דף הבית » יותר » מה בריא יותר: שמרים טריים או יבשים?
2023-05-09 10:32:00+02:00

מה בריא יותר: שמרים טריים או יבשים?

מה זה שמרים?

שמרים הם סוג של פטרייה חד-תאית החיונית לאפיית לחם ומוצרי מאפה אחרים. הוא אחראי על התפיחת הבצק והיווצרות בועות אוויר. השמרים זמינים בשתי צורות: טריים ויבשים.

שמרים טריים

שמרים טריים, הידועים גם בשם שמרי עוגה או שמרים דחוסים, הם לחים וקרמי במרקם. זה מגיע בצורה דמוית לבנים והוא זמין ברוב חנויות המכולת. שמרים טריים יקרים יותר משמרים יבשים, עולים בסביבות 10 ש"ח לגוש של 30 גרם. באפייה עם שמרים טריים, יש להמיס אותם במים חמימים לפני שמוסיפים אותם לבצק. המים צריכים להיות בין 100-110°F (37-43°C). אם המים חמים מדי, הם יהרגו את השמרים, ואם הם קרים מדי, השמרים לא יפעלו.

היתרונות של שמרים טריים

שמרים טריים פעילים יותר משמרים יבשים, מה שאומר שהם יעבדו מהר יותר ויפיקו עלייה טובה יותר. הוא גם אמין יותר משמרים יבשים ויש לו חיי מדף ארוכים יותר.

חסרונות של שמרים טריים

החיסרון של שמרים טריים הוא שהם יקרים יותר משמרים יבשים ובעלי חיי מדף קצרים יותר. זה גם צריך להיות מאוחסן במקרר, כלומר לא ניתן לאחסן אותו לפרקי זמן ארוכים.

שמרים יבשים

שמרים יבשים הם הצורה הנפוצה ביותר של שמרים המשמשים לאפייה. מדובר באבקה מגוררת שזמינה ברוב חנויות המכולת והיא הרבה יותר זולה משמרים טריים. שמרים יבשים עולים בסביבות 3 ש"ח לאריזה של 7 גרם. באפייה עם שמרים יבשים אין צורך להמיס אותם במים חמימים לפני שמוסיפים אותם לבצק. במקום זאת, אתה יכול פשוט להוסיף אותו ישירות לבצק והוא יופעל כאשר הוא בא במגע עם שאר המרכיבים.

היתרונות של שמרים יבשים

היתרון העיקרי של שמרים יבשים הוא שהם הרבה יותר זולים משמרים טריים ובעלי חיי מדף ארוכים יותר. זה גם הרבה יותר קל לאחסן ולהשתמש בו, מכיוון שלא צריך להמיס אותו במים חמימים לפני שמוסיפים אותו לבצק.

חסרונות של שמרים יבשים

החיסרון של שמרים יבשים הוא שהם פחות פעילים משמרים טריים, כלומר ייקח להם יותר זמן לתפוח. זה גם פחות אמין משמרים טריים ולפעמים יכול להניב תוצאות לא עקביות.

תשובות ושאלות

ש: מה זה שמרים?

ת: שמרים הם סוג של פטרייה חד-תאית החיונית לאפיית לחם ומוצרי מאפה אחרים. הוא אחראי על התפיחת הבצק והיווצרות בועות אוויר.

ש: מה ההבדל בין שמרים טריים ויבשים?

ת: שמרים טריים הם לחים וקרמי במרקם ומגיעים בצורה דמוית לבנה. הוא יקר יותר משמרים יבשים ויש להמיס אותו במים חמימים לפני שמוסיפים אותו לבצק. שמרים יבשים הם אבקה מגוררת שהיא הרבה יותר זולה משמרים טריים ואין צורך להמיס אותם במים לפני שמוסיפים אותם לבצק.

ש: מה יותר בריא, טרי או שמרים יבשים?

ת: גם שמרים טריים וגם שמרים יבשים הם בריאים, אבל שמרים טריים פעילים יותר משמרים יבשים, מה שאומר שהם יעבדו מהר יותר ויפיקו עלייה טובה יותר. שמרים יבשים זולים הרבה יותר משמרים טריים ובעלי חיי מדף ארוכים יותר.

סיכום

שמרים הם מרכיב חיוני לאפיית לחם ומוצרי מאפה אחרים. זה זמין בשתי צורות: טרי ויבש. שמרים טריים פעילים יותר משמרים יבשים, מה שאומר שהם יעבדו מהר יותר ויפיקו עלייה טובה יותר. עם זאת, הוא יקר יותר משמרים יבשים ויש לו חיי מדף קצרים יותר. שמרים יבשים זולים הרבה יותר משמרים טריים ובעלי חיי מדף ארוכים יותר. זה גם הרבה יותר קל לאחסן ולהשתמש בו, מכיוון שלא צריך להמיס אותו במים חמימים לפני שמוסיפים אותו לבצק. גם שמרים טריים וגם שמרים יבשים בריאים, אבל שמרים טריים פעילים יותר משמרים יבשים.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן