דף הבית » כמה זמן? » כמה זמן מראש אפשר להכין גפילטע פיש?
2023-04-07 02:33:00+02:00

כמה זמן מראש אפשר להכין גפילטע פיש?

מה זה גפילטע פיש?

גפילטע פיש הוא מאכל יהודי מסורתי המוגש בחול המועד פסח. זוהי כופתאת דג עלומה העשוי מדגים טחונים, ביצים, ארוחת מצות ותבלינים. הדג הוא בדרך כלל שילוב של קרפיון, דג לבן ופיקה. גפילטע פיש מוגש קר ולרוב מלווה ברוטב חזרת.

כמה זמן מראש אפשר להכין גפילטע פיש?

ניתן להכין גפילטע פיש עד יומיים מראש. עדיף להכין את הדג יום לפני שמתכננים להגיש אותו. זה ייתן לטעמים זמן להתמזג יחד ולדג יהיה מרקם טוב יותר.

אחסון גפילטע פיש

יש לשמור גפילטע פיש במקרר בכלי אטום. זה יישמר עד שלושה ימים במקרר. אם מתכננים להגיש את הדג יותר מיומיים לאחר הכנתו, כדאי להקפיא אותו. ניתן להקפיא גפילטע פיש עד שלושה חודשים.

הכנת גפילטע פיש

גפילטע פיש מוגש בדרך כלל קר, אבל אפשר גם חם. כדי להגיש אותו חם, מניחים את הדג בתבנית אפייה ומכסים אותו במים רותחים. אופים אותו בתנור שחומם מראש ל-350 מעלות צלזיוס במשך כ-30 דקות.

הגשת גפילטע פיש

גפילטע פיש מוגש בדרך כלל עם רוטב חזרת. את הרוטב אפשר להכין עם חזרת, מיונז ומיץ לימון. אפשר גם להגיש עם רוטב חמוץ מתוק עם סוכר, חומץ וצימוקים.

הכנת גפילטע פיש מבעוד מועד

הכנת גפילטע פיש מבעוד מועד היא דרך מצוינת לחסוך זמן ומאמץ. ניתן להכין עד יומיים מראש ולשמור במקרר או להקפיא עד שלושה חודשים. כאשר אתם מוכנים להגיש אותו, פשוט הפשרו אותו במקרר למשך הלילה והגישו אותו קר או אופו אותו בתנור שחומם מראש. גפילטע פיש הוא מאכל טעים ומסורתי המושלם לחג הפסח. למידע נוסף על גפילטע פיש, בקר בוויקיפדיה העברית .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן