דף הבית » כמה זמן? » כמה זמן אפשר לשמור דגים טריים במקרר?
2023-03-09 12:03:00+02:00

כמה זמן אפשר לשמור דגים טריים במקרר?

מהם חיי המדף של דגים טריים?

לדגים טריים חיי מדף קצרים יחסית ויש לצרוך אותם תוך יומיים מרגע הרכישה. אם אתם מתכננים לשמור אותו זמן רב יותר, יש לאחסן אותו במקרר. חיי המדף של דג טרי תלוי בסוג הדג, איך הוא נתפס ואיך הוא אוחסן. ככלל, ניתן לאחסן את רוב סוגי הדגים הטריים במקרר עד שלושה ימים.

כיצד לאחסן דגים טריים במקרר

כשמאחסנים דג טרי במקרר, חשוב לשמור אותו בכלי אטום או לעטוף אותו בניילון. זה יעזור לשמור על טריות הדג ולמנוע ממנו להתקלקל. כמו כן, חשוב להרחיק את הדג ממאכלים אחרים במקרר, שכן ריח הדג יכול לעבור למאכלים אחרים.

איך לדעת אם דגים טריים התקלקלו

חשוב לבדוק את טריות הדג לפני צריכתו. אם לדג יש ריח דג חזק, סביר להניח שהוא התקלקל ואסור לאכול אותו. בנוסף, אם לדג יש מרקם רירי או שינוי צבע, אסור לאכול אותו.

טיפים לשמירה על טריות דגים טריים זמן רב יותר

יש כמה טיפים שיכולים לעזור לשמור על טריות של דגים טריים לאורך זמן. ראשית, חשוב לקנות את הדגים הכי טריים שאפשר. זה אומר לקנות דגים שנתפסו לאחרונה ועדיין קר למגע. בנוסף, חשוב לאחסן את הדג בחלק הקר ביותר של המקרר, כמו המדף התחתון. לבסוף, חשוב להשתמש בדג תוך יומיים מרגע הרכישה.

הקפאת דגים טריים

אם אתם מתכננים לשמור את הדג ליותר מיומיים, עדיף להקפיא אותו. כדי להקפיא דגים טריים, יש לעטוף אותו היטב בניילון נצמד או להניח אותו בכלי אטום. לאחר מכן יש להכניס את הדג למקפיא וניתן לשמור אותו עד שלושה חודשים.

בישול דגים טריים

בישול דגים טריים היא הדרך הטובה ביותר להבטיח שהוא בטוח לאכילה. כשמבשלים דג טרי, חשוב לבשל אותו היטב. זה אומר שצריך לבשל את הדג עד שהוא אטום ומתקלף בקלות בעזרת מזלג. בנוסף, חשוב לבשל את הדג לטמפרטורה פנימית של 145 מעלות צלזיוס.

דגים טריים יכולים בדרך כלל להישמר במקרר למשך 1-2 ימים, תלוי בסוג הדג ובתנאי האחסון.
דגים טריים יכולים בדרך כלל להישמר במקרר למשך 1-2 ימים, תלוי בסוג הדג ובתנאי האחסון.

באיזה צבע דג מקולקל?

צבע הדג המקולקל יכול להשתנות בהתאם לסוג הדג ולשלב הספציפי של הקלקול. להלן כמה אינדיקטורים כלליים של דגים מקולקלים:

  • שינוי בצבע: לדגים טריים יש בדרך כלל עיניים מלאות חיים וצלולות, ולבשר צריך להיות מראה בהיר ושקוף. כשהדג מתקלקל, העיניים עלולות להיות עכורות או שקועות, והבשר יכול לשנות את צבעו. זה עלול להפוך עמום, אפרפר או צהבהב, מה שמעיד על אובדן רעננות.
  • ריח לא נעים: דג מקולקל פולט ריח מובחן, חריף ולא נעים. אם הדג מדיף ריח דגי, דמוי אמוניה או רקוב, זה אינדיקציה חזקה לקלקול.
  • מרקם ועקביות: לדג טרי יש בשר מוצק ואלסטי. דג מקולקל עלול להרגיש רירי, דביק או עיסתי למגע. שינויים במרקם ובעקביות יכולים להיות סימנים לפעילות חיידקית או אנזימטית.

חשוב לציין כי נוכחותם של אינדיקטורים אלו אינה אומרת בהכרח שהדג אינו בטוח לצריכה. עם זאת, מומלץ בדרך כלל להשליך דגים המראים סימני קלקול ברורים, שכן הם עלולים להוות סיכון למחלות הנישאות במזון. זה חיוני לתת עדיפות לבטיחות מזון ואחסון נכון כדי לשמור על טריות ואיכות הדגים.

האם זה בטוח לבשל דג מקולקל?

לא, זה לא בטוח לבשל ולצרוך דגים מקולקלים. דגים מקולקלים יכולים להכיל חיידקים מזיקים, רעלים או פתוגנים שעלולים לגרום למחלות המועברות במזון. בישול דגים מקולקלים לא יהפוך אותו לבטוח לצריכה שכן חום גבוה עלול להרוס כמה חיידקים, אך הוא אינו מבטל את הרעלים או תוצרי הלוואי שנוצרים בתהליך הקלקול.

אכילת דגים מקולקלים עלולה להוביל לתסמינים כמו בחילות, הקאות, שלשולים, כאבי בטן, ואף סיבוכים חמורים יותר במקרים מסוימים. חשוב לתת עדיפות לבטיחות המזון ולהשליך כל דג שמראה סימני קלקול, כגון ריח לא נעים, מרקם חריג או שינוי צבע.

כדי להבטיח את בטיחות פירות הים, רכשו תמיד דגים טריים ממקורות מוכרים, אחסנו אותם כראוי במקרר וצרכו אותם במסגרת הזמן המומלצת. כאשר יש ספק לגבי טריות או בטיחות הדגים, עדיף לטעות בזהירות ולזרוק אותו כדי למנוע את הסיכון למחלות הנישאות במזון.

חשוב לצרוך או להקפיא את הדג לפני שהוא מגיע לתאריך התפוגה שלו כדי להבטיח טריות ואיכות.
חשוב לצרוך או להקפיא את הדג לפני שהוא מגיע לתאריך התפוגה שלו כדי להבטיח טריות ואיכות.

האם אפשר להקפיא דגים מחדש?

כן, ניתן להקפיא דגים מחדש, אך חשוב להקפיד על הנחיות מתאימות כדי להבטיח בטיחות מזון ושמירה על איכות הדגים. הנה כמה נקודות עיקריות שכדאי לקחת בחשבון:

  • שיקולי בטיחות: בטוח להקפיא מחדש דגים אם הם טופלו ואוחסנו כראוי. אם הדג הופשר במקרר ונשמר בטמפרטורה בטוחה (מתחת ל-40°F או 4°C), אפשר להקפיא אותו מחדש. עם זאת, אם הדג הופשר בטמפרטורת החדר או שהה באזור הסכנה (40-140 מעלות צלזיוס או 4-60 מעלות צלזיוס) במשך יותר משעתיים, מומלץ להשליך אותו כדי למנוע את הסיכון לגידול חיידקים ומחלות הנישאות במזון.
  • איכות ומרקם: חשוב לציין שבכל פעם שמקפיאים ומפשירים דגים, עלולה להיות ירידה קלה באיכות ובמרקם שלו. תהליך ההקפאה וההפשרה החוזרים ונשנים עלולים להשפיע על המרקם ותכולת הלחות, מה שעלול לגרום לאובדן טעם ורכות.
  • אריזה נכונה: בהקפאה חוזרת של דגים, חיוני לארוז אותו בצורה הדוקה ומאובטחת כדי למנוע צריבה במקפיא ולשמור על איכותו. השתמשו בשקיות הקפאה אטומות או עטפו את הדג היטב בניילון נצמד, והבטיחו חשיפה מינימלית לאוויר.
  • תיוג ותאריך: כדי לעקוב אחר טריות הדגים שהוקפאו מחדש, יש לסמן את האריזה בתאריך ההקפאה. זה יעזור לך לעקוב אחרי כמה זמן הדג שהה במקפיא ולקבל החלטות מושכלות לגבי השימוש בו.
  • הפשרה נכונה: כאשר אתה מוכן להשתמש בדג הקפוא מחדש, עדיף להפשיר אותו במקרר למשך הלילה. הימנע מהפשרת דגים בטמפרטורת החדר כדי למזער את הסיכון לצמיחת חיידקים.

בעוד שהקפאה חוזרת של דגים אפשרית, מומלץ בדרך כלל לצרוך דגים בהקדם האפשרי לאחר הרכישה או הפשרה ראשונית לקבלת האיכות והטעם הטובים ביותר. אם אתה מוצא את עצמך לעתים קרובות צריך להקפיא מחדש דגים, שקול לחלק אותו לפני ההקפאה כדי למזער את הצורך בהפשרה חוזרת והקפאה חוזרת.

סיכום

לדגים טריים חיי מדף קצרים יחסית ויש לצרוך אותם תוך יומיים מרגע הרכישה. אם אתם מתכננים לשמור אותו זמן רב יותר, יש לשמור אותו במקרר עד שלושה ימים. חשוב לאחסן את הדג בכלי אטום או לעטוף אותו בניילון ולהרחיק אותו משאר המזונות במקרר. אם לדג יש ריח דג חזק, סביר להניח שהוא התקלקל ואסור לאכול אותו. בנוסף, חשוב לקנות את הדג הכי טרי שאפשר ולהשתמש בו תוך יומיים מהרכישה. אם אתם מתכננים לשמור את הדג ליותר מיומיים, עדיף להקפיא אותו. לבסוף, חשוב לבשל את הדג היטב לפני צריכתו. על ידי ביצוע טיפים אלה, אתה יכול להבטיח שהדג הטרי שלך יישאר טרי זמן רב ככל האפשר.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן