דף הבית » מידע מקצועי » כמה זמן טחינה ביתית מחזיקה במקרר?
2023-05-08 09:45:00+02:00

כמה זמן טחינה ביתית מחזיקה במקרר?

מהי טחינה?

טחינה היא משחה העשויה משומשום טחון. זהו תבלין פופולרי במטבח המזרח תיכוני והים תיכוני, והוא משמש במאכלים רבים כגון חומוס, באבא גנוש ופלאפל. יש לו טעם אגוזי, מעט מריר ומרקם קרמי. זה גם מקור נהדר לחלבון, ויטמינים ומינרלים.

כמה זמן טחינה ביתית מחזיקה במקרר?

טחינה ביתית יכולה להחזיק עד שבועיים במקרר. כדי להבטיח שהוא יישאר טרי כמה שיותר זמן, חשוב לאחסן אותו כראוי. יש לאחסן את הטחינה בכלי אטום ולשמור במקרר. חשוב גם לוודא שהמכל נקי וללא כל חיידקים או מזהמים אחרים.

טיפים לאחסון טחינה

1. שמור את זה מכוסה

תמיד יש לאחסן טחינה בכלי אטום. זה יעזור למנוע ממנו להתקלקל וגם יעזור לשמר את הטעם שלו.

2. הימנע מחום ואור

יש לאחסן טחינה במקום קריר וחשוך. חום ואור עלולים לגרום לטחינה להתקלקל מהר יותר, לכן חשוב להרחיק אותה מאור שמש ישיר וממקורות חום.

3. להקפיא את זה

אם אתם לא מתכננים להשתמש בטחינה תוך שבועיים, אפשר להקפיא אותה. זה יעזור להאריך את חיי המדף שלו וגם יקל על השימוש במתכונים. להקפאת טחינה פשוט מעבירים לכלי אטום ומאחסנים במקפיא.

4. השתמש בו במהירות

הטחינה הכי טובה כשהיא טריה ולכן חשוב לנצל אותה מהר. אם אתה מגלה שאתה לא משתמש בו במהירות הרצויה, אתה תמיד יכול להקפיא אותו לשימוש מאוחר יותר.

איך לדעת אם הטחינה התקלקלה

טחינה עלולה להתקלקל אם היא לא מאוחסנת כראוי. אם אתה לא בטוח אם הטחינה שלך עדיין טובה, יש כמה סימנים שצריך לחפש. לטחינה צריכה להיות ארומה אגוזית ומרקם קרמי. אם יש לו ריח חמוץ או מרקם גרגירי, סביר להניח שהוא התקלקל ויש לזרוק אותו.

שולחן

שיטת אחסון חיי מדף
מְקָרֵר 2 שבועות
מַקפִּיא עד 6 חודשים

תשובות ושאלות

ש: כמה זמן טחינה ביתית מחזיקה במקרר?

ת: טחינה ביתית יכולה להחזיק מעמד עד שבועיים במקרר כשמאוחסנים נכון.

ש: מהי הדרך הטובה ביותר לאחסן טחינה?

ת: יש לשמור את הטחינה בכלי אטום ולשמור במקרר. כמו כן יש להרחיק אותו מאור שמש ישיר וממקורות חום.

ש: איך אני יכול לדעת אם הטחינה התקלקלה?

ת: אם לטחינה יש ריח חמוץ או מרקם גרגירי, סביר להניח שהיא התקלקלה ויש לזרוק אותה.

סיכום

טחינה היא תבלין טעים ורב-תכליתי, אבל כמה זמן הוא מחזיק במקרר? טחינה תוצרת בית יכולה להחזיק עד שבועיים במקרר כשמאוחסנים נכון. כדי להבטיח שהוא יישאר טרי כמה שיותר זמן, חשוב לאחסן אותו בכלי אטום ולשמור אותו במקרר. אם אתם לא מתכננים להשתמש בטחינה תוך שבועיים, אפשר להקפיא אותה. כדי לדעת אם הטחינה התקלקלה, חפשו ריח חמוץ או מרקם גרגירי. למידע נוסף על איך לאחסן טחינה כראוי, בדוק את הסרטון המועיל הזה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן