דף הבית » המלצת הצוות » כמה שוקל קישואים?
2023-05-18 20:32:00+02:00

כמה שוקל קישואים?

מה זה קישואים?

קישואים הם סוג של דלעת קיץ שצבעה בדרך כלל ירוק, אבל יכול להיות גם צהוב, לבן או אפילו פסים. הוא בן למשפחת Cucurbitaceae, הכוללת מלפפונים, מלונים ודלעות. קישוא הוא ירק פופולרי המשמש במגוון מאכלים, החל מסלטים דרך מוקפצים ועד מאפים.

כמה שוקל קישואים?

המשקל הממוצע של קישואים הוא בין 5 ל-8 אונקיות (142 ו-227 גרם). גודל הקישוא יכול להשתנות מאוד, כך שהמשקל יכול לנוע מ-2 אונקיות (57 גרם) ועד 16 אונקיות (454 גרם).

ערך תזונתי של קישואים

קישוא הוא ירק דל קלוריות ועמוס בחומרים מזינים. זהו מקור טוב לויטמינים A, C ו-K, כמו גם אשלגן, מנגן וסיבים תזונתיים. קישואים הם גם מקור טוב לנוגדי חמצון, שיכולים לסייע בהגנה על הגוף מפני נזקי רדיקלים חופשיים.

שימושים לקישואים

קישואים הם ירק רב תכליתי שניתן להשתמש בו במגוון מאכלים. ניתן לאכול אותו נא, מבושל, או אפילו אפוי. ניתן להשתמש בו בסלטים, מוקפצים, מרקים ותבשילים. ניתן להשתמש בזוקיני גם להכנת לחם קישואים, מאפינס ועוגות.

קישואים גולמיים

ניתן לאכול קישוא נא כחטיף או להוסיף לסלטים ולכריכים. ניתן גם לספירלה ולהשתמש בה כתחליף לפסטה.

קישואים מבושלים

קישואים מבושל יכול להיות מאודה, מבושל, מוקפץ או צלוי. אפשר להוסיף למרקים ולתבשילים, או להשתמש כתוספת.

קישואים אפויים

ניתן להשתמש בקישוא אפוי להכנת לחם קישואים, מאפינס ועוגות. אפשר להשתמש בו גם להכנת צ'יפס או צ'יפס קישואים.

מתכוני קישואים

יש הרבה מתכונים טעימים שמשתמשים בקישוא. כמה מתכונים פופולריים כוללים אטריות קישואים, קרום פיצה זוקיני, לביבות קישואים ולזניה זוקיני.

דעה אישית

אני אוהב קישואים! זה ירק נהדר שהוא כל כך תכליתי וניתן להשתמש בו בכל כך הרבה מנות שונות. אני אוהב אותו במיוחד כשהוא צלוי או אפוי, מכיוון שהוא מוציא את המתיקות של הירק. זו גם דרך מצוינת להוסיף קצת תזונה נוספת לארוחות שלך. קישואים הוא ללא ספק אחד הירקות האהובים עליי!

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן