דף הבית » יותר » מה יותר גדול, השמש או כדור הארץ?
2023-05-04 00:04:00+02:00

מה יותר גדול, השמש או כדור הארץ?

מה ההבדל בגודל בין השמש לכדור הארץ?

השוואת הגודל בין השמש לכדור הארץ היא מעניינת, מכיוון ששניהם גופים גדולים למדי במערכת השמש שלנו. השמש היא ללא ספק העצם הגדול ביותר במערכת השמש שלנו, בקוטר של 1.39 מיליון קילומטרים. זה גדול יותר מפי 109 מקוטר כדור הארץ, שהוא רק 12,742 ק"מ. המשמעות היא שהשמש רחבה יותר מכדור הארץ בכ-864,000 ק"מ.

מה ההבדל במסה בין השמש לכדור הארץ?

ההבדל במסה בין השמש לכדור הארץ הוא אפילו יותר מדהים. לשמש מסה של 1.989 × 10^30 ק"ג, שהיא פי 333,000 מהמסה של כדור הארץ, שהיא רק 5.972 × 10^24 ק"ג. המשמעות היא שהשמש מסיבית פי 333 מיליון יותר מכדור הארץ.

מה ההבדל בכוח הכבידה בין השמש לכדור הארץ?

ההבדל בכוח המשיכה בין השמש לכדור הארץ הוא גם די גדול. כוח המשיכה של השמש חזק פי 28 מזה של כדור הארץ, כלומר עצם על פני השמש ירגיש פי 28 מכוח הכבידה מאשר על פני כדור הארץ. הסיבה לכך היא שלשמש יש מסה הרבה יותר גדולה מזו של כדור הארץ, מה שאומר שיש לה כוח משיכה חזק בהרבה.

מה ההבדל בטמפרטורה בין השמש לכדור הארץ?

ההבדל בטמפרטורה בין השמש לכדור הארץ הוא גם די גדול. לשמש טמפרטורת פני השטח של 5,778 K, שהיא הרבה יותר חמה מטמפרטורת פני השטח הממוצעת של כדור הארץ של 288 K. הסיבה לכך היא שהשמש מורכבת ממימן והליום, שהם הרבה יותר חמים מהאטמוספירה של כדור הארץ.

מה ההבדל במרחק בין השמש לכדור הארץ?

גם ההבדל במרחק בין השמש לכדור הארץ גדול למדי. המרחק הממוצע בין השמש לכדור הארץ הוא 149.6 מיליון קילומטרים, שהם בערך 8 דקות אור. פירוש הדבר שלוקח 8 דקות עד שאור מהשמש מגיע לכדור הארץ.

מה ההבדל בתקופת המסלול בין השמש לכדור הארץ?

ההבדל בתקופת המסלול בין השמש לכדור הארץ הוא גם די גדול. לשמש לוקח בערך 365.25 ימים להשלים מסלול אחד סביב השמש, בעוד שכדור הארץ לוקח רק 365 ימים. הסיבה לכך היא שמסלול כדור הארץ הוא מעט אליפטי, בעוד שמסלול השמש הוא מעגלי לחלוטין.

מה ההבדל בתקופת הסיבוב בין השמש לכדור הארץ?

ההבדל בתקופת הסיבוב בין השמש לכדור הארץ הוא גם די גדול. לשמש לוקח בערך 25.4 ימים להשלים סיבוב אחד, בעוד שכדור הארץ לוקח רק 24 שעות. הסיבה לכך היא שהשמש גדולה ומסיבית הרבה יותר מכדור הארץ, מה שאומר שיש לה תקופת סיבוב הרבה יותר איטית.

סיכום

לסיכום, השמש וכדור הארץ שניהם גופים גדולים למדי במערכת השמש שלנו, אך הם שונים בגודל, במסה, בכוח המשיכה, בטמפרטורה, במרחק, בתקופת מסלול ותקופת סיבוב. השמש הרבה יותר גדולה ומסיבית מכדור הארץ, מה שאומר שיש לה כוח משיכה חזק בהרבה וטמפרטורת פני השטח גבוהה בהרבה. השמש גם רחוקה הרבה יותר מכדור הארץ, ולוקח הרבה יותר זמן להשלים מסלול אחד וסיבוב אחד. כל ההבדלים הללו הופכים את השמש וכדור הארץ לשני גופים מאוד שונים וייחודיים במערכת השמש שלנו.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן