דף הבית » יותר » מה יותר גדול, רוסיה או אוסטרליה?
2023-05-19 01:10:00+02:00

מה יותר גדול, רוסיה או אוסטרליה?

מבוא

כשזה מגיע לגודל המדינות, השתיים הראשונות שעולות בדרך כלל על הדעת הן רוסיה ואוסטרליה. שתי המדינות עצומות ובעלות היסטוריה ותרבות עשירה. אבל מי מהם גדול יותר? במאמר זה, אנו משווים את הגדלים של רוסיה ואוסטרליה, שתי מדינות עם מסות יבשה שונות מאוד.

רוּסִיָה

רוסיה היא המדינה הגדולה בעולם בשטח קרקע, ומשתרעת על פני 17,098,242 קמ"ר. הוא ממוקם במזרח אירופה ובצפון אסיה, משתרע על פני 11 אזורי זמן ושתי יבשות. רוסיה גובלת ב-14 מדינות, ביניהן נורבגיה, פינלנד, אוקראינה וקזחסטן. יש בה כ-144 מיליון תושבים ובירתה היא מוסקבה.

גיאוגרפיה ואקלים

רוסיה היא מדינה עצומה עם מגוון רחב של מאפיינים גיאוגרפיים. יש בו הכל מיערות, ערבות וטונדרה ועד הרים, נהרות ואגמים. הרי אורל עוברים באמצע המדינה, מחלקים אותה לשני חלקים. האקלים ברוסיה הוא בעיקר יבשתי, עם חורפים קרים וקיץ חם.

כַּלְכָּלָה

לרוסיה יש כלכלה חזקה, עם תוצר של כ-1.6 טריליון דולר. היא יצואנית גדולה של נפט וגז טבעי, והיא גם יצרנית מובילה של מתכות ומינרלים. כלכלתה מגוונת מאוד, עם מגזרי ייצור, חקלאות ושירותים חזקים.

אוֹסטְרַלִיָה

אוסטרליה היא המדינה השישית בגודלה בעולם בשטח קרקע, ומשתרעת על פני 7,692,024 קמ"ר. היא ממוקמת בחצי הכדור הדרומי, מדרום לאינדונזיה וממזרח לפפואה גינאה החדשה. אוסטרליה גובלת באוקיינוס ההודי ובאוקיינוס השקט, ואוכלוסייתה מונה כ-25 מיליון איש. בירתה היא קנברה.

גיאוגרפיה ואקלים

אוסטרליה היא יבשת אי עם מגוון רחב של מאפיינים גיאוגרפיים. יש בו הכל ממדבריות, יערות גשם והרים ועד נהרות, אגמים וחופים. האקלים באוסטרליה הוא ממוזג ברובו, עם קיץ חמים וחורף מתון.

כַּלְכָּלָה

לאוסטרליה יש כלכלה חזקה, עם תוצר של כ-1.3 טריליון דולר. היא יצואנית גדולה של סחורות כמו עפרות ברזל, פחם וגז טבעי, והיא גם יצרנית מובילה של מוצרים חקלאיים. כלכלתה מגוונת מאוד, עם מגזרי ייצור, פיננסים ותיירות חזקים.

סיכום

אז מה יותר גדול, רוסיה או אוסטרליה? כפי שאנו יכולים לראות, רוסיה היא המדינה הגדולה בעולם בשטח קרקע, המשתרעת על פני 17,098,242 קמ"ר, בעוד אוסטרליה היא המדינה השישית בגודלה בעולם, המשתרעת על פני 7,692,024 קמ"ר. ברוסיה יש גם אוכלוסייה הרבה יותר גדולה וכלכלה הרבה יותר גדולה מאוסטרליה. לכן, ניתן לומר בבטחה שרוסיה גדולה מאוסטרליה.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן