דף הבית » יותר » מה בריא יותר – דלעת או דלעת בלוטים?
2023-05-14 04:51:00+02:00

מה בריא יותר – דלעת או דלעת בלוטים?

השוואה תזונתית של דלעת ודלעת בלוטים

דלעת ודלעת בלוטים הם שניים מזני דלעת החורף הפופולריים ביותר, אבל מה בריא יותר? בעוד ששניהם הם מעצמות תזונתיות, הם מציעים יתרונות ופרופילים תזונתיים שונים. כדי לעזור לך לקבל החלטה מושכלת בעת קניות במכולת, הנה השוואה של הערך התזונתי של דלעת דלעת וצנובר.

קלוריות ומקרונוטריינטים

דלעת דלעת וצנובר הם שניהם דלים יחסית בקלוריות, כאשר מנה אחת של כל אחד מכילה קצת יותר מ-50 קלוריות. דלעת מכילה מעט יותר פחמימות, עם 12 גרם למנה אחת לעומת 10 גרם לדלעת בלוטים. דלעת הצנוברים גבוהה יותר בשומן, עם 1.3 גרם למנה לעומת 0.1 גרם לדלעת.

ויטמינים ומינרלים

גם דלעת וגם דלעת בלוטים הם מקורות מצוינים לויטמינים ומינרלים. דלעת מכילה יותר ויטמין A, ומספקת יותר מ-200 אחוז מהערך היומי למנה אחת של כוס אחת. דלעת בלוטים מכילה יותר ויטמין C, ומספקת יותר מ-30 אחוז מהערך היומי למנה אחת של כוס אחת. שניהם מקורות מצוינים לסיבים, המספקים יותר מ-5 גרם למנה אחת של כוס אחת.

נוגדי חמצון

דלעת ודלעת בלוטים הם שניהם מקורות מצוינים לנוגדי חמצון. דלעת מכילה יותר קרטנואידים, עם יותר מ-10,000 מיקרוגרם למנה אחת של כוס אחת. קרוטנואידים הם פיגמנטים צמחיים האחראים לצבע הכתום של דלעות ופירות וירקות אחרים בעלי בשר כתום. דלעת בלוטים גבוהה יותר בתרכובות פנוליות, עם יותר מ-200 מיליגרם למנה אחת של כוס אחת. תרכובות פנוליות הן נוגדי חמצון המסייעים בהגנה על הגוף מפני רדיקלים חופשיים הגורמים למחלות.

סיכום

גם דלעת וגם דלעת בלוטים הם מקורות מצוינים לויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון. דלעת מכילה הרבה יותר ויטמין A וקרוטנואידים, בעוד שדלעת בלוטים גבוהה יותר בוויטמין C ובתרכובות פנוליות. שניהם דלים יחסית בקלוריות ובשומן, ומציעים יותר מ-5 גרם סיבים למנה אחת. כשאתה קונה דלעת חורף, שקול את הערך התזונתי של דלעת הדלעת והצנובר כאחד כדי לעשות את הבחירה הבריאה ביותר עבור המשפחה שלך.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן