דף הבית » המלצת הצוות » מה לעשות אם קשה לנשום?
מה לעשות אם קשה לנשום?

מה לעשות אם קשה לנשום?

מה גורם לקשיי נשימה?

קשיי נשימה יכולים להיגרם ממגוון מצבים, כולל אסטמה, אלרגיות, COPD ואפילו חרדה. אסטמה היא מצב ריאות כרוני הגורם לדרכי הנשימה להיות דלקתיים, מה שמקשה על הנשימה. אלרגיות עלולות לגרום לדרכי הנשימה להתדלק ולהתנפח, מה שמקשה על הנשימה. COPD, או מחלת ריאות חסימתית כרונית, היא מחלת ריאות מתקדמת המקשה על הנשימה. חרדה יכולה לגרום גם לקשיי נשימה כתוצאה מהיפרונטילציה.

מהם התסמינים של קשיי נשימה?

התסמין השכיח ביותר של קשיי נשימה הוא קוצר נשימה. תסמינים אחרים עשויים לכלול לחץ בחזה, צפצופים, שיעול וקשיי שינה. אם אתה חווה אחד מהתסמינים הללו, חשוב לפנות לטיפול רפואי.

מה אני יכול לעשות כדי לעזור?

אם אתה מתקשה לנשום, הדבר הראשון שעליך לעשות הוא לפנות לטיפול רפואי. הרופא שלך יוכל לאבחן את הגורם הבסיסי לקשיי הנשימה שלך ולהעניק טיפול. בינתיים, יש כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי להקל על הסימפטומים שלך.

1. קח תרופות

אם יש לך אסטמה או אלרגיות, הרופא שלך עשוי לרשום תרופות כדי לעזור להפחית דלקת ולפתוח את דרכי הנשימה שלך. חשוב ליטול את התרופות כפי שנקבע ולעקוב אחר הרופא שלך אם התסמינים שלך לא משתפרים.

2. הימנע מטריגרים

אם יש לך אסטמה או אלרגיות, חשוב להימנע מטריגרים שיכולים להחמיר את הסימפטומים שלך. טריגרים נפוצים כוללים עשן, אבק, קשקשים של חיות מחמד ואבקה. אם אתה מתקשה לנשום, חשוב גם להימנע מפעילויות מאומצות שעלולות להחמיר את הסימפטומים שלך.

3. תרגול טכניקות הרפיה

אם החרדה גורמת לקשיי הנשימה שלך, חשוב לתרגל טכניקות הרפיה. נשימות עמוקות, יוגה ומדיטציה יכולים כולם לעזור להפחית מתח וחרדה ולשפר את הנשימה שלך.

מתי עלי לפנות לטיפול רפואי?

אם אתה מתקשה לנשום, חשוב לפנות לטיפול רפואי. הרופא שלך יוכל לאבחן את הגורם הבסיסי לקשיי הנשימה שלך ולהעניק טיפול. חשוב גם לפנות לטיפול רפואי אם התסמינים שלך מחמירים או אם אתה חווה כאבים בחזה, סחרחורת או בלבול.

שולחן

מַצָב תסמינים יַחַס
אַסְתְמָה קוצר נשימה, צפצופים, שיעול טיפול תרופתי, הימנעות מטריגרים
אלרגיות קוצר נשימה, צפצופים, שיעול טיפול תרופתי, הימנעות מטריגרים
COPD קוצר נשימה, צפצופים, שיעול טיפול תרופתי, הימנעות מטריגרים, שינויים באורח החיים
חֲרָדָה קוצר נשימה, היפרונטילציה טכניקות הרפיה, טיפול

אם אתה מתקשה לנשום, חשוב לפנות לטיפול רפואי. למידע נוסף, אתה יכול לצפות בסרטון זה ב-YouTube .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן