דף הבית » יותר » מה יותר קרוב לעזה?
2023-06-18 10:36:00+02:00

מה יותר קרוב לעזה?

מה זה עזה?

עזה היא עיר פלסטינית השוכנת בחוף המזרחי של הים התיכון. זוהי עיר מאוכלסת בצפיפות עם אוכלוסייה של כ-1.9 מיליון איש. היא הייתה נושא למחלוקות רבות במשך עשרות שנים, שכן היא העיר המרכזית ברצועת עזה, שטח שנמצא בכיבוש צבאי ישראלי מאז 1967.

מה יותר קרוב לעזה?

שתי הערים הקרובות ביותר לעזה הן באר שבע, ישראל ואל עריש, מצרים. באר שבע ממוקמת במרחק של כ-48 ק"מ (30 מייל) מעזה, ואילו אל עריש נמצאת במרחק של כ-50 ק"מ (31 מייל). שתי הערים קרובות יחסית לעזה, אבל באר שבע מעט יותר קרובה.

באר שבע, ישראל

באר שבע היא העיר הגדולה ביותר בדרום ישראל והעיר השביעית בגודלה במדינה. הוא ממוקם במדבר הנגב ואוכלוסייתו מונה כ-200,000 איש. באר שבע היא יעד תיירותי פופולרי, והיא ידועה באתריה הארכיאולוגיים, המוזיאונים והשווקים. היא גם ביתה של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, אחת האוניברסיטאות המובילות בישראל.

אל עריש, מצרים

אל עריש היא עיר השוכנת בחצי האי סיני של מצרים. היא ממוקמת ליד הים התיכון ואוכלוסייתה מונה כ-70,000 איש. אל עריש ידועה בחופים, בהריסות העתיקות וביופי הטבעי שלה. הוא גם ביתו של נמל התעופה הבינלאומי אל עריש, המשמש כשער הכניסה הראשי לחצי האי סיני.

מה ההבדל בין שתי הערים?

באר שבע ואל עריש הן שתיים מהערים הקרובות ביותר לעזה, אך הן שונות מאוד מבחינת אוכלוסייה, גיאוגרפיה ותרבות. באר שבע היא עיר גדולה בהרבה עם אוכלוסייה של כ-200,000 נפש, בעוד באל עריש יש אוכלוסייה של כ-70,000 נפש. באר שבע ממוקמת במדבר הנגב ואילו אל עריש ממוקמת ליד הים התיכון. באר שבע היא יעד תיירותי פופולרי, ואילו אל עריש ידועה בחופיה ובחורבותיה העתיקות.

מהי האפשרות הטובה יותר למטיילים?

למטיילים המעוניינים לבקר בעזה, באר שבע היא האפשרות הטובה יותר. היא קרובה יותר לעזה מאשר לאל עריש ויש בה אוכלוסייה גדולה יותר, מה שמקל על מציאת מקומות לינה ושירותים. בבאר שבע יש גם מגוון אטרקציות כמו אתרים ארכיאולוגיים, מוזיאונים ושווקים. בנוסף, בבאר שבע נמצאת אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, אחת האוניברסיטאות המובילות בישראל.

סיכום

באר שבע ואל עריש הן שתי הערים הקרובות ביותר לעזה, אך הן שונות מאוד מבחינת אוכלוסייה, גיאוגרפיה ותרבות. באר שבע היא האפשרות הטובה יותר למטיילים המעוניינים לבקר בעזה, מכיוון שהיא קרובה יותר לעזה מאשר לאל עריש ויש לה אוכלוסייה גדולה יותר, מה שמקל על מציאת מקומות לינה ושירותים. בנוסף, בבאר שבע יש מגוון אטרקציות, כמו אתרים ארכיאולוגיים, מוזיאונים ושווקים. אם אתם מתכננים טיול לעזה, הקפידו לבקר גם בבאר שבע וגם באל עריש לחוויה ייחודית באמת. למידע נוסף על עזה והאזורים הסובבים אותה, בדוק את הסרטון הזה ביוטיוב .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן