דף הבית » המלצת הצוות » מה לעשות אם אוכל נתקע בגרון במשך זמן רב

מה לעשות אם אוכל נתקע בגרון במשך זמן רב

מה לעשות אם אוכל נתקע בגרון במשך זמן רב

מה לעשות אם אוכל נתקע בגרון במשך זמן רב

אוכל תקוע בגרון יכול להיות חוויה מפחידה. זה יכול לגרום לקשיי נשימה, שיעול ואפילו חנק. במקרים מסוימים, זה יכול אפילו להוביל למצב חירום רפואי. למרבה המזל, ישנם כמה צעדים שתוכלו לנקוט כדי להקל על תחושת האוכל שנתקע בגרון.

1. שתו מים

הצעד הראשון שאתה צריך לעשות אם אתה מרגיש שאוכל תקוע בגרון שלך הוא לשתות כוס מים. זה יכול לעזור לעקור את המזון ולהקל על הבליעה. אם האוכל עדיין תקוע, נסה לשתות עוד כמה כוסות מים.

2. שיעול

אם שתיית מים לא עוזרת, נסה להשתעל. שיעול יכול לעזור לעקור את המזון ולהקל על הבליעה. אם אתה מתקשה בשיעול, נסה להישען קדימה ולנשום עמוק. זה יכול לעזור להגביר את הלחץ בחזה ולהקל על השיעול.

3. השתמש בקש

שימוש בקשית יכול לעזור לדחוף את האוכל במורד הגרון. נסה למצוץ את הקשית ואז לבלוע. זה יכול לעזור לדחוף את האוכל במורד הגרון ולהקל על הבליעה.

4. לאכול לאט

אכילה איטית יכולה לעזור למנוע ממזון להיתקע בגרון. קח נגיסות קטנות ולעס את האוכל שלך ביסודיות לפני הבליעה. זה יכול לעזור להפחית את הסיכון של מזון להיתקע בגרון שלך.

5. פנה לטיפול רפואי

אם האוכל עדיין תקוע בגרון לאחר שניסית את השלבים לעיל, חשוב לפנות לטיפול רפואי. רופא יכול לעזור לקבוע את הסיבה לתקיעה של המזון ולספק טיפול במידת הצורך.

כיצד למנוע מאוכל להיתקע בגרון

בנוסף לדעת מה לעשות אם אוכל נתקע בגרון, חשוב גם לדעת איך למנוע את זה מלכתחילה. להלן כמה טיפים למניעת תקיעה של מזון בגרון:

  • אכלו לאט ולעסו היטב את האוכל שלכם.
  • הימנע מדבר בזמן האוכל.
  • הימנע מאכילת חתיכות מזון גדולות.
  • הימנע מאכילת מזונות שקשה לבלוע.
  • הימנע מאכילה כשאתה ממהר.
  • הימנע מאכילה כאשר אתה עייף או מוסחת.

על ידי ביצוע העצות האלה, אתה יכול להפחית את הסיכון של מזון להיתקע בגרון שלך.

סיכום

אוכל תקוע בגרון יכול להיות חוויה מפחידה. למרבה המזל, ישנם כמה צעדים שתוכלו לנקוט כדי להקל על תחושת האוכל שנתקע בגרון. כמו כן, חשוב לדעת כיצד למנוע מלכתחילה מזון להיתקע בגרון. על ידי ביצוע העצות האלה, אתה יכול להפחית את הסיכון של מזון להיתקע בגרון שלך. למידע נוסף, צפו בסרטון זה על מה לעשות אם אוכל נתקע בגרון לזמן ממושך.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן