דף הבית » כמה זמן? » כמה זמן צריך לחכות בין חיסונים?
2023-03-13 15:30:00+02:00

כמה זמן צריך לחכות בין חיסונים?

מהו חיסון?

חיסון הוא תהליך של החדרת צורה מוחלשת או מומתת של וירוס או חיידק לגוף כדי לעורר תגובה חיסונית. חיסונים עוזרים לגוף לזהות ולהדוף את הנגיף או החיידק אם ייתקלו בו בעתיד. חיסונים הם חלק חשוב בשמירה על בריאות המשפחה ומניעת התפשטות המחלות.

כמה זמן צריך לחכות בין חיסונים?

משך הזמן שעליך להמתין בין החיסון תלוי בסוג החיסון ובגיל המקבל את החיסון. ככלל, מומלץ להמתין לפחות ארבעה שבועות בין מנות של אותו חיסון. עם זאת, חיסונים מסוימים עשויים לדרוש תקופת המתנה ארוכה יותר.

לוח חיסונים לילדים

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) ממליץ על לוח חיסונים ספציפי לילדים. לוח זמנים זה נועד להבטיח שילדים יקבלו את החיסונים הדרושים להם בגיל המתאים. ה-CDC ממליץ לילדים לקבל את המנה הראשונה שלהם של החיסון נגד חצבת, חזרת ואדמת (MMR) בגיל 12 עד 15 חודשים. המנה השנייה צריכה להינתן בגיל 4 עד 6 שנים.

לוח חיסונים למבוגרים

מבוגרים צריכים גם לעקוב אחר לוח חיסונים כדי להבטיח שהם מעודכנים על החיסונים שלהם. ה-CDC ממליץ למבוגרים לקבל את החיסון נגד טטנוס, דיפתריה ושעלת (Tdap) כל 10 שנים. גם מבוגרים צריכים לקבל את חיסון השפעת מדי שנה.

לוח חיסונים לקשישים

קשישים צריכים גם לעקוב אחר לוח חיסונים כדי להבטיח שהם מעודכנים על החיסונים שלהם. ה-CDC ממליץ לקשישים לקבל את החיסון נגד שלבקת חוגרת בגיל 50 ומעלה. קשישים צריכים לקבל גם את החיסון נגד פנאומוקוק בגיל 65 ומעלה.

טבלה: לוח חיסונים

קבוצת גיל תַרכִּיב תדירות
יְלָדִים MMR 12-15 חודשים, 4-6 שנים
מבוגרים Tdap כל 10 שנים
מבוגרים שַׁפַעַת כל שנה
קשישים שַׁלבֶּקֶת חוֹגֶרֶת גיל 50 ומעלה
קשישים פנאומוקוק גיל 65 ומעלה

חשוב לעקוב אחר לוח החיסונים המומלץ כדי להבטיח שאתה ומשפחתך מעודכנים לגבי החיסונים שלהם. חיסונים הם חלק חשוב בשמירה על בריאות המשפחה ומניעת התפשטות המחלות. שוחח עם הרופא שלך אם יש לך שאלות לגבי לוח החיסונים המומלץ. בנוסף לעמידה בלוח החיסונים המומלץ, חשוב גם להקפיד על הרגלי היגיינה טובים. זה כולל שטיפת ידיים באופן קבוע, הימנעות ממגע קרוב עם אנשים חולים והימנעות מלגעת בפנים. צעדים פשוטים אלה יכולים לעזור להפחית את התפשטות המחלה ולשמור על בריאות המשפחה שלך. חיסונים הם חלק חשוב בשמירה על בריאות המשפחה שלך. אבל כמה זמן צריך לחכות בין חיסון? משך הזמן שעליך להמתין בין החיסון תלוי בסוג החיסון ובגיל המקבל את החיסון. ככלל, מומלץ להמתין לפחות ארבעה שבועות בין מנות של אותו חיסון. עם זאת, חיסונים מסוימים עשויים לדרוש תקופת המתנה ארוכה יותר. חשוב לעקוב אחר לוח החיסונים המומלץ כדי להבטיח שאתה ומשפחתך מעודכנים לגבי החיסונים שלהם. שוחח עם הרופא שלך אם יש לך שאלות לגבי לוח החיסונים המומלץ.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן