דף הבית » יותר » מה יותר קל להנביט: עדשים, שעועית או חומוס?
2023-06-17 14:28:00+02:00

מה יותר קל להנביט: עדשים, שעועית או חומוס?

מה הם נבטים?

נבטים הם זרעים מונבטים שהורשו לגדול לפרק זמן קצר. הם מזון בריאות פופולרי בשל תכולת החומרים התזונתיים שלהם, ולעיתים קרובות נאכלים גולמיים או מבושלים. קל לגדל נבטים בבית, ודורשים רק אספקה ספורים וקצת סבלנות.

אילו סוגי קטניות ניתן להנביט?

ניתן להנביט את רוב הקטניות, כולל עדשים, שעועית וחומוס. לכל סוג של קטניות תהליך הנבטה ייחודי משלו, והבנת התנאים האופטימליים לכל סוג היא המפתח להנבטה מוצלחת.

הנבטת עדשים

עדשים הן אחת הקטניות הקלות ביותר להנבטה. כל מה שצריך זה עדשים, צנצנת זכוכית, חתיכת בד גבינה וקצת מים. כדי להתחיל, מלאו את הצנצנת במים פושרים והוסיפו את העדשים. מכסים את הצנצנת בבד הגבינה ומהדקים אותה בגומייה. משרים את העדשים למשך הלילה, ואז מסננים ושוטפים אותן פעמיים ביום. שמור את הצנצנת במקום קריר וחשוך, ותוך מספר ימים אמורים להתחיל לראות נבטים.

היתרונות של הנבטת עדשים

עדשים מונבטות הן מקור נהדר לחלבון, סיבים וויטמינים. הם גם עשירים בנוגדי חמצון, שיכולים לסייע בהגנה מפני מחלות כמו סרטן. גם עדשים מונבטות קלות יותר לעיכול מאשר עדשים לא מונבטות, מה שהופך אותן לבחירה מצוינת עבור אלה עם בעיות עיכול.

שעועית מנבטת

שעועית קצת יותר מסובכת להנבט מאשר עדשים, אבל היא עדיין קלה יחסית. תצטרכו שעועית, צנצנת זכוכית, חתיכת בד גבינה וקצת מים. כדי להתחיל, מלאו את הצנצנת במים פושרים והוסיפו את השעועית. מכסים את הצנצנת בבד הגבינה ומהדקים אותה בגומייה. משרים את השעועית למשך הלילה, ואז מסננים ושוטפים אותם פעמיים ביום. שמור את הצנצנת במקום קריר וחשוך, ותוך מספר ימים אמורים להתחיל לראות נבטים.

היתרונות של הנבטת שעועית

שעועית מונבטת היא מקור מצוין לחלבון, סיבים וויטמינים. הם גם עשירים בנוגדי חמצון, שיכולים לסייע בהגנה מפני מחלות כמו סרטן. שעועית מונבטת קלה יותר לעיכול גם משעועית לא מונבטת, מה שהופך אותה לבחירה מצוינת עבור אלה עם בעיות עיכול.

גרגירי חומוס מנבטים

חומוס היא אחת הקטניות הקשות ביותר להנבטה, אבל עם קצת סבלנות ותנאים נכונים אפשר להנביט אותם בהצלחה. תצטרך חומוס, צנצנת זכוכית, חתיכת בד גבינה וקצת מים. כדי להתחיל, מלאו את הצנצנת במים פושרים והוסיפו את החומוס. מכסים את הצנצנת בבד הגבינה ומהדקים אותה בגומייה. משרים את החומוס למשך הלילה, ואז מסננים ושוטפים אותם פעמיים ביום. שמור את הצנצנת במקום קריר וחשוך, ותוך מספר ימים אמורים להתחיל לראות נבטים.

היתרונות של הנבטת חומוס

חומוס מונבט הוא מקור מצוין לחלבון, סיבים וויטמינים. הם גם עשירים בנוגדי חמצון, שיכולים לסייע בהגנה מפני מחלות כמו סרטן. גם חומוס מונבט קל יותר לעיכול מאשר חומוס לא מונבט, מה שהופך אותו לבחירה מצוינת עבור אלה עם בעיות עיכול.

תנאים אופטימליים להנבטת קטניות

התנאים האופטימליים להנבטת קטניות הם מקום קריר וחשוך, עם טמפרטורות בין 60 ל-70 מעלות פרנהייט. יש להשרות את הקטניות למשך הלילה במים פושרים, ולאחר מכן לשטוף פעמיים ביום. יש לשמור על הקטניות לחות, אך לא לספוג מים, ולהניח להן לנבוט במשך 3-5 ימים.

קציר ואחסון קטניות מונבטות

לאחר שהקטניות נבטו, ניתן לאסוף אותן ולאחסן אותן. את הנבטים יש לשטוף היטב ולאחר מכן לאחסן בכלי אטום במקרר. ניתן לאחסן נבטים עד שבוע, וניתן לאכול אותם חיים או מבושלים.

היתרונות של הנבטת קטניות משלך

להנבטת הקטניות שלך יש יתרונות רבים. לא רק נבטים הם מקור מצוין לתזונה, אלא שהם גם זולים הרבה יותר מנבטים שנרכשו בחנות. הנבטת קטניות משלך גם מאפשרת לך לשלוט בתנאי גידולן, ולוודא שהן באיכות הגבוהה ביותר. בסך הכל, הנבטת קטניות משלך היא דרך מצוינת להפיק את המרב מהקטניות שלך. בין אם תבחרו להנביט עדשים, שעועית או חומוס, אתם יכולים להיות בטוחים שאתם מפיקים את מירב התזונה מהקטניות שלכם. רק זכרו לעקוב אחר התנאים האופטימליים עבור כל סוג של קטניות, ותוכלו ליהנות מהנבטים הגדלים בביתכם תוך זמן קצר.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן