דף הבית » יותר » מה יותר צפוני: בית הספר גורדון או עמותת עלומים?
2023-06-16 22:32:00+02:00

מה יותר צפוני: בית הספר גורדון או עמותת עלומים?

מבוא

השאלה מה יותר צפוני, בית ספר גורדון או עמותת עלומים, היא שאלה שנשאלת כבר שנים רבות בישראל. את התשובה ניתן למצוא בהסתכלות על מיקומו המדויק של כל מוסד בארץ. במאמר זה נעמוד על מיקומו היחסי של בית הספר ועמותת עלומים גורדון בצפון הארץ.

בית הספר גורדון

בית הספר גורדון ממוקם בעיר באר שבע השוכנת בדרום הארץ. זוהי העיר הגדולה ביותר באזור הנגב והעיר השביעית בגודלה בארץ. בית הספר הינו בית ספר יסודי יהודי פרטי ופועל משנת 1976. הוא נחשב לאחד מבתי הספר הטובים באזור, בעל מוניטין אקדמי גבוה. בית הספר ממוקם בקו רוחב של 31.25 מעלות צפון וקווי אורך של 34.79 מעלות מזרח. זה ממקם אותו בצפון הארץ, אבל לא בצפון כמו עמותת עלומים.

עמותת עלומים

עמותת עלומים ממוקמת בעיר חיפה השוכנת בצפון הארץ. זוהי העיר השלישית בגודלה במדינה ומהווה מרכז נמל ותעשייה מרכזי. העמותה היא ארגון יהודי פרטי שנוסד בשנת 1932. היא מוקדשת למתן הזדמנויות חינוכיות ותרבותיות לקהילה היהודית בישראל. העמותה ממוקמת בקו רוחב של 32.82 מעלות צפון וקו אורך של 34.98 מעלות מזרח. זה ממקם אותו בחלק הצפוני של ישראל, והוא מעט יותר צפוני מבית הספר גורדון.

מרחק מהכנרת

הכנרת ממוקמת בצפון הארץ ונחשבת למרכז הארץ. המרחק מבית ספר גורדון לכנרת הוא כ-200 ק"מ ואילו המרחק מעמותת עלומים לכנרת הוא כ-180 ק"מ. המשמעות היא שעמותת עלומים קרובה מעט יותר לכנרת מאשר בית ספר גורדון.

מרחק מהים התיכון

הים התיכון נמצא בחלקה המערבי של ישראל ומהווה את מקור המים העיקרי של המדינה. המרחק מבית ספר גורדון לים התיכון הוא כ-150 ק"מ, ואילו המרחק מעמותת עלומים לים התיכון הוא כ-130 ק"מ. המשמעות היא שעמותת עלומים קרובה מעט יותר לים התיכון מאשר בית ספר גורדון.

מרחק מרמת הגולן

רמת הגולן ממוקמת בחלקה הצפוני של ישראל ומהווה אזור שנוי במחלוקת בין ישראל לסוריה. המרחק מבית ספר גורדון לרמת הגולן הוא כ-130 ק"מ, ואילו המרחק מעמותת עלומים לרמת הגולן הוא כ-110 ק"מ. המשמעות היא שעמותת עלומים קצת יותר קרובה לרמת הגולן מאשר בית ספר גורדון.

תשובות ושאלות

ש: מה יותר צפוני, בית ספר גורדון או עמותת עלומים?

ת: עמותת עלומים מעט יותר צפונית מבית הספר גורדון.

ש: מה המרחק של עמותת עלומים מהכנרת?

ת: עמותת עלומים נמצאת במרחק של כ-180 קילומטרים מהכנרת.

ש: כמה רחוק בית הספר גורדון מהים התיכון?

ת: בית הספר גורדון נמצא במרחק של כ-150 קילומטרים מהים התיכון.

ש: מה המרחק של עמותת עלומים מרמת הגולן?

ת: עמותת עלומים נמצאת במרחק של כ-110 קילומטרים מרמת הגולן.

סיכום

לסיכום, על השאלה מה יותר צפוני, בית ספר גורדון או עמותת עלומים, ניתן לענות על ידי התבוננות במיקום המדויק של כל מוסד. עמותת עלומים ממוקמת מעט יותר צפונית מבית הספר גורדון, והיא גם קרובה יותר לכנרת, לים התיכון ולרמת הגולן. זה הופך את עמותת עלומים למוסדות הצפוניים יותר מבין שני המוסדות.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן