חמורה, הרופא שלך עשוי להמליץ על חומר משלשל.

עצירות היא בעיה שכיחה בילדים עד גיל 3, אך ניתן לטפל בה בטיפול נכון. הגדלת סיבים, מים ופעילות גופנית יכולים לעזור להקל על עצירות. אם הטיפולים האלה לא עובדים, הרופא שלך עשוי להמליץ על חומר משלשל. חשוב לפנות לרופא אם העצירות של ילדך אינה משתפרת או אם הוא חווה כאבי בטן עזים, הקאות או חום. עם הטיפול הנכון, ילדכם יכול להשתחרר מהעצירות ולחזור לעצמו הרגיל תוך זמן קצר.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן