דף הבית » יותר » מה זה בטטה או תפוח אדמה משמין יותר?
2023-06-13 23:45:00+02:00

מה זה בטטה או תפוח אדמה משמין יותר?

מה זה בטטה?

בטטה היא ירק שורש עמילני ובעל טעם מתוק. זה קשור לתפוח האדמה אבל יש לו טעם מתוק יותר וצבע כתום יותר. בטטה היא מקור מצוין לויטמינים A, C ו-B6, כמו גם לסיבים תזונתיים. הם גם דלים בשומן וללא כולסטרול.

מה זה תפוח אדמה?

תפוח אדמה הוא גידול עמילני ופקעת מצל הלילה הרב שנתי Solanum tuberosum. תפוחי אדמה הם מקור טוב לויטמינים C ו-B6, סיבים תזונתיים, ברזל ואשלגן. הם גם דלים בשומן וללא כולסטרול.

ערך תזונתי

בכל הנוגע לערך תזונתי, בטטה מעט יותר בקלוריות מאשר תפוחי אדמה. בטטה בינונית מכילה כ-105 קלוריות, ואילו תפוח אדמה בינוני מכיל כ-85 קלוריות. בטטה יש מעט יותר פחמימות וסיבים תזונתיים מאשר תפוחי אדמה. בטטה מכילה גם יותר ויטמין A, ויטמין C ואשלגן מאשר תפוחי אדמה.

מה יותר משמין?

כשזה מגיע לתכולת שומן, גם בטטה וגם תפוחי אדמה דלים בשומן. בטטה בינונית מכילה רק 0.2 גרם שומן, בעוד שתפוח אדמה בינוני מכיל 0.1 גרם שומן. לכן, לא בטטה ולא תפוחי אדמה משמינים במיוחד.

כיצד לשלב בטטה ותפוחי אדמה בתזונה שלך

ניתן לשלב בטטות ותפוחי אדמה בתזונה בריאה. בטטה היא מקור מצוין לויטמינים A, C ו-B6, וסיבים תזונתיים. אפשר לאפות, למעוך, או להרתיח ולהגיש כתוספת או מנה עיקרית. תפוחי אדמה הם גם מקור מצוין לויטמינים C ו-B6, סיבים תזונתיים, ברזל ואשלגן. ניתן לבשל אותם, למעוך, לטגן או לצלות ולהגיש כתוספת או מנה עיקרית.

תשובות ושאלות

ש: מהי בטטה?

ת: בטטה היא ירק שורש עמילני ובעל טעם מתוק. זה קשור לתפוח האדמה אבל יש לו טעם מתוק יותר וצבע כתום יותר. בטטה היא מקור מצוין לויטמינים A, C ו-B6, כמו גם לסיבים תזונתיים. הם גם דלים בשומן וללא כולסטרול.

ש: מה זה תפוח אדמה?

ת: תפוח אדמה הוא גידול עמילני ופקעת מצל הלילה הרב שנתי Solanum tuberosum. תפוחי אדמה הם מקור טוב לויטמינים C ו-B6, סיבים תזונתיים, ברזל ואשלגן. הם גם דלים בשומן וללא כולסטרול.

ש: מה יותר משמין, בטטה או תפוח אדמה?

ת: לא בטטות ולא תפוחי אדמה משמינים במיוחד. בטטה בינונית מכילה רק 0.2 גרם שומן, בעוד שתפוח אדמה בינוני מכיל 0.1 גרם שומן.

ש: כיצד ניתן לשלב בטטות ותפוחי אדמה בתזונה בריאה?

ת: ניתן לשלב בטטות ותפוחי אדמה בתזונה בריאה. בטטה היא מקור מצוין לויטמינים A, C ו-B6, וסיבים תזונתיים. ניתן לאפות, למעוך, או לבשל אותם ולהגיש כתוספת או מנה עיקרית. תפוחי אדמה הם גם מקור מצוין לויטמינים C ו-B6, סיבים תזונתיים, ברזל ואשלגן. ניתן לבשל אותם, למעוך, לטגן או לצלות ולהגיש כתוספת או מנה עיקרית.

סיכום

כשזה מגיע לתכולת שומן, גם בטטה וגם תפוחי אדמה דלים בשומן. בטטה יש מעט יותר קלוריות, פחמימות, סיבים תזונתיים, ויטמין A, ויטמין C ואשלגן מאשר תפוחי אדמה. לא בטטות ולא תפוחי אדמה משמינים במיוחד. ניתן לשלב בטטות ותפוחי אדמה בתזונה בריאה. אפייה, ריסק, הרתחה, טיגון וצלייה הם כולם דרכים מצוינות להכין בטטות ותפוחי אדמה. למידע נוסף על בטטות ותפוחי אדמה, בדוק את הסרטון הזה ביוטיוב .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן