דף הבית » מידע מקצועי » כמה זמן מוצרי חלב יכולים להיות מחוץ למקרר?
2023-05-08 11:55:00+02:00

כמה זמן מוצרי חלב יכולים להיות מחוץ למקרר?

מהו הזמן המקסימלי שמוצרי חלב יכולים להיות מחוץ למקרר?

מוצרי חלב הם חלק חשוב בדיאטות רבות, המספקים חומרים מזינים חיוניים וויטמינים. אבל כמה זמן ניתן לשמור מוצרי חלב מחוץ למקרר לפני שהם הופכים לא בטוחים לאכילה? התשובה תלויה בסוג מוצר החלב ובטמפרטורה של הסביבה. בדרך כלל, אין לשמור את מוצרי החלב מחוץ למקרר יותר משעתיים. הסיבה לכך היא שמוצרי חלב הם מאוד מתכלים ועלולים להזדהם במהירות בחיידקים. אם טמפרטורת הסביבה גבוהה מ-90 מעלות צלזיוס, אין לשמור את מוצרי החלב מחוץ למקרר במשך יותר משעה.

נקודות חשובות לזכור בעת אחסון מוצרי חלב

בעת אחסון מוצרי חלב, חשוב לזכור כמה נקודות מפתח:

שמור את מוצרי החלב בקירור

הדרך הטובה ביותר לשמור על בטיחות מוצרי החלב היא לאחסן אותם במקרר. זה יעזור להאט את צמיחת החיידקים ולשמור על טריות מוצרי החלב למשך זמן רב יותר.

בדוק את תאריך התפוגה

לפני צריכת מוצר חלב כלשהו, חשוב לבדוק את תאריך התפוגה. אין לצרוך מוצרי חלב שעברו את תאריך התפוגה שלהם.

הימנע מזיהום צולב

בטיפול במוצרי חלב, חשוב להימנע מזיהום צולב. המשמעות היא שאסור להשתמש באותם כלים לסוגים שונים של מוצרי חלב. לדוגמה, כף המשמשת ליוגורט לא אמורה לשמש גבינת שמנת.

שמור על מוצרי חלב מכוסים

כאשר מאחסנים מוצרי חלב, חשוב לשמור אותם מכוסים. זה יעזור למנוע מחיידקים להיכנס למוצר החלב וגם יעזור לשמור על טריותו לאורך זמן.

זרוק מוצרי חלב שהיו מחוץ למקרר זמן רב מדי

אם מוצרי חלב נשמרו מחוץ למקרר במשך יותר משעתיים, יש לזרוק אותם. הסיבה לכך היא שהחיידקים במוצר החלב יכולים להתרבות במהירות ולהפוך את המוצר לא בטוח לצריכה.

סיכום

מוצרי חלב הם חלק חשוב בדיאטות רבות, המספקים חומרים מזינים חיוניים וויטמינים. עם זאת, חשוב לזכור שמוצרי חלב הם מאוד מתכלים ואין לשמור אותם מחוץ למקרר יותר משעתיים. כדי לשמור על בטיחות מוצרי החלב, חשוב לאחסן אותם במקרר, לבדוק את תאריך התפוגה, להימנע מזיהום צולב, לשמור אותם מכוסים ולהשליך כל מוצרי חלב שהיו מחוץ למקרר זמן רב מדי.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן