דף הבית » יותר » מה לעשות אם אתה שותה יותר מדי
2023-06-24 10:22:00+02:00

מה לעשות אם אתה שותה יותר מדי

מהם הסיכונים בשתייה מרובה?

שתייה מרובה עלולה להוביל למגוון של בעיות בריאותיות, כולל נזק לכבד, מחלות לב, שבץ וסוגים מסוימים של סרטן. זה יכול גם להוביל לתאונות, פציעות ומוות. בנוסף, שתייה מרובה עלולה להוביל לבעיות במערכות יחסים, בעבודה, בלימודים ובכספים. ארגון הבריאות העולמי (WHO) מגדיר "שתיה כבדה" כיותר מארבעה משקאות ביום אחד לגברים ויותר משלושה משקאות ביום אחד לנשים. ארגון הבריאות העולמי גם מגדיר "שתייה מוגזמת" כצריכה של יותר משישה משקאות לגברים ויותר מארבעה משקאות לנשים באירוע אחד.

מהם הסימנים לשתייה מרובה?

הסימנים של שתייה מרובה יכולים להשתנות מאדם לאדם. כמה מהסימנים הנפוצים ביותר כוללים:

  • דיבור עילג
  • קואורדינציה לקויה
  • בעיות זיכרון
  • חוסר ריכוז
  • הֲקָאָה
  • כאבי ראש
  • הפסקות
  • דִכָּאוֹן
  • חֲרָדָה

אם אתה או מישהו שאתה מכיר מראה אחד מהסימנים הללו, ייתכן שזה סימן לשתייה מרובה.

מה עליך לעשות אם אתה שותה יותר מדי?

אם אתה או מישהו שאתה מכיר שתה יותר מדי, יש כמה צעדים שאתה יכול לנקוט:

1. הישארו לחות

שתייה מרובה עלולה להוביל להתייבשות, שעלולה לגרום לכאבי ראש ובעיות בריאותיות אחרות. הקפידו לשתות הרבה מים כדי לשמור על לחות.

2. לנוח קצת

שתייה מרובה עלולה להוביל לעייפות, אז הקפידו לנוח קצת. אם אפשר, נסה לישון לפחות 8 שעות.

3. תאכל משהו

אכילת ארוחה מזינה יכולה לעזור להחזיר את האנרגיה שלך ולעזור לגוף שלך לעבד את האלכוהול.

4. הימנע מנהיגה

שתייה מרובה עלולה לפגוע בכושר השיפוט ובזמן התגובה שלך, אז הקפידו להימנע מנהיגה. אם אתה צריך להגיע הביתה, התקשר למונית או השתמש בשירות שיתוף נסיעות.

5. חפש עזרה מקצועית

אם אתה או מישהו שאתה מכיר מתמודד עם שימוש לרעה באלכוהול, חשוב לפנות לעזרה מקצועית. ישנם מספר משאבים זמינים בישראל, כמו אלכוהוליסטים אנונימיים וקבוצות תמיכה נוספות.

תשובות ושאלות

ש: כמה נחשבת "שתיה כבדה"?

ת: לפי ארגון הבריאות העולמי (WHO), שתייה מרובה מוגדרת ליותר מארבעה משקאות ביום אחד לגברים ויותר משלושה משקאות ביום אחד לנשים.

ש: מהם כמה מהסימנים לשתייה מרובה?

ת: חלק מהסימנים הנפוצים ביותר של שתייה מרובה כוללים דיבור מטושטש, קואורדינציה לקויה, בעיות זיכרון, חוסר ריכוז, הקאות, כאבי ראש, הפסקות, דיכאון וחרדה.

ש: מה עלי לעשות אם אני שותה יותר מדי?

ת: אם אתה או מישהו שאתה מכיר שתה יותר מדי, חשוב לשמור על לחות, לנוח קצת, לאכול משהו, להימנע מנהיגה ולפנות לעזרה מקצועית במידת הצורך.

סיכום

שתייה מרובה עלולה להוביל למגוון של בעיות בריאותיות, כולל נזק לכבד, מחלות לב, שבץ וסוגים מסוימים של סרטן. זה יכול גם להוביל לתאונות, פציעות ומוות. ארגון הבריאות העולמי (WHO) מגדיר "שתיה כבדה" כיותר מארבעה משקאות ביום אחד לגברים ויותר משלושה משקאות ביום אחד לנשים. אם אתה או מישהו שאתה מכיר מראה אחד מהסימנים של שתייה מרובה, חשוב לשמור על לחות, לנוח קצת, לאכול משהו, להימנע מנהיגה ולפנות לעזרה מקצועית במידת הצורך. ישנם מספר משאבים זמינים בישראל, כמו אלכוהוליסטים אנונימיים וקבוצות תמיכה נוספות.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן